Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Showroom => Aiheen aloitti: Zebe - 24.11.2011, 18:28:02
-
Tuli ostettua kesällä tommonen 240 Gli 740:n tilalle.. Eli talviautoksi tämän hankin.. Lähes täydellisellä huoltokirjalla.. Kannen jouduin vaihtamaan 2 viikkoa oston jälkeen kun venttiilit otti kipeää männistä.. Halvemmaksi tuli ostaa kaverilta varaosakone ja ottaa siitä täydellinen kansi tähän kun että olisi vaihtanut venttiilit..
Vähän tietoa..
Vuosimalli: 1987
Mittarilukema: 372000km
Moottori: B200E K-jet
Vaihteisto: M47
Ulkoasu: Lähes vakio, harmaa, kromikaaret lokareissa (virhe), merkitön maski, tumma takalasi+pienet sivulasit
Sisusta: Lähes vakio, ralliratti löytyy, mittaristossa kierrosmittari ja kello lisämittaripaikalla.
Popit: Halvin löydetty soitin; Denver jossa usb, muistikortti + aux paikat. Etuovissa 4,5" Alpine Type-G 2-tie kaiuttimet, hattuhyllyllä Amazonin mukana tulleet Clarionin koteloidut 5" kaiuttimet sekä samoissa kotelossa kahdet diskantit, takakontissa JBL GTO6000 1100W vahvistin sekä Sony Xplöd 12" subbari.
Kesällä Rigel-aluvanteet ja talvella 15" peltivanteet..
Muutamat kuvat.. ::)
Ostohetkellä siis tämän näköinen..
(http://i619.photobucket.com/albums/tt272/Zebe_/IMG_5713.jpg)
(http://i619.photobucket.com/albums/tt272/Zebe_/IMG_5714.jpg)
Nyt tämän näköinen..
Eli oikeanpuoleinen ::) ©Johnny240
(https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/s720x720/375582_2563397814740_1547947293_32564010_828453705_n.jpg)
Lisäilen tähän päivityksiä mitä autoon tulee tehtyä.. :)
-
Takalasissa tarra.. ::) Hirvitarratkin olis, mutta en keksi mihin ne laittaisi.. ::)
(https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc7/s720x720/301058_2288129637386_1073297699_31990716_16786524_n.jpg)
Takasumuvalopolttimot vaihdettu 5Wattisiksi niin saa palamaan kaikki alarivin valot samanlailla.. :)
(https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/s720x720/320011_2259289516401_1073297699_31975512_688885689_n.jpg)
Kyllä sitä mätääkin löytyy, kiitos kromikaarien :tickedoff: En uskalla ainakaan nyt noita kromikaaria ottaa pois kun ei ole innostusta hitsata.. Katselaan keväällä ennen leimaa jos korjais..
(https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/s720x720/388635_2259289756407_1073297699_31975513_1082364782_n.jpg)
Kyllähän sitä mätää pohjassakin oli.. Nyt mädät on poistettu ja poikittaispalkkia lukuunottamatta hitsattu..
(https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc7/294556_2197142802772_1073297699_31927647_2066612792_n.jpg)
-
Joo elikkäs oikeanpuolen raidetanhon ulkopää väljä, vasemman puolen sisäpää väljä+suojakumi riekaleena.. Ne pitäs tässä korjata kun jaksaa..
-
Tuli tossa vaihettua raidetangon ulkopää.. Samalla tuli vaihettua lasin pyyhkijöiden moottori kun vanha kävi niin hitaasti.. Hiilet oli ihan lopussa vanhasta kun purin sen.. 5eurolla sain toimivan kaverilta ni ei tullu edes mieleen korjata tuota vanhaa vaan purin sen ja nyt se koristaa jätelavaa.. ::)
Osaakos joku kertoa mitä eroa on ZF-tehostimella ja CAM-tehostimella? Sisäraidetangon päätä on molempiin saatavana -87 vuosimalliin ja kierre on sama.. M14 uros.. Motonetin varaosista numeroilla 17-2105 ja 17-2827..
-
Tuli tossa vaihettua raidetangon ulkopää.. Samalla tuli vaihettua lasin pyyhkijöiden moottori kun vanha kävi niin hitaasti.. Hiilet oli ihan lopussa vanhasta kun purin sen.. 5eurolla sain toimivan kaverilta ni ei tullu edes mieleen korjata tuota vanhaa vaan purin sen ja nyt se koristaa jätelavaa.. ::)
Osaakos joku kertoa mitä eroa on ZF-tehostimella ja CAM-tehostimella? Sisäraidetangon päätä on molempiin saatavana -87 vuosimalliin ja kierre on sama.. M14 uros.. Motonetin varaosista numeroilla 17-2105 ja 17-2827..
