Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: volvos70 - 21.11.2011, 17:41:15
-
Alkoi akun kuva(ei latausta) palamaan mittaristosta eilen ja se palaa pari minuuttia ja sammuu. Parin minuutin päästä taas syttyy jne. Tekee näin myös parkkipaikalla tyhjäkäynnillä. Kilsoja laturilla 169tkm ja on alkuperäinen. Onko muuta keinoa korjata ongelma kuin uusia laturi? Sähköstä en tiedä juuri mitään mutta tämmösiä arvoja näytti kun mittasin ja sillä hetkellä ei palanut akkuvalo mittarissa.
13.5 kone sammutettuna
15.3 tyhjäkäynnillä
14.8 tyhjäkäynnillä valot, puhallin ja takalasinlämmitin päällä
2000 rpm 14.8
2000 rpm 13-14.7 valot, puhallin ja takalasinlämmitin päällä
-
onko akkuvalo pimeä kun kääntää virrat päälle? Akussa vettä ja mitattu, jos tavallinen akku? Laturista voi olla hiilet loppu, tarkista maadotukset ja puhdista tarvittaessa myös akun. Mitä lukemia antaa laturin perästä vai onko nuo luvut niitä? Voi olla akkukin lopussa.
-
akkuvalo palaa kun kääntää virrat päälle niinkuin muut varoitusvalot. Akku on 20kk vanha bilteman ja näyttää vihreetä. Noi luvut oli akun navoista. Äsken mittasin laturista 11.8
-
säädin/hiilipaketti vaihtoon :) Voi vaihtaa myös laturi paikallaan ;)
-
säädin/hiilipaketti vaihtoon :) Voi vaihtaa myös laturi paikallaan ;)
http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=11-3209 tämmöinen vai?
-
http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=11-3209 tämmöinen vai?
Sun pitää kurkkia onko sulla toi L-napa siinä laturissa. Toi malli ilman sitä.
Saa siihen sitä L-navallistakin,mut hinta oli n.80-90e(n.1v sitten)ja Motonet
ei taida myydä sitä? :-\ Omani oli juuri toi"kalliimman"säätimen omaava ja hiilien
kosketuspinnat"ankkuritko"ne nyt nimeltään oli,niin kaput.Joten vaihtolaturi kehiin
138e
Ps: Mut toi mun laturi kesti n.380tkm ;) Joten sulla mahtaa laturi muutoin olla tiptop :)
-
Ostin moponetistä uuden laturin toivottavasti alkaa lataamaan sillä :)
Edit. Toimiihan se 8)
-
Ainakin V70 -00:ssa sai tehdä töitä enempikin kun vaihdoin laturin. Nesteet pois jäähdyttimestä, ylävesiletku irti, ohjaustehostimenpumppu irti nesteineen ja siirto sivuun, laturi irti ja moottorin nosto muutaman sentin jotta laturi mahtuu tulee pois. Asennus päin vastaisessa järjestyksessä. Aikaa vierähti kolmatta tuntia tuumailuineen, joku vaihtaa nopeemminkin.
Honkte
-
se bilteman akku kannattaa heivata menemään...bilteman akuilla ei tee mitään. osta varta tai joku muu kunnollinen akku. oli tuossa muutama vuosi sitten tm testissä bilteman akut ja olivat listan häntäpäässä..
-
Ainakin V70 -00:ssa sai tehdä töitä enempikin kun vaihdoin laturin. Nesteet pois jäähdyttimestä, ylävesiletku irti, ohjaustehostimenpumppu irti nesteineen ja siirto sivuun, laturi irti ja moottorin nosto muutaman sentin jotta laturi mahtuu tulee pois. Asennus päin vastaisessa järjestyksessä. Aikaa vierähti kolmatta tuntia tuumailuineen, joku vaihtaa nopeemminkin.
Honkte
Olihan siinä vähän purkamista mutta konetta ei tarvinnut nostaa yhtään. Hyvin sai laturin pois kun otti myös sen moniurahihnan kiristimen ja rullan "telineen" pois.
