Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Turbo- ja remmiahtaminen => Aiheen aloitti: Jopas_Jotakin - 01.06.2021, 14:10:42
-
Niin, mihin letkuihin tällainen asennetaan?
Tarkoitus on jättää se säädin kuitenkin konepellin alle.
En löytänyt x40.finistä ohjetta tällaiselle säätimelle...
(https://img.aijaa.com/m/00942/14976641.jpg) (https://aijaa.com/VDUZx2)
-
tuota ei kannate laittaa mihinkään, hommaa lastu..
-
tuota ei kannate laittaa mihinkään, hommaa lastu..
Saman olisi saanut alle 40€, mikä pitäisi paremmin paineet hallinnassa.
Todellakin, noi bleedit on ihan moottorin tappamista, laihalla käyden.
Lambdasta piuha irti samalla kun bleediä ruuvaa, niin ei pääse laihalla käymään. ::)
https://www.z-power.fi/catalog/popup_image.php?pID=69
-
Saman olisi saanut alle 40€, mikä pitäisi paremmin paineet hallinnassa.
Todellakin, noi bleedit on ihan moottorin tappamista, laihalla käyden.
Lambdasta piuha irti samalla kun bleediä ruuvaa, niin ei pääse laihalla käymään. ::)
https://www.z-power.fi/catalog/popup_image.php?pID=69
Tuo tuote maksoi ebayssä muistaakseni 15€.
Mietinkin että jos laittaisi aidon turbosmartin boost tee säätimen.
Pääsisi vähän enemmän tehon makuun kun nyt jo on vetoja paljon enemmän verrattuna siihen 6psi paineisiin ja 10psi:tä ecu vielä handlaa joten ei tarvii ajella laihalla.
Toki laitan sen lastun kunhan saan tossa enemmän massia.
-
Eikös tossa t haarassa ole rajapaineventtiili, eli kuula ja jousi sisällä, joka päästää paineen vasta jossain kohtii tuonne säätimelle (ainakin oikeissa on). Säätimessa sitten on tolla ruuvilla säädettävä jousi, jolla voi edelleen nostaa painetta.
Vent menee kellolle ja tuo t-haara ahtopaine linjaan. Näissä kiinaversioissa oli ainakin joskus ongelmia, että ei vapauttanut painetta kellolta, eli eka kiihdytys toimi oikein, mutta jätti paineen kellolle, eli portti jäi auki.
-
Kiristin hukkaportin kellon tankoa noin 5mm ja kappas kummaa nyt ahtopaineen säätö toimii jostain 6psi ainakin sinne 10-11psi tuntumaan.
Mutta piti vaan irrottaa se lipare, joka on kellon tangossa kierteellä kiinni, kun en saanut sitä mutteria auki, niin kiersinkin sieltä pois sen tangon päähän tulevan mulikan ja lyhensin sitä 5mm ja kiersin takaisin ja nyt toimii... ;) ;)
-
Niin, mihin letkuihin tällainen asennetaan?
Tarkoitus on jättää se säädin kuitenkin konepellin alle.
En löytänyt x40.finistä ohjetta tällaiselle säätimelle...
(https://img.aijaa.com/m/00942/14976641.jpg) (https://aijaa.com/VDUZx2)
http://www.x40fin.com/index.php?topic=3426.0
tuota ohjetta et löytänyt?
-
Tuo ohje on boost teelle, ja tuo alempi hyvärisen ohje ei lähtenyt toimimaan ennen ku kiristin kellon tankoa.
-
Sama toimintaperiaate noissa kummassakin silti on, eli jousikuormitteinen venttiili tuon T-palan sisällä ja sitten tuo letku joka lähtee säätöventtiilille, mikä sitten "vuotaa" ilmaa tuolta hukkaportin kellon letkusta. Mikä taas nostaa ahtoja koska hukkaportti ei aukea liikaa.
No, yksinkertaisin toimiva "bleedi" oli dieselissä ihan jarruputken pätkä, johon porasin 2mm reiän. Nosti siinä ahtoja 0,2 bar T3 garretilla.
Tuo nuoli pitää myös olla hukkaportin kellon suuntaan.