Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S/V60, XC60 (2018->); S/V90, XC90 (2016->) => Aiheen aloitti: valluaho - 16.05.2021, 21:06:03
-
Ostin Volvo XC60 T8 2018 pari kuukautta sitten, uitettu saksasta.
Teetätin vuosihuollon ja samalla vaihdettiin automaattilaatikkoon öljyt + mukautuvuus nollattiin tottakai. Heti öljynvaihdon jälkeen alkoi kummallinen nykiminen tasaisella vauhdilla kun polttomoottori vain käytössä. Esim. ajan 100km/h tasasta tietä niin tuntuu että auto "hyppää/nytkähtää" keskenkaiken. kierrokset ei vaihtele eli vaihtamisesta ei ole kyse. Ihan kuin laatikko luistais ja sitten vaihde nytkähtää paikalleen mutta tosin kierrokset ei vaihdu.
Vaikea selittää mutta kuten olis kuoppa tiessä :D Tätä se tekee pitkässä ajossa jatkuvasti, yleensä tosin niin että alkaa ylämäki jolloin veto päällä nytkähtää, mutta voi tehdä ihan tasaisella samaa. Jatkuvalla tarkoitan että ajelin tossa 350km niin sanotaanko niin että tasaisesti sitä tapahtui koko matkan ajan. Todella rasittavaa. Oisko vinkkejä mitä tehdä seuraavaksi?
Autossa on Kamux Plus että todennäköisesti vien merkkihuoltoon jos kamuxilta vaan saan tähän luvan.
-
Ostin Volvo XC60 T8 2018 pari kuukautta sitten, uitettu saksasta.
Teetätin vuosihuollon ja samalla vaihdettiin automaattilaatikkoon öljyt + mukautuvuus nollattiin tottakai. Heti öljynvaihdon jälkeen alkoi kummallinen nykiminen tasaisella vauhdilla. Esim. ajan 100km/h tasasta tietä niin tuntuu että auto "hyppää/nytkähtää" keskenkaiken. kierrokset ei vaihtele eli vaihtamisesta ei ole kyse. Ihan kuin laatikko luistais ja sitten vaihde nytkähtää paikalleen mutta tosin kierrokset ei vaihdu.
Vaikea selittää mutta kuten olis kuoppa tiessä :D Tätä se tekee pitkässä ajossa jatkuvasti, yleensä tosin niin että alkaa ylämäki jolloin veto päällä nytkähtää, mutta voi tehdä ihan tasaisella samaa. Jatkuvalla tarkoitan että ajelin tossa 350km niin sanotaanko niin että tasaisesti sitä tapahtui koko matkan ajan. Todella rasittavaa. Oisko vinkkejä mitä tehdä seuraavaksi?
Autossa on Kamux Plus että todennäköisesti vien merkkihuoltoon jos kamuxilta vaan saan tähän luvan.
Jostain luin tuosta, että olisi taka-akselilla oleva sähkömoottori entinen. Useampaankin vaihdettu, mutta oliko juuri tuon vuoksi niin sitä en muista.
-
Jostain luin tuosta, että olisi taka-akselilla oleva sähkömoottori entinen. Useampaankin vaihdettu, mutta oliko juuri tuon vuoksi niin sitä en muista.
Joo mutta tämä maantiellä kun akku tyhjä ja polttis käy.