Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => Nelivetotekniikka => Aiheen aloitti: XCVolvo - 14.04.2021, 16:38:10
-
Hei jossain kirjoituksessa puhutaan Hadexin eri generatioista eli onko Volvossani sitä tukkeutuvaa suodatinta vai ei ole ?
Volvo XC60 vm 2017 2.4 D4 heinäkuussa otettu käyttöön. Mistä tarkan tiedon saan selville ?
-
Noin 10 vuotta on ollut käytössä Haldex Gen 5. Siinä ei ole varsinaista suodatinta, ainoastaan imusihti pumpussa. Tukkoon menee tuokin. Tarvisi huoltaa mielellään 60 tkm välein.
-
Noin 10 vuotta on ollut käytössä Haldex Gen 5. Siinä ei ole varsinaista suodatinta, ainoastaan imusihti pumpussa. Tukkoon menee tuokin. Tarvisi huoltaa mielellään 60 tkm välein.
Tänään sain autoliikkeestä vastauksen, että "Ei tarvitse tehdä mitään ennen kuin menee rikki."
-
Tänään sain autoliikkeestä vastauksen, että "Ei tarvitse tehdä mitään ennen kuin menee rikki."
Heh, tämä on just näin. Mielelläänhän ne vaihtaa siihen uuden Haldexin pumpun palaneen tilalle. Itse olen vaihdattanut haldexin öljyt ja puhdistuttanut suodattimen 60tkm välein ja heti huomaa eron, miten paljon pehmeämmin tulee veto mukaan, eikä viiveellä. Reilu satasen operaatio liikkeessä. Sama Haldex on esim Vw/audi groupin autoissa niissä on tämä huolto-ohjelmassa 60tkm välein.
-
Heh, tämä on just näin. Mielelläänhän ne vaihtaa siihen uuden Haldexin pumpun palaneen tilalle. Itse olen vaihdattanut haldexin öljyt ja puhdistuttanut suodattimen 60tkm välein ja heti huomaa eron, miten paljon pehmeämmin tulee veto mukaan, eikä viiveellä. Reilu satasen operaatio liikkeessä. Sama Haldex on esim Vw/audi groupin autoissa niissä on tämä huolto-ohjelmassa 60tkm välein.
Pumpun palamisen lisäksi myös kytkinpakka ottaa itseensä, jos paine ei ole riittävä tukkeutuneen imusihdin takia. Siinä tapauksessa vaihdetaankin jo koko perä.
-
Tänään sain autoliikkeestä vastauksen, että "Ei tarvitse tehdä mitään ennen kuin menee rikki."
Mikähän kumma se on uhalla rikotuttaa asiakkaiden autoja ja antaa väärää tietoa. Aika lyhytnäköistä bsinestä tuo. Paikallinen sininen tiski taas mainostaa ihan seinällä nelivetohuoltoa 199e ja vaihteistoöljynvaihtoa 299e.
-
Paikallinen sininen tiski taas mainostaa ihan seinällä nelivetohuoltoa 199e
On kyllä kallis öljynvaihto :D jos ei jostain syystä halua siniseltä hakea niin motonetissa n.35€ haldexöljy
Tänään sain autoliikkeestä vastauksen, että "Ei tarvitse tehdä mitään ennen kuin menee rikki."
Niijjjust. Gen V:ssä ei ole suodatinta niin kestää vielä huonommin kuin Gen III tai IV
*mainos* mulla ois uusi Gen V pumppu hyllyssä ;)
-
On kyllä kallis öljynvaihto :D jos ei jostain syystä halua siniseltä hakea niin motonetissa n.35€ haldexöljy
Eihän se maksakaan ja on näihin uudempiin vieläpä varsin helppo tehdä itse. Mutta mainostavat kuitenkin jolloin ehkä joku ne muistaa täällä päin vaihdattaakin.
-
Kävin kysymässä Oulun Wetteriltä noita alustan öljyjen vaihtoja , yhteensä 650€, asentaja meinas että noin 90.000km kohdilla. No taidan vaihdattaa kuitenkin syksyllä kun lähestyy tuo 60.000km
Pitää kysyä vielä tarjous SAH:lta, sekin on valtuutettu Volvo huolto....
-
(https://i.ibb.co/xH1gmPZ/20191125-142228.jpg) (https://ibb.co/xH1gmPZ)