Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: jen - 08.05.2021, 18:29:29
-
kylmänä tärähtää tulille 1-2 sek näkee oikein kierroslukumittarista,lämpösenä saa sahata auttaa vähän jos painaa kaasua,kylmänä ei tarvi kun kääntää avainta,miksi näin?
https://youtu.be/S7S0e1w4n-c
https://youtu.be/_jESw3fjOUc
-
vaihdetaanko lämpöanturi taas?
-
Videot yksityisiä.
Ehkä omat tekee just noin kun kuvailtu muttei kaasua tarvii painaa.
-
Videot yksityisiä.
Ehkä omat tekee just noin kun kuvailtu muttei kaasua tarvii painaa.
näkyykö nyt?
-
Joo ei noin pitkää starttia kyllä itellä.
Voihan se olla joku muukin kun lämpöanturi. Liittimet johdot sytkäkivi tai jakajan kansi. Missä muuten kylmänä kierrosten ylempänä käynti. Itellä käy kylmänä päälle tonnissa ja sit 750.
-
Joo ei noin pitkää starttia kyllä itellä.
Voihan se olla joku muukin kun lämpöanturi. Liittimet johdot sytkäkivi tai jakajan kansi. Missä muuten kylmänä kierrosten ylempänä käynti. Itellä käy kylmänä päälle tonnissa ja sit 750.
siinä tonnissa on hetken kylmänä ja nopsaan tulee alas sinne 750-800rpm,mut jos en lämpösenä koske kaasuun niin saan sahaa sitä vaikka viikon,kaasua kun painan niin lähtee siinä puolenkaasun kohdalla,kylmänä pelkästä avaimesta heti.
-
Bensapumpun rele.
-
pumpunrele,suutinrele virranjakajankansi,tulpat paljon on vaihdettu osia,voiko vauhtipyöränanturi tehä tämmöstä kun on lämmin?tuli mieleen jäähdyttää lämpöanturi kylmäsprayllä kun auto kuuma ja kattoo mitä sitten tekee?
-
Ei oo kampuran anturi. Jos se kipuilee niin se ei lähde kaasun asennon muutoksellakaan. Testaappa pitää tovi sulaketta 1 irti ennen starttia lämpösestä, vaikka parikytä min. Tossa on epänormaalin nopea käyntiinlähtö LH koneiselle, mulla on veikkaus että joku suutin vuotelee ja vetää lambdasopeumat sivuun. Sitä voi sitten tehdä eri vuodot ja periaatteessa toki imm/lambda viat.
-
Ei oo kampuran anturi. Jos se kipuilee niin se ei lähde kaasun asennon muutoksellakaan. Testaappa pitää tovi sulaketta 1 irti ennen starttia lämpösestä, vaikka parikytä min. Tossa on epänormaalin nopea käyntiinlähtö LH koneiselle, mulla on veikkaus että joku suutin vuotelee ja vetää lambdasopeumat sivuun. Sitä voi sitten tehdä eri vuodot ja periaatteessa toki imm/lambda viat.
kiitos,tutkitaan juttuu lisää,pakokaasu arvot siitä otatin ja ne on mielestäni yes.
(https://i.ibb.co/rtSvbQp/IMG-20210607-090856.jpg) (https://ibb.co/rtSvbQp)
-
eilisenpäivän seiso,tänäaamuna normisti käymään,ajoin kuumax ja otin 1 sulakkeen pois kun jäi seisomaan,stondas reilun tunnin ja sulake takas ja käymään,sama ..tanan sahaaminen,painaa kaasua ja puolenkaasunmaissa lähtee käymään,jotenkin tuntuu että lämpösen yänkin jälkeen lähtee huonommin kun kylmän.
-
eilisenpäivän seiso,tänäaamuna normisti käymään,ajoin kuumax ja otin 1 sulakkeen pois kun jäi seisomaan,stondas reilun tunnin ja sulake takas ja käymään,sama ..tanan sahaaminen,painaa kaasua ja puolenkaasunmaissa lähtee käymään,jotenkin tuntuu että lämpösen yänkin jälkeen lähtee huonommin kun kylmän.
Tämä kertoo sen, ettei vika johdu lambdasopeumasta, eli lambda-anturi tai pakopuolen vuodot eivät ole syy ongelmaan. Imuvuoto teoriassa olisi mahdollinen, mutta pidän epätodennäköisenä... Testaisin IMM toisessa autossa, ja sitten melkein ottaisin suutintukin irti ja pyörittelisin muutamat kerrat pumppua, jotta voi seurata vuotaako joku suuttimista.
