Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S/V60, XC60 (2018->); S/V90, XC90 (2016->) => Aiheen aloitti: asl2 - 14.05.2021, 19:01:15
-
Ns. painikkeeton avain (key tag) heitti henkensä - ilmeisesti paristo loppu. Ohjekirjan mukaan siihen ei paristoa pysty vaihtamaan vaan pitää hakea siniseltä tiskiltä uusi vastaava avain. Onko kukaan hakenut ja mitä maksoi ?
-
En hakenut uutta vaan vaihdoin pariston. Ei sitä ole tarkoitettu vaihdettavaksi, mutta lievää väkivaltaa käyttäen onnistuu. Liimalla sitten kuoret taas yhteen. Aiheesta on juttua jossain täällä foorumilla.
-
Kokonaan uus avain on muistaakseni 250-300€.
-
Pasi Tuomen loistava ohjevideo:
https://www.youtube.com/watch?v=XwIcjAgi0EU
-
Vielä kun kasaa kuoret esim. kuumaliimalla, niin avain näyttää edelleen Volvon avaimelta eikä kutistesukkapötkylältä.
-
Omassa autossa tuli tämä avain mukana ja yllättäen ihan kuollut. Ehkä jos jaksaisi alkaa vänkäämään tuota uutta, mutta tiedä tiesikö myyjä edes että tuommoinen on auto keskikonsolin sisällä. Mietin että jos itse vaihtaisi patterin niin saisikohan tuosta vielä veden pitävää? Menee muuten vähän idea hukkaan koko avaimesta.
-
Omassa autossa tuli tämä avain mukana ja yllättäen ihan kuollut. Ehkä jos jaksaisi alkaa vänkäämään tuota uutta, mutta tiedä tiesikö myyjä edes että tuommoinen on auto keskikonsolin sisällä. Mietin että jos itse vaihtaisi patterin niin saisikohan tuosta vielä veden pitävää? Menee muuten vähän idea hukkaan koko avaimesta.
Harvoin avainta kuitenkaan käytetään uimassa. Itsellä on pelkästään tuo sportti avain käytössä. Kulkee kätevästi mukana avainnipussa taskun pohjalla.
-
Itsellä on pelkästään tuo sportti avain käytössä. Kulkee kätevästi mukana avainnipussa taskun pohjalla.
Sama juttu :) Just vaihdoin omaani patterin ja mietin, että jos menee romuksi, niin uusi on saatava hinnalla millä hyvänsä. On se niin näppärän kokoinen.
Mä sain ainakin revittyä avaimen auki niin siististi, että vesitiiviiksi liimaaminen tuskin olisi ollut ongelma, jos niin olisi halunnut. Nyt laitoin vaan pikaliimaa, mikä on tiiviyttä ajatellen ehkä vähän turhan ohutta ja juoksevaa.
-
Omassa autossa tuli tämä avain mukana ja yllättäen ihan kuollut. Ehkä jos jaksaisi alkaa vänkäämään tuota uutta, mutta tiedä tiesikö myyjä edes että tuommoinen on auto keskikonsolin sisällä.
Patteri ei tuossa montaa vuotta kestä, omassani ei kahtakaan. "Kuolluttakaan" avainta ei kannata säilöä autossa, se kun vastaa käynnistykseneston kyselyyn myöntävästi eli auton saa käyntiin, kunhan sisään pääsee. En ole kyllä kokeillut..
-
"Kuolluttakaan" avainta ei kannata säilöä autossa, se kun vastaa käynnistykseneston kyselyyn myöntävästi eli auton saa käyntiin, kunhan sisään pääsee. En ole kyllä kokeillut..
Ainakaan mun V90:ä ei saanut startattua, kun kyydissä vain "tyhjä/kuollut" avain.
-
Omassa tuo avain oli liikkeessä keskikonsolissa. Eikä auto siihen reagoinut mitenkään.
-
Varsinainen avain antaa tyhjälläkin patterilla luvan käynnistyä, jos se on asetettu keskikonsolin telineeseen.
Painikkeeton avain voi olla toimintaperiaatteeltaan erilainen, koska tyhjällä patterilla ei pääse periaatteessa edes autoon sisälle. Toki ovet voi hädän tullen avata myös kännykällä, mutta ajoon ei pääse kännykän avulla.
-
Käyttöoppaan sivulta 252 löytyy tieto aiheesta: "Loppuun käytetty Key Tag on vietävä valtuutettuun Volvon tekniseen palveluun. Avain täytyy pyyhkiä pois autosta, koska sitä voidaan edelleen käyttää auton käynnistämiseen".
