Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: katiska - 21.04.2021, 00:16:41

Otsikko: b5234t öljypumppu ja kannentiiviste
Kirjoitti: katiska - 21.04.2021, 00:16:41
Tarkotus olis remontoida tommonen b5234t joka lähtösin 850 t5 -96 ja nyt olisi hakusessa öljypumppu ja kannentiiviste. Öljypumppua etsiessä vastaan tuli acm.se myymä tinakoneen pumppu mutta listassa ei 850 ole ja näkyy lukevan uudemmat 5 sylinteriset. Uskaltaako tuon pistää tuohon omaan myllyyn vai mikä ero pumpuissa on vanhempi vs uudempi? Jos joku ero niin mistä vanhempaan pumppu? Pikasesti koitin hakua käyttäen etsiä aikasempia keskusteluja näistä pumpuista mutta ei tuntunu silmiin osuvan. :(

https://www.acm.se/product/volvo-oljepump-vit-motor-nyare-modeller-5-cyl

Kysytään nyt tässä samalla tuota toista asiaa mikä askaruttaa eli kannentiiviste. Turboksi tulossa hx35 ja puhutaan nyt vaikka 400hp tehoista mitä haetaan. Hommaako peltitiivisteen vai orkkispahvin? Joskus tuosta jotain puhetta oli toisaalla ja kerrottiin että tinakoneen vakiopahvikin kestää pitkälle mutta onko näin? ???

https://www.acm.se/product/toppackning-mls-81-mm
https://www.acm.se/product/toppackning-std-81-mm
Otsikko: Vs: b5234t öljypumppu ja kannentiiviste
Kirjoitti: volvosami - 22.04.2021, 16:31:53
Onko öljypumppu siis rikki?
Jos ei, kannattaa öp avata ja mitata. Öljypumpun kotelon ja rattaan max. Välys 0.35 mm. Volvon ohjeen mukaan
Linkistä löytyy kuva kyseisestä 850:n pumpusta. Samalla kun pumppu auki, niin vaihtaa sen painerajoitus?jousen sinne. Löytyy volvolta
https://www.flickr.com/photos/73337236@N08/49403881542//
Otsikko: Vs: b5234t öljypumppu ja kannentiiviste
Kirjoitti: mikkkis- - 22.04.2021, 22:27:41
Toimii uudemman RN-koneen öljypumppu ja tosiaan vanhemman mallista öljypumppua ei enää valmisteta.

https://shop.klracing.se/sv/artiklar/oljepump-4-5-6cyl-vitmotor.html
Otsikko: Vs: b5234t öljypumppu ja kannentiiviste
Kirjoitti: katiska - 23.04.2021, 02:46:52
Onko öljypumppu siis rikki?
Jos ei, kannattaa öp avata ja mitata. Öljypumpun kotelon ja rattaan max. Välys 0.35 mm. Volvon ohjeen mukaan
Linkistä löytyy kuva kyseisestä 850:n pumpusta. Samalla kun pumppu auki, niin vaihtaa sen painerajoitus?jousen sinne. Löytyy volvolta
https://www.flickr.com/photos/73337236@N08/49403881542//

Ei se pumppu rikki ole. Lähinnä tuossa kun tarkotus kone käyttää palasina ja kasailla uusilla osilla niin ajatus oli että josko sinne uuden öljypumpunkin varuilta laittaisi. Aikasemmin lähinnä nuita japanilais valmisteisia koneita rakennellu ja niihin nyt pumppuja löytää kohtuurahaan melkein lähimmästä ruokakaupasta niin ollu tapana samalla uusia ihan varuilta. Uusi tuttavuus nämä tinakoneet niin aiheuttaa pään raapimista tämmöset että pumppuja uudempaa ja vanhempaa ja uskaltaako niitä nyt sitten sekoittaa kerta vanhempaa ei enää saa :D Hyvä kuitenkin tietää nuo max välyksetkin ym jos nyt vaikka mittoisi sen nykyisen pumpun.

Toimii uudemman RN-koneen öljypumppu ja tosiaan vanhemman mallista öljypumppua ei enää valmisteta.

https://shop.klracing.se/sv/artiklar/oljepump-4-5-6cyl-vitmotor.html
Tämä hyvä tietää O0 Unohtu koko klracing ja sieltähän tuota näyttäs kohtuurahaan saavan joten kiitokset tästä -H-
Otsikko: Vs: b5234t öljypumppu ja kannentiiviste
Kirjoitti: Lankku - 23.04.2021, 14:20:13
Noin "matalalla" tehotavotteella ei tarvitse vielä miettiä peltitiivistettä.