Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: WKTight - 03.06.2021, 21:12:47
-
Moi kaikille
Paljon ajettu V70 ei käynnisty. Tähän saakka toiminut oireetta. Tässä tiivistelmä hetkestä, jolloin lakkasi toimimasta:
Auto käynnistyi, kuten tavallista, heti ekalla pyöräytyksellä. Satuin kuitenkin stumppaamaan sen saman tien kytkintä nostaessani (olin tottunut kakkosautoomme). Sen jälkeen ei ole edes luvannut, eli ruutuun jäi.
Tarkistettua ja huomioitua:
- Koneen sammuessa näytössä luki "aja hiljaa huoltoon" tms."
- Pumpun remmi ehjä ja jako kohdallaan
- Pumpun solenoidille tulee 8,6V vaikka miten vääntelisi johtosarjaa, ja venttiili pysyy kiinni (mielenkiintoisesti kahteen muuhun pinniin tulee 350V(!) ja 12V)
- Ei käynnisty, vaikka syöttää solenoidille suoraan 12V
- Koneen maadoitus runkoon kunnossa
- Hieman ilmaa putkissa, mutta käsipumpulla tavaraa ei saa liikkumaan meno- eikä paluupuolelta. Tekee heti "ilmajousen" ja kovan paineen. Startatessa sama juttu.
Ehkä jotain jää muistamatta, mutta tuossa pääpiirteittäin tän viikon päänvaiva. Onhan tuolla lähes 600tkm ajettu, mutta ei haluaisi luovuttaa kun toimi tähän asti niin hienosti (ollut meillä siis 60tkm).
Olisko kellään kokemusta vastaavasta (lähinnä tuo solenoidi) tai muuten ideoita? Foorumit pitkin maailmaa koluttu läpi.
-
Päivitys:
Vikakoodit nollattu ja lähti heti käymään.
Sammuu kuitenkin parin sekunnin päästä, pysyy käynnissä jos pitää kierrokset yli tyhjäkäynnin. Kerran sain pysymään tyhjäkäynnillä, mutta sammui kun annoin kaasua ja annoin palata tyhjäkäynnille. Uudet koodit nollauksen jälkeen:
ECM 0011 injection timing control
ECM 0000 rpm sensor TAI impulse sensor
CCM 0021 fuel cutoff valve
Oisko kampuran asentotunnistin ja sen johdotus fiksuinta kattoo ens?
Ja edit: jos ehtii sammuttamaan itse avaimesta, niin nuo koodit ei tuu muistiin. Ja starttaa siis uudestaankin ilman nollausta.