Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 200 => Aiheen aloitti: Habi63 - 18.04.2021, 19:45:43
-
Tosiaan semmonen ongelma että 240 vetää pahasti urien mukana ja eikä muutenkaan tahdo mennä suoraan. Ohjauksessakin tuntuu välystä kun koittaa auton ollessa ylhäällä. Enään ei vaan ymmärrys riitä keksimään että missä vika vois olla. Autoon vaihdettu jo hammastanko, sisemmät ja ulommat raidetangonpäät.
-
Rattiakselin nivelet?
-
rattiakselin tuntui olevan hyvä ainakin kun viimeks tarkistin.
-
Mistä se välys tuntuu?
Minkä mallinen hammastanko? Joissakin taisi olla mahdollisuus kiristää tankoa ettei olisi löysällä?
Alapallot kunnossa ja tehostetun mallin? Tehostamattomassa ohjauksessa on symmetriset alapallonivelet ja saattaa tulla aika löysä jos tehostettuun laittaa.
Puslat missä kunnossa?
Onko pyöränkulmia säädetty? Ne ainakin kannattaa katsoa kuntoon
-
Vaikee selittää mutta se välys tuntuu sillai kun auto ilmassa ja renkaasta kääntää kaikki toiselta toiselle puolelle niin siinä tuntuu tosi iso väljä kohta.
Tehostettu tanko ja ei auttanu välykseen vaikka kiristi.
-
onko sama välys auton käydessä pyörät ilmassa? kulmat ok?
-
On sama välys auto käynnissä ja kulmat laitettu kuntoon pari kk sitten
-
Moikka,
Tällä myös 245 kanssa sama ongelma. Todella uraherkkä ja etupää ikäänkuin "leijuu" ei mitään tuntumaa tiehen
varsinkaan kovemmilla nopeuksilla. Alustana bc racing ja kaikki puslat vaihdettu uretaanisiin. Väljää ei ole ja
kulmien säätökään ei auttanut.
Vinkkejä?
-Turre
-
Moikka,
Tällä myös 245 kanssa sama ongelma. Todella uraherkkä ja etupää ikäänkuin "leijuu" ei mitään tuntumaa tiehen
varsinkaan kovemmilla nopeuksilla. Alustana bc racing ja kaikki puslat vaihdettu uretaanisiin. Väljää ei ole ja
kulmien säätökään ei auttanut.
Vinkkejä?
-Turre
Kuvaa säätölapusta mihin arvoihin kulmat säädetty? Camberia kannattaa laittaa suht reilusti negatiiviselle, lähellä nollaa on hirveän levoton ajaa vaikkakin on rengasliikkeen mukaan "vihreällä alueella" kulmat.
Ja tehostamattoman alapallot muuttaa caster kulmaa jollain todella herkkä ohjautumaan ja tunnoton
-
Itsellä myös bc alusta ja juurikin itsellä taitaa olla camberit nollassa eli niitä vois koittaa säätää
-
On se mullakin semmonen urien hakia ja on ohjauksessa jossain väljää. taitaa aika tyypillistä olla. olihan se uus hammastanko aika kiva
-
Kuvaa säätölapusta mihin arvoihin kulmat säädetty? Camberia kannattaa laittaa suht reilusti negatiiviselle, lähellä nollaa on hirveän levoton ajaa vaikkakin on rengasliikkeen mukaan "vihreällä alueella" kulmat.
Ja tehostamattoman alapallot muuttaa caster kulmaa jollain todella herkkä ohjautumaan ja tunnoton
Mitat per/rengas
Auraus + 0,08ast.
Camber -0,30ast.
Caster +1,38ast
King-pin +25,0ast
-
Mitat per/rengas
Auraus + 0,08ast.
Camber -0,30ast.
Caster +1,38ast
King-pin +25,0ast
Kuulostais aika normaalilta, camberia voi koittaa enemmän negatiiviselle se yleensä rauhoittaa menoa.
Minkälainen rengastus? Joskus kun kantit kulunut pilalle niin saattaa olla vähän levoton tai leveät renkaat urasilla teillä tahtoo vedellä muutenkin
-
Omasta säädin aurauksen mittakepillä ja perstuntumalla, kun vaihdoin alapallot ja raidepäät.
Laitoin aavistuksen reilummin aurausta, muihin kulmiin en koskenut.
Menee todella hienosti suoraan ja ei tiedä urista mitään. Huomattavasti vakaampi ajettava, kuin 940 joka säädetty suuntauslaitteella.
-
Laitoin aavistuksen reilummin aurausta, muihin kulmiin en koskenut.
Tällee oon itsekkin saanut 240 rauhottuun.
auraus tossa 0 tuntumassa tai plussalla on aika kamala ajettava