-
Tämä kertoo sen, ettei vika johdu lambdasopeumasta, eli lambda-anturi tai pakopuolen vuodot eivät ole syy ongelmaan. Imuvuoto teoriassa olisi mahdollinen, mutta pidän epätodennäköisenä... Testaisin IMM toisessa autossa, ja sitten melkein ottaisin suutintukin irti ja pyörittelisin muutamat kerrat pumppua, jotta voi seurata vuotaako joku suuttimista.
näin teen kiitos
-
nyt imm vaihdettu,en kokeillut tänään sitä sen enempää,mites jos ei tullut kuntoon niin lähteekö se suutintukki ylös ihan nätisti suuttimineen kun otan irti ne 3kpl 6mm ruuveja pois?meneekö ne o-renkaat rikki?eli oisko parempi hommaa ne valmiiksi ennenkuin irrottaa?sen tiedän että se suutintukki ei ole tosta ollut ikinä irti.
-
Ei pitäs olla muita ku noi 3 ruuvia. Vähän saattaa takerrella mut ehjänä noi on tupannu irtoomaan.
-
Sillä pitäisi joo lähteä. Varo ettet väännä tukkia mutkalle, se onnistuu yllättävän helposti jos toinen puoli jumittaa... O-renkaat kestää todennäköisesti, mutta nehän olisi helppo uusia samalla jos ne on orginaalit vielä.
-
ok,kiitos!
-
Ruiskauta vähän irrotusöljyä suuttimien juureen niin o-rankaat kestää paremmin irrotuksen.
-
eli siis imm vaihdolla ei merkitystä tähän juttuun,aattelin hommaa ne tiivisteet nyt varuiks ennen kun revin tukin ylös,mimmoset tiivisteet ja mistä?onko niitä 8kpl ja kaikki samanlaisia vai neljä ja neljä?
-
nämä hain
https://www.finjector.com/fin/viton_o_rengas_7_52x3_51mm_suuttimiin_ja_top14_jatkoihin_yleisin_14_mm_tiivist-p-476986-249
-
suutintukki nostettu ylös pumppua pyöritetty siittimet ei vuoda,vaihdoin siihen puolankin mutta tilanne sama,miksi toi kaasunpainaminen helpottaa käyntiin lähtöä lämpösenä,jos sammutan kuumana ja vaikka starttaan satakertaa perään niin lähtee heti,mut puoltuntii/tunti seisseenä temppuilee,bensanpainejuttuihin en oikein usko koska kylmänä lähtee hienosti ja nopeesti ja sit taas pumpun/suuttimien releet mistä ne tietää et auto on seissyt kuumana määrätynajan et osais alkaa temppuilemaan.
-
tilasin nyt vielä uuden lämpöanturin ja koklaan,vaikuttaa et saa polttoainetta liikaa kun lämmin käynnistäessä,viileen yön jälkeen käymään välittömästi, laitoin lohkikseen noin 20 minuutiksi niin vaikeempaa oli käynnistäminen,röpöttää just niinku hukkuis bensaan hetkeksi,ihan riitti noi helteetkin vaikeuttamaan käyntiinlähtöä vaikka autolla ei oltu ajettu pariinpäivään,putkenpäätä kattelin, nykyään nokinen aina ja huomannut täyskiihdytyksessä aikamoinen musta pilvi persiissä.
-
Vaikuttaa bensapaineongelmalta. Ne voi vuotaa tai jumittaa.
Olen vaihtanut useita ja lopuksi ostin uuden Rockautosta. Sen jälkeen käyntiongelmat loppui ja polttoaineen kulutus tippui aika paljon.
-
Vaikuttaa bensapaineongelmalta. Ne voi vuotaa tai jumittaa.
Olen vaihtanut useita ja lopuksi ostin uuden Rockautosta. Sen jälkeen käyntiongelmat loppui ja polttoaineen kulutus tippui aika paljon.
bensapaineen säädinkö?
-
Suuttimet tai se säädin antaa liian vähän bar ni sumu on sotkusta
-
bensapaineen säädinkö?
Joo sitä tarkoitin. Kulutus putosi kyllä huomattavasti. Ennätys yhdellä tankilla 820 km. Kuitenkin automaatti.
-
Mutta LH sopeutuu älyttömän nopeasti väärään bensanpaineeseen. Paitsi käynnistettäessä. Itsellä ollut pari kertaa vikana että lähtee huonosti käyntiin.
Yksi regu tuotti 5 bar paineen ja toinen vuoti suoraan imusarjan raakaa bensaa. Yksi jumitteli paineita miten sattuu.
-
yes okkei! mistähän kantsis kysellä uutta vois kokeilla jos ei älyttömän hintanen?