Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Axu85 - 02.06.2021, 07:22:41
-
Elikkäs hanska testi paisui kuin pullataikina ja imuletkulle tuleva anturi huohotukselta on öljyn/lian peittämä.
Onko jollain ollut samaa?
Millainen tuo anturi on ja mitä se mittaa? miten sen puhdistaisi ilman sen rikkomista?
Varaosaautosta otan sen öljynsuodatin/huohotussäiliön ja vaihdan päitten siinä ainakin puhdas.
-
Missä kohtaa toi anturi on? Et varmaan tarkoita ilmamassamittaria. Kuva olis bueno
-
Ei ole anturi vaan huohottimen lämmitysvastus. Huohotusöljy mehii liitoksista läpi ja sotkee paikkoja.
Alkuunsa ota imuletkulle koneelta tuleva letku irti ja katso onko linjat auki.
-
Ei ole anturi vaan huohottimen lämmitysvastus. Huohotusöljy mehii liitoksista läpi ja sotkee paikkoja.
Alkuunsa ota imuletkulle koneelta tuleva letku irti ja katso onko linjat auki.
Jaa se on lämmitysvastus, no siinä tapauksessa. Varmaan otan auki koko huohotuksen ja vedän aineet läpi.
Missä kohtaa toi anturi on? Et varmaan tarkoita ilmamassamittaria. Kuva olis bueno
Siis ennen turboa oleva imuletku joka tulee ilmansuodattimelta.
-
Nyt huohotus on puhdas, mut silti tuottaa painetta. Vähemmän kuin ennen mut silti.
Savuttaakin nyt vähemmän. Ekat kiihdykset kylläkin tuotti enemmän savua alussa kun olin järjestelmän puhdistanut ja tiivistänyt.
Pitää varmaan käyttää se huohotussäiliön ja suodattimen jalka irti.
-
Hmm mitä oireita oli kun päädyit tekemään hanskatestin? Savutus voi johtua ahtovuodostakin tms. Paljonko ajettu d5?
-
Muuten vain testasin kun pikkaisen noussut savutus. On tolla ajettu koht 618tkm. ::)
-
Kuluuko paljon öljyä ton ylipaineen kanssa. D5 kyllä vanhemmiten yleensä kai vähän huohottaa mut en ole juuri kuullut stefojen pettämisestä sen takia.
-
Öljyä menee se 1l 20tkm välein lisää mut vuotaa sieltä kampiakselin takaosasta.
Pitäisi käyttää auki ja vaihtaa kytkin kun sekin hieman luistaa öljyn takia. Nätissä ajossa ei kumminkaan luista.