Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: hyvinkulkee - 04.04.2021, 10:09:50
-
850 -93, 400 tkm
kaikki ok, mutta öljytikku on paksusti vaahtoinen, myös pidemmän ajamattomuuden jälkeen. Öljyt vaihdettu vuosi sitten ja ajettu korkeintaan muutama tuhatta sen jälkeen.
Öljynkulutus ei mitenkään poikkeuksellisen isoa, jäähdytysneste ei ole kadonnut sekään. Samanlaista öljyä lisätty.
Mistä saattaisi johtua?
Mitenkähän tuohon kannattaisi suhtautua? Riittääkö öljynvaihto, tarvitaanko sitäkään vai voiteleeko vaahtoöljy riittävästi? onko vaihdosta edes apua vai uusiutuuko oire samantien jos ongelman aiheuttajaa ei löydy?
-
Lähtisin tarkastamaan huohotin systeemin ja vaihtaisin öljytikun o renkaan. ;)
-
Kiitos.
Itse asiassa huohotin piti vaihtaa pari vuotta sitten, kun aiheutti öljylammikoita parkkipaikalle...
Jos olisin tiennyt, että nakutusanturi ilmeisesti on siinä vieressä, olisi kannattanut vaihtaa samalla. Se kun ei ollut mitenkään helpossa paikassa.
-
Voi tietysti olla ihan ajon puutetta, eli jos ajetaan ihan pieniä matkoja kerrallaan, niin ei ehdi kampikammio tuulettua -> kosteus ei poistu -> tulee sitä vaahtoa öljytikkuun.
Lääkkeenä tähän on sellainen 100-200 km ajoreissu.
-
Tuo olisi järkeenkäypää, koska ajoa nyt talvella ollut vähän, korkeintaan kerran viikossa liikahtaa.
Aiemmin kun oli vastaava tilanne, tyhjäkäynti asettui milloin millekin nopeudelle. Kun ajoa alkoi olla päivittäin, ilmiö katosi.