Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: hurricane_142 - 24.11.2011, 13:22:12
-
Osaisko joku heittää lonkalta mikä tuota volvoa voisi vaivata, kun koneen lämmöt nousee normaaleiksi niin bling lambaada valo syttyy?!? Saattaa ajossa syttyä ja sammua muutenkin. Haisteleeko ecu koneen lämpöä mittarin lämpöanturilta ja onko siellä muita mahdollisia antureita jotka vois vaikuttaa...? Ajoitus "pitäis" olla suht kohdallaan ainakin kiristimen rullan mukaan. Toimivalla imm:llä testattu, ei eroa. Päästöt oli leimalla jotain 1,25. Siellä ei vissiin ole erillistä siirtopumppua, mutta olisko syöttöpuolella jotain... Tankkiin auto kerää melkoiset alipaineet jo lyhyelläkin matkalla. Vielä kun nyt sekoitetaan hieman niin auto saattaa myös joskus sammua kesken ajon, mutta lähtee kuitenkin heti käyntiin... :D Testerissä auto kävi joku tovi sitten, mutta siellä ei muistaakseni ollut mitään kovin ihmeellistä, joku jarrupolkimen anturi tms...
Autolla pystyy kyllä liikkumaan, mutta kovin luotettavaksi en sitä tällä hetkellä koe... :'(
Arvauksia ja diagnooseja kaivataan!!! Kiitos!
-
Olisiko paha jos kävisit jossain luetuttamassa vikakoodit näin alkuunsa.
Tuota alipainetta ei pitäisi juurikaan tankkiin jäädä. Joku on joskus jopa porannut tankinkorkkiin pikkuruisen reiän tuommoisen ilmiön paikatakseen...
Sent from my GT-I9001 using Tapatalk
-
Minusta nuo kaikki oireet voisivat johtua siitä että tankkiin kertyy alipainetta. Lämpötilalla asian kanssa ei ehkä ole tekemistä vaan sillä että jonkun matkan jälkeen alipaine tankissa kasvaa liian isoksi ettei syöttöpumppu enää jaksa kunnolla imeä polttoainetta.
Joku varmaan osaa neuvoa millainen huohotus tankissa on? Se lienee tukossa?
EDIT: tossa olisi kuvatusta aiheesta:
(http://i.imgur.com/GDrwY.jpg)
http://i.imgur.com/GDrwY.jpg
-
kiitos vastauksista... tuota alipainetta minäkin olen veikkaillut, ja korkkia availlut :) MUTTA jos pumppu ei jaksaisi imeä niin miten auto lähtisi heti käyntiin kun on ensin sammunut!? mulle joku on laittanut tuohon pa suodattimen viereen jonkun pienen venttiilin, täytyy vielä tutkia mikä se on vähän tarkemmin... voisiko se estää ainetta palaamasta tankkiin??? :-\
-
Kun kävis luetuttaan ne koodit niin sais lentävän lähdön tänkin selvittelyyn. Mutta oma aikahan ei tietysti maksa mtn jos haluaa summan mutikassa raapia.
-
*Voihan sitä tietysti pöristellä korkki ravollaan, että vaikuttaako ylipäätään asiaan.
-
kiitos vastauksista... tuota alipainetta minäkin olen veikkaillut, ja korkkia availlut :) MUTTA jos pumppu ei jaksaisi imeä niin miten auto lähtisi heti käyntiin kun on ensin sammunut!? mulle joku on laittanut tuohon pa suodattimen viereen jonkun pienen venttiilin, täytyy vielä tutkia mikä se on vähän tarkemmin... voisiko se estää ainetta palaamasta tankkiin??? :-\
Voipi olla, että siinä on aiemmin ollut haaroitus polttoainekäyttöiselle lisälämmittimelle?