Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: Hajuvesivolvo - 18.04.2021, 23:07:32
-
Mulla on 940mppisessä harmaalla yksnappisella kaukosäätimellä oleva volvo guard 1.
Siinä on vaan se keskuspömpeli mistä lähtee nippu johtoja, ei ole sitä tietääkseni 210/211 boksia missä vois tehdä taikoja.
Kolme sulakepesää on noissa johdoissa, sulakkeet irrotin käynnistyy kyllä en tiedä mihin ne on mutta volvo guardiin ne liittyy.
En koko laitetta ole käyttänyt mutta muutaman kerran se on itsestään aktivoitunut ja auto ei ole startannut (ei virtaa startille lainkaan) töötti vaan soi. Kapulaa painamalla on sitten selvinnyt.
Nyt haluan sen mahdollisuuden pysyvästi pois. Mitä tehdä?
-
Voiskohan vaikka tästä tehdä yleisen aiheen liittyen 9-satasten hälyjen ja ajonestojen ongelmiin vanhemmiten ja niiden deaktivointeihin?
Itellä on kans alkanut Classicin systeemi tihentyvästi kenkkuamaan, ja aina ei saa edes kaukosta hiljaiseksi tai virallisen ohjeen mukaan ajonestoa kuitattua. Ei myöskään anna koodata kuin yhden kaukon kerrallaan, vaikka molemmat on toimivia ja patterit uudet. :(
-
Tälläkin on Guard 2:n kanssa suunniteltu sen repimistä pihalle koko autosta
-
Olisi kanssa ihan hyvä jos näistä hälyistä olisi joku kooste eri versioista ja niiden poistotoimenpiteistä. Joskus vuosia sitten kun poistin omastani (945-96), niin tietoja ei oikein tuntunut olevan saatavissa kun ne silloin katsottiin "salaisiksi" väärinkäytösten ennaltaehkäisemiseksi?
Tuo poisto sinänsä omassani oli varsin yksinkertaista. Purkki pois ja yksi hyppylanka tilalle. (en enää muista niiden pinnien numeroita). Samalla sitten kylläkin loppui myös kauko-ohjaimen toiminta elikä nyt kuljettu avaimella jo monta vuotta.(keskuslukko jäi toimimaan) Toisaalta ei ole enää patteriongelmiakaan.
Vielä näistä nimityksistä kyselisin. Kyllähän tämän guard 1`n tehtävä on ollut tietenkin estää ajoon lähtö, mutta mulla on ollut se käsitys, että varsinainen ajonestolaite tuli ehkä vasta noin vuodesta -96 käyttöön jolloin avaimissa on mukana tuo siru, jonka olemassaolon tunnistaa virtalukon yhteydessä oleva laite sekä siihen liittyen ecu´ssa oleva oma osio estämään käynnistysyritykset?