Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: Eetu Räsänen - 01.04.2021, 21:17:05
-
Eli 2.4d ajettu 380 000 ja lämpimänä säksättää. Ei kylmänä. Pari korjaamoa sanonu että perus volvo että eikun ajoa mutta omaan korvaan säksättää aika kovasti. Kierrosta antaessa häviää. Ei kuulu yhtään auton sisälle mutta ulkona oikein ärsyttää miten säksättää ;D onko suutin sökö? (Yksi suutin oli hieman märkä)Kierreläppä akseli vai surullisen kuuluisa nostaja? 5tkm nyt säkätelly ja kukaan ei keksi vikaa!?!? Öljyt alle 50km vaihdettu ja tehtiin forte käsittely.Ei vaikutusta. APUVA!
-
Vuosimallin, moottorin ja nimenomaan lämpimänä oireilun perusteella sanon, että lähes takuuvarmasti nostajat siellä on finaalissa. Ihan mielenkiinnosta, minkälaista huoltoväliä auton historian aikana on pidetty?
-
En nyt muista tarkalleen mut öljyjä tais olla 20tonnin välein vaiheltu.
-
Nostajat tai jarrutehostimen alipainepumppu riippuen vuosimallista.
-
Ääni nostajille täältäkin. oma -07 d5 piti kans samaa ääntä 300 tkm kohdalla, vaihtelin keinut ja "nostajat". inhottavat äänet loppui siihen. Ensikertalaisena tähän remppaan meni mulla 8h, osiin yhteensä n. 600€, nostajat, keinut, venttiilikopan tiiviste, suuttimien juuritiivisteet ja liima päätymmäisille laakerikansille. Tässä rempassa se 20€ haynesin opas haukkuu hintansa, muissa....ei oikeastaan.
-
Missäs se koneessa tuo alipaine pumppu on edestäpäin katsottuna?
-
Missäs se koneessa tuo alipaine pumppu on edestäpäin katsottuna?
Öljykorkin oikealla puolella, eli pakonokka-akselin päässä.
-
Okei. Varmaan pitäis yks suutin samalla uusia kun hiovat ostaessa ne ja uudet rikat mut märkä on silti yks suutin juuresta..