Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S/V40 96-04 => Aiheen aloitti: 98volvo - 06.05.2021, 14:55:33
-
Moi.Mulla toi vanha volle.1,8 l 98 bensa S40.Mitä sen jakohinan vaihto väli km.
-
Moi.Mulla toi vanha volle.1,8 l 98 bensa S40.Mitä sen jakohinan vaihto väli km.
120-140tkm tai 5 vuotta
-
Onko kokemusta, jos vuodet tulleet täyteen, mutta reilusti alikilometrejä, niin missä kunnossa hihna on ollut?
-
On noita tutuilla 5-6v ollut kiinni ja hyvin kestänyt mikäli ei öljyä tms esim vvt stefalta ole saanut.. Hihnan kunnon näkee kun ottaa päädystä irti muovikopan niin kokeilee onko elastinen vai koppura ja katsoo onko reunoissa jo halkeamia.
Ruotsissa taitaa olla 8v vaihtoväli tinakoneiden hihnoilla.
-
fine, tuo vvt osa ? on vähän outo väin uudelle Volvon omistalle. Aika paljon juttua ollut eri palastoilla tästä ja aika kallis osa ilmeisesti?
Mitkä on oireet jos vaihto kunnossa? Liittyykö jotenkin hihnan vaihtoon?
-
Se vvt pyörä on muistaakseni kaikissa vasta -01 lähtien, mm omassa -00 tuota ei onneksi edes ole.
Jos on vvt-pyörällinen niin sen pyörän näkee kun ottaa yläpäätykopan auki tai niissä on myös sähköohjattu solenoidi johon menee piuha siinä päätykopan vieressä venakopan päällä jota ilman vvt ei ole..
Ilman vvt lähinnä kampuran stefan katoin omassa ettei mehi, vesipumppu varmistaa että varmasti kunnossa, ja jos uusii niin varmistaa että ottaa metallisiipisen.
-
jos tuossa on vvt se on imupuolella mutta taitaa tuo vapari olla kovilla pyörillä... ja tosiaan ruotsin puolella aika on 10 vuotta koska suomessa se on puolitettu. kaikki on suhteellista paljon sun autolla on ajettu... jos ei ole kauheen montaa sataa tuhatta ajettu stefat voi olla hyvät tai jo kerran vaihdettu...
-
mulla siis 2.0T -03. Missäs tässä on vvt?
edit: aattelin tähän ketjuun ottaa omastakin autosta kommentit. Nyt hinnalla ajettu 40tkm/5v. Luulen, että yhden vuoden ainakin ajan vielä. Yllä olevat stekkaukset pitää kuitenkin tehdä.
-
Turbossa vvt- pyörä on pakonokan jakopään puolen päässä. Välystä noihin vanhemmiten tulee ja pyöriä tekee vain yksi pulju eli aisin. Motonetin tuote on aisin vaikkakin saa käteen febi bilsteinin laatikossa.
Solenoidin halutessa voi putsata ja uudessa tiivisteessä on sihti mitä tehtaalta lähtiessä ei ollut. Tuo sihtitiiviste on hyvä niin ei pyörälle mene ja kerry öljyn mukana moskaa ja voi vaihtaa vaikkei itse solenoidille mitään tarvitsisi tehdä, maksaakin vain jonkun euron.
Nokan takapäähän tarvitsee uuden kumitulpan kun nokan lukituksen takia joutuu vanhan rikkomaan.
-
Moi.Kiitos.Jos vaihtoväli on 12-140 000 ja 5 vuotta.Tolla mun kärryllä on ajettu kirjatun jakohinan vaihto väli km vajaa 50 tonnia eli sen puoleen on hyvin viä ajamati mutta toi 5 vuotta on kyllä mennyt 4 vutta sit umpeen :) öö kun ei tosta tiä vaikka ois joku vaihtanut välissä ilman ylös laitoo.Täytyy kurkata kuntoo ja otaa pääty näkyviin.kiitos.
-
sanosin että olis hyvä vaihtaa vaikak ei ole ajaettu 9 vuotta on aika lailla ehtoopuolella.
-
Kyllä se näin on että kumille ikää on.Tsekkaan kuitenkin kunnon ensin.Ton Huolto kirjasta saataa puutuu itse tehtyi huoltoi.Auto 98 mut ei sillä koko kärrylläkään ole ajettu kun 230 000km suhteelisen vähän ikäänsä nähden..
-
sanosin että olis hyvä vaihtaa vaikak ei ole ajaettu 9 vuotta on aika lailla ehtoopuolella.
Moi.Mä oon vähän huno näis forumeis kirjoteleen.anteeksi siitä.Juu katoin tänään kuorien alle.Hina näytti mustalta oli kimmoisa en nähnyt murteemia.koitin hina pyörirn välejä ei juur likaa tullut.kuiva ei nesteitä päässyt.Niin kun kirjoitin että ei ole tairettu kaikkia kirjata ylös.Joku varmaan tehnyt sen itse koska aikasemmasta välistä ois 9v.vanhaksi tosi hyvän näköinen remmi.Tairan antaa nyt toistaiseksi vaan olla.Kiitsos.Oma näkemys terve tullut :)
-
ps.Hammastus näytti hyvältä hinassa.