Mutta miksi välittää oppaasta, kun palstalla asiat tiedetään aina paremmin 8)
-
Siis varmasti jos just oikeassa kohdassa auton sisällä sillä saa auton käyntiin. Mikä on loogista jos patterit loppuu. Mutta en usko että riittää että jossain auton sisällä on.
-
Siis varmasti jos just oikeassa kohdassa auton sisällä sillä saa auton käyntiin. Mikä on loogista jos patterit loppuu. Mutta en usko että riittää että jossain auton sisällä on.
Keskikonsolin sisällä vasemmassa reunassa on teline varsinaiselle avaimelle tätä varten. Siinä sitä uima-avaintakin kait tarvis pidellä.
-
Siis avainta josta ei pysty vaihtamaan paristoa mutta paristo kuolee n. Kerran vuodessako? Kuulostaa ihan selkeältä rahastukselta. Lisäksi en ymmärrä miksi tuon pitäisi olla vedenpitävä? Erikoisia ratkaisua joista kuitenkin pyydetään satoja euroja
-
Siis avainta josta ei pysty vaihtamaan paristoa mutta paristo kuolee n. Kerran vuodessako? Kuulostaa ihan selkeältä rahastukselta. Lisäksi en ymmärrä miksi tuon pitäisi olla vedenpitävä? Erikoisia ratkaisua joista kuitenkin pyydetään satoja euroja
Painikkeettoman avaimen yksi pointti suunnittelussa on ollut, että avain taskussa voi käydä uimassa tai sukeltamassa. Autoon on toki kaksi tavallista avainta, joihin voi kuka vaan vaihtaa pariston.
Näiden ns. avaimettomien autojen vitsaus on se, että avaimien paristo kuluu nopeasti, kun avain haistelee koko ajan onko oma auto lähistöllä.
-
Siis avainta josta ei pysty vaihtamaan paristoa mutta paristo kuolee n. Kerran vuodessako? Kuulostaa ihan selkeältä rahastukselta. Lisäksi en ymmärrä miksi tuon pitäisi olla vedenpitävä? Erikoisia ratkaisua joista kuitenkin pyydetään satoja euroja
Se kestää sen 4-5 aika hyvin. Kaverilla 2017 rekattu V90 jossa pelittää. Itsellä 2016 loppuvuodesta ja siinä oli kuollut. Kuten hessu kirjoitti, poitti on että tuo on vesitiivis avain.
Oman avaimen koitin mattopuukolla avata, mutta loppui voimat ja pelkäsin että viillän sormeen. Aukaisin dremelillä ja tosi kapealla terällä. Patterin vaihdoin niin alkoi pelittämään. Loctiten liimalla kasaan vain. Luvataan että olisi veden kestävää liimaa ja todennäköisesti sain sillä liimalla täytettyä dremel uran. Mietin että testaisin vesilasiin sen avaimen.
-
Patteri ei tuossa montaa vuotta kestä, omassani ei kahtakaan. "Kuolluttakaan" avainta ei kannata säilöä autossa, se kun vastaa käynnistykseneston kyselyyn myöntävästi eli auton saa käyntiin, kunhan sisään pääsee. En ole kyllä kokeillut..
toimii vaikka ilman paristoa kokeilin keskikonsoliin aivan kuvan päälle ja ei avainta ilmoitus häviää
-
Laitoinkin tuonn Orbit - ohjelmointi ketjuun mutta Orbitilla saa ohjelmoitua avaimet . Ebaystä tilasin avaimen kun oman mukana ei tuommoista tullut ja orbitilla ohjelmoin sen autoon.
-
Keskikonsolin sisällä vasemmassa reunassa on teline varsinaiselle avaimelle tätä varten. Siinä sitä uima-avaintakin kait tarvis pidellä.
Missä hessu tuo teline on? volvo v90 2018 enkä moista telinettä näe? Mulla on keskikonsolin vasemmalla sivulla sisällä valo ei muuta?
-
Missä hessu tuo teline on? volvo v90 2018 enkä moista telinettä näe? Mulla on keskikonsolin vasemmalla sivulla sisällä valo ei muuta?
Muistin väärin, ei ole telinettä tässä. Avaimen paikka on keskellä keskikonsolia, etummaisen juomapullotelineen pohjalla. Kumimatossa on avainsymboli siinä kohdin.
-
Jos siinä avaimessa on patterit kunnossa niin tasku on sen oikea paikka ;)