Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: kempula - 20.11.2011, 23:18:18
-
Mitenkä helposti muilla tuo pikkumitsu alkaa hehkumaan punaisena? Vähän meinaa ihmetyttää kun omassa tuo helottaa mansikkana kevyenkin ajon jälkeen. Putki on kolme tuumainen turbolta loppuun asti niin ei ainakaan siitä ahdista. Tosin vaimentajan villoja puhalteli pihalle putken päästä niin oliskohan se tukossa. Katin heivaan samalla pois jos putkea alan aukomaan. Ahtoja n. 0,8bar.
-
Ei se kyllä ihan helposti punoita. Varmaan se putkes on tukossa. Eihän siellä tuollaisia vaimentimia oikeen joutais olla missä ihan villoja sisällä... :o Meinaan että ihan vapaasti läpivirtaavia vaan, mistä näkyy läpi...
-
Kyllä ne ihan läpivirtaavia vaimentajia on, mutta niin sieltä vaan villat pölähteli pihalle. Menipä sen verran mielenkiintoiseksi, että pitää ens viikonloppuna käyttä putki pois ja vilkasta mikä siellä pesii. Samalla katin tilalle putken pätkä.
-
Jep. Lue nyt vikakooditkin, sytty myös!
-
No niin koitin tuossa lueskella vikakoodit, mutta eipä se mennykkää kuten elokuvissa. Ensinnäkin siellä on kaksi niitä vikakoodi vehkeitä. Toinen musta ja toinen harmaa. No harmaassa ei ollut koko piuhaa, joten kokeilin sillä mustalla. Tökkäsin piuhan kakkos kohtaan ja valo alkoi palaa himmeänä. Ei reagoinut mitenkään,vaikka nappia piti pohjassa muutaman sekunnin.
E: alkoi toimimaan kun käytin akkukaapelia irti. 1-1-1 tuli kun kävin ajamassa lenkin ja katsoin koodit.
-
No niin koitin tuossa lueskella vikakoodit, mutta eipä se mennykkää kuten elokuvissa. Ensinnäkin siellä on kaksi niitä vikakoodi vehkeitä. Toinen musta ja toinen harmaa. No harmaassa ei ollut koko piuhaa, joten kokeilin sillä mustalla. Tökkäsin piuhan kakkos kohtaan ja valo alkoi palaa himmeänä. Ei reagoinut mitenkään,vaikka nappia piti pohjassa muutaman sekunnin.
E: alkoi toimimaan kun käytin akkukaapelia irti. 1-1-1 tuli kun kävin ajamassa lenkin ja katsoin koodit.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=149.0
Sieltä löytyy selitys eri paikoille.
Ja kun nykäisit akun navan irti, niin menetit kaikki mahdolliset vikakoodit, jotka olivat tallentuneet aikaisemmin.
Lue ohje ja kokeile myöhemmin.
Ei ole minunkaan mielestäni tervettä ole se, että pikkumitsu punastelee... :o
Sille saa jutella melkoisen tuhmia, että se tekee noin! ;)
-
Ei ole kokemusta kyseisestä ahtimesta, mutta ainakin näissä S/V40 2.0t ja T4:ssa pikkumitsut punastelee reilusti ihan vakionakin. Ei tartte kummoista, kun menee mansikaksi...
-
Ei ole kokemusta kyseisestä ahtimesta, mutta ainakin näissä S/V40 2.0t ja T4:ssa pikkumitsut punastelee reilusti ihan vakionakin. Ei tartte kummoista, kun menee mansikaksi...
Ohohh! Kyllä nää takavetomitsut(13) yleensä pysyy aika kainoina värityksen suhteen... Saa vetää latta pohjassa semmosen väh. 50km että punastelee.
No, virivaraahan on. ;)
-
oma kokemus 940 b230ft vireinä 3" turbosta loppuun asti, tosin katti vakio :idiot2: sitte lastua,vv:tä ja ahtoja ainaki 1bar.
kaks, kolme kertaa vetää semmosia raivokkaita 1-1.5km täyskaasu vetoja suoralla tiellä, nii tahtoo rueta punottaa.
ja jos hoonaa 8km suht suoraa tietä (keskinopeus 100mph tienoilla), nii on aika kirsikkana turbo kotipihalla...
-
kaks, kolme kertaa vetää semmosia raivokkaita 1-1.5km täyskaasu vetoja suoralla tiellä, nii tahtoo rueta punottaa.
ja jos hoonaa 8km suht suoraa tietä (keskinopeus 100mph tienoilla), nii on aika kirsikkana turbo kotipihalla...
Täytyypä joskus autobahnilla kokeilla tuota esim. 10km 100mph nopeudella vetoa ja katsoa punasteleekos se pikkumitsu.
Ainakaan 0,8-0,9 ahdoilla edes avosandaalitm ei sitä ole saanut punastelemaan kun kiihdytetään sinne 100mph paremmalle puolelle. Toki kuuma se on, mutta punastelua ei näe.
Itsellä vakio katti, vakio putki keskeltä, takapönttö hitusen avoimempi. Ja molemmat lastut tietysti.
-
Tuli tilattua Tonilta bensalastu samoilla spekseillä kuin hevosella. Vikingi siellä nyt lymyää. Oli tarkotus vähä tuota putkea tonkia tänä viikonloppuna, mutta ei päässykkää lomille armeijasta :facepalm: Talven mittaan voisi sytkäboksiinki hommata lastun jos vaan on lastutettavaa mallia.
-
oma kokemus 940 b230ft vireinä 3" turbosta loppuun asti, tosin katti vakio :idiot2: sitte lastua,vv:tä ja ahtoja ainaki 1bar.
kaks, kolme kertaa vetää semmosia raivokkaita 1-1.5km täyskaasu vetoja suoralla tiellä, nii tahtoo rueta punottaa.
ja jos hoonaa 8km suht suoraa tietä (keskinopeus 100mph tienoilla), nii on aika kirsikkana turbo kotipihalla...
Mulla aikaslailla samat viritykset. Paitsi että katti ei ole vakio. Kyllä mullakin kovasti lämpenee, mutta punotusta en ole huomannut, ainakaan ei ole hehkunut punaisena. 8)
Taitaa olla aikalailla noiden ahtojen "vika" että turbo lämpenee liikaa?