Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Keskustelua Volvoista => Yleinen keskustelu => Aiheen aloitti: jpajula - 16.05.2021, 22:20:03
-
Kokemuksia moottoreiden vetypuhdistuksesta, esim. hydrogensuomi.fi kenelläkään? Samankaltasia laitteita vaikuttais myyvän myös Suomen työkalu Oy, joka myy korjaamolaitteita.
Volkkaripuolella joku kahden viestin profiili omaa hyvät kokemukset http://www.vagarena.fi/index.php?topic=47936.0
Juttuhan on niin, että pienessä sievässä ostin tommosen offerillasta, mut olis mukava kuulla kokemuksia ennenku vien auton tuonne
-
Tuossa vielä tuo Suomen työkalu oyn laite https://www.suomentyokalu.fi/korjaamolaitteet/moottorin-ja-hiukkassuodattimen-puhdistus/carbon-clean-cc-14-moottorin-puhdistuslaite-p-9428.html
Itse ostin täältä puljusta https://hydrogensuomi.fi/
-
Muutaman videon perusteella juurikin tuota käärmeöljyä.
Tässä yksi niistä. https://youtu.be/Ro8IFUYryPg
-
Muutaman videon perusteella juurikin tuota käärmeöljyä.
Tässä yksi niistä. https://youtu.be/Ro8IFUYryPg
Eipä yllättänyt lopputulos. Noi muutama heponen mitkä tulleet viikossa on luultavammin tullut siitä, kun tuo herra kiihdytteli ns: poltti karstoja viikon ajan.
Melkoisen kattavan mönjän peitossa venttiilit. Tollanen määrä mönjää kummasti rajoittaa ilmaa, eikä tarvitse ihmetellä puuttuvia heposia.
Aikoinaan putsattiin autosta karstoja suihkepullon avulla. Kierrokset lähes tappiin ja suihkepullolla suihkutteli vettä kaasariin ja johan oli karstat poissa ja venttiilit ja männät kiilsi uutuuttaan.
-
Itse ostin täältä puljusta https://hydrogensuomi.fi/
Luin väärin ja sen perusteella kommentoin. Virhe.
-
Sopivasti tullut tuore video aiheeseen liittyen.
Kaveri tekee mielenkiintoisia testejä.
Tässäkin nähdään että puijausta koko laite.
https://youtu.be/dOiXpCpVofQ
-
Kumma ettei esim. Liqui moly, STP tai Valvoline tee moista litkua... Köh siis mikään arvostettu yhtiö ole hankkinu lisenssiä.
-
Aikoinaan putsattiin autosta karstoja suihkepullon avulla. Kierrokset lähes tappiin ja suihkepullolla suihkutteli vettä kaasariin ja johan oli karstat poissa ja venttiilit ja männät kiilsi uutuuttaan.
Perustuuko tämä lämpötilavaihteluun, jonka tuo vesi aiheuttaa vai johonkin muuhun?
Ja sitte toi https://youtu.be/dOiXpCpVofQ on aika pienehkö laitos. Sinänsähän homma on hyvin yksinkertainen elektrolyysi, jossa vedestä erotetaan vety ja happi erilleen sähkövirran avulla ja sitten vesisumun sijaan johdetaan erillisinä sylinteriin. Jossa niistä palamisen seurauksena syntyy vesisumua :)
Kattelin ton - ilmeisesti venäläisen -koneinsinöörin rakentaman laitoksen mittareita hydrogensuomen sivuilla ja jos en ihan väärin kattonu, niin 100A kohdilla pyörii virta ja kyllähän sillä ohkasen puikon sais palamaan.
Löysin myös tieteelliseltä näyttävän artikkelin https://iopscience.iop.org/article/10.1088/1757-899X/666/1/012071 ja tälleen blackmetalhemmona Vol 666 tottakai lisää respectiä >:D
-
Nonii, nyt menee käärmeöljyä koneeseen https://photos.app.goo.gl/WSTcunxFcZur8gYy8 Aika vekkuli, toi tulee immun jälkeen.
-
Nyt sit ootellaan ku kone puhdistuu :D RVS meni kans koneeseen, ehkä vähän väärään aikaan tosin, kun vety tarttis kenkää ja RVS rauhallista köröttelyä.
-
Nyt sit ootellaan ku kone puhdistuu :D RVS meni kans koneeseen, ehkä vähän väärään aikaan tosin, kun vety tarttis kenkää ja RVS rauhallista köröttelyä.
Nyt kun pääset sitten vedättämään käärmeöljyllä voidellulla moottorilla, olisiko hyvä laittaa HANS niskatuki paikalleen, ettei niskat nyrjähdä lähettäessä kunnolla? ;)
-
Ehdottomasti :) Tärkeempi olis kuitenkin se alkolukko verkko-ostoksiin :2funny:
Lämpöanturi antautui - tosin se teki sen jo ennenku sain auton edes voodoopihaan :D Motonetin laatuosa ei kauan kestäny. Liitintä ravistelemalla sain signaalin kyllä takasin siihen.