(http://i1042.photobucket.com/albums/b425/jannemoro/IMG_0599.jpg)
-
No joo tuo mun on V70 -00 2.5 TDI. On hiukan erilainen.Olis tarvinnut poistaa myös jalka jossa kiinni ainakin laturi ja ohjaustehostimenpumppu tais siinä olla myös ilmastoinnin kompura, joten koneen nostolla koriin näden sai senverran tilaa jotta laturi mahtui tulee yläkautta pois. Honkte
-
Mulla polttaa valoa startin jälkeen kanssa jo aika pitkään. Tuohon dieseliin ei saa hiiliä motonetistä? Uusi laturi maksaa 199 euroa, mitähän hiilet sinisellä tai jossain mistä ne saisi?
Vai onko klassinen johtosarjavika?
-
TURHA
Tuli taas sählättyä jotain :idiot2:
-
Mulla polttaa valoa startin jälkeen kanssa jo aika pitkään. Tuohon dieseliin ei saa hiiliä motonetistä? Uusi laturi maksaa 199 euroa, mitähän hiilet sinisellä tai jossain mistä ne saisi?
Vai onko klassinen johtosarjavika?
Ei taida saada siniseltäkään jos laturisi on 120 Amppeerinen, ja säädin sellainen johon ei pääse vaihtamaan hiiliä omatoimisesti, mulla meni vaihtoon tehdaskunnostettuun, kesällä vaihdoin staattorin liuut ja kasasin vanhalla säätimellä jossa hiiliä puolet jäjellä. Iloa ei kestänyt kuin reilu 5000 km kun meni vaihtoon kokonaan pari viikkoa sitten. Staattorin liukupinnat puhki ajettu silloin n.360 000 km:ä
Honkte
-
Mulla polttaa valoa startin jälkeen kanssa jo aika pitkään. Tuohon dieseliin ei saa hiiliä motonetistä? Uusi laturi maksaa 199 euroa, mitähän hiilet sinisellä tai jossain mistä ne saisi?
Sammuuko valo, kun painaa hiukan kaasua ja jääkö pimeäksi, kun nostaa kaasun?
Jos tekee näin, ei silloin ole vikaa missään.
Tavallisesta autosähköliikkeestä saa pelkät hiilet parilla eurolla ja koko jännitesäätimen parilla kympillä. Näin ainakin 115 A laturiin ja luultavasti 120A laturissa on sama juttu. Pelkkien hiilien vaihto tietysti edellyttää, että on juotin ja muut tarvittavat välineet sekä osaa juottaa vanhat irti ja uudet tilalle.
-
Sammuuko valo, kun painaa hiukan kaasua ja jääkö pimeäksi, kun nostaa kaasun?
Jos tekee näin, ei silloin ole vikaa missään.
Tavallisesta autosähköliikkeestä saa pelkät hiilet parilla eurolla ja koko jännitesäätimen parilla kympillä. Näin ainakin 115 A laturiin ja luultavasti 120A laturissa on sama juttu. Pelkkien hiilien vaihto tietysti edellyttää, että on juotin ja muut tarvittavat välineet sekä osaa juottaa vanhat irti ja uudet tilalle.
120 A laturin säätimeen ei saa hiiliä vaihdettua jossei riko säätimen kuorta oikeasta kohtaa.
Minullakin alkoi oireilee samallalailla, että valo sammui vasta moottoria ryntäyttäen, syylärin flektin lähdettyä pyörimään valot himmenivät jopa ajaessa huomasi ko. jännitteen notkahduksen. Laturista staattorin liukupinnat kuluneet melkeinpuhki ja hiilet kaventuneet ko. uraan.
Honkte
-
Nyt on laturi vaihdettu uuteen. Se teki semmoista, että valo sammui ryntäyttämällä, mutta syttyi heti taas, kun kierrokset tippuivat alle 2500 kierroksen. Toisinaan valo pysyi sammuksissa 20 km mutta syttyi sitten uudestaan. Aluksihan tuo teki vain sitä, että valo jäi palamaan startatessa, mutta sammui heti kun antoi kierrosta, ja pysyi sammuksissa.
Uusi laturi 199 e ja sitten luin miten tuskainen homma sen vaihto tähän dieseliin, ja vein sen sepälle hermojani säästelläkseni. 156 euroa asennus, eli reilut pari tuntia siellä on ährätty. Syylärin nesteetkin oli pitänyt sitten vaihtaa. Ei näitä huollettaviksi ole tehty...