Tarkoitat kai noilla tehostimilla ohjaustehostinta?? Jos niin, niin camgearissa oli joku metallinen säiliö päällä, ja ZF-tehostimessa se säiliö oli akun takana. Muistaakseni :idiot2:
-
Tarkoitat kai noilla tehostimilla ohjaustehostinta?? Jos niin, niin camgearissa oli joku metallinen säiliö päällä, ja ZF-tehostimessa se säiliö oli akun takana. Muistaakseni :idiot2:
Joo ohjaustehostinta.. Eihän tohon jarrutehostinkaan mitenkään liity.. Eli ilmeisesti mulla sitten on CAM-tehostin kun säiliö ihan siinä hihnarullan kanssa samassa..
-
Eilen tosiaan tuli tuo raidetangon pää vaihettua.. Aurausta tuli kulmiin ja ratti vinoon.. Mutta en säädä sitä nyt, vaan vasta loppuviikosta taikka ensviikolla koulussa.. Pitää vielä vaihtaa se toinen sisäpää ja meni tilaukseen joka tulee loppuviikosta..
Tuli tossa vaihettua pyyhkijänsulatkin uusiin kun vanhat jätti jos jonkunmoista raitaa ;D
-
Juu.. Eihän siinä ollutkaan raidetangon sisäpää väljä.. Otin kuitenkin sen irti, putsasin rasvasin ja laitoin uuden suojakumin kun vanha oli ihan riekaleena.. Kaiken lisäks se sisäpää jonka tilasin niin oli väärä joten joutu palauttamaan.. Oli uroskierteellä kun omassa olikin naaraskierteellä.. Samalla säädin silmämääräsesti nuo auraukset niin rattikin on nyt suorassa eikä renkaatkaan näytä enää olevan niin pahasti aurauksessa kun äsken..
-
Juu.. Eihän siinä ollutkaan raidetangon sisäpää väljä.. Otin kuitenkin sen irti, putsasin rasvasin ja laitoin uuden suojakumin kun vanha oli ihan riekaleena.. Kaiken lisäks se sisäpää jonka tilasin niin oli väärä joten joutu palauttamaan.. Oli uroskierteellä kun omassa olikin naaraskierteellä.. Samalla säädin silmämääräsesti nuo auraukset niin rattikin on nyt suorassa eikä renkaatkaan näytä enää olevan niin pahasti aurauksessa kun äsken..
Aika tuhoon tuomittuja aina noi et vaihetaan pelkkä kumi, sanoo
kuka tahansa tähän nyt mitä tahansa..
-
Aika tuhoon tuomittuja aina noi et vaihetaan pelkkä kumi, sanoo
kuka tahansa tähän nyt mitä tahansa..
Väitettä voi toki perustella.
-
Väitettä voi toki perustella.
Jos mä sanon et köyhät vaihtaa pelkän kumin puolet suuttuu, ja jos
mä sanon että kun se kerran on halki, vaikkei siinä väljää tunnekkaan,
niin kumin vaihdolla se ei kauaa kestä. Tästä sitten seuraava puoli alkaa mutku mutku,
kesti se yks mun isän kaverin veljen vaihtamaki ainakin 10 vuotta.
Tulee samanlainen tappelu kun esim vaihteistot, tai talvirengastyypit.
-
Ei ole niin iso homma etteikö sitä vaihtais sitten kun se on väljä.. Katotaan nyt kestääkö tuo, jos ei kestä niin vaihdetaan.. Ei vaan just sattunut olemaan hyllyssä kyseistä raidetangonpäätä joten vanha ehjä meni takasin.. Eikä olis pystynyt jättää levälleen viikoks sitä autoa että oottaa raidetangonpäätä (http://www.volvolandia.com/volvomp/Smileys/classic/facepalm.gif)
-
Jos mä sanon et köyhät vaihtaa pelkän kumin puolet suuttuu, ja jos
mä sanon että kun se kerran on halki, vaikkei siinä väljää tunnekkaan,
niin kumin vaihdolla se ei kauaa kestä. Tästä sitten seuraava puoli alkaa mutku mutku,
kesti se yks mun isän kaverin veljen vaihtamaki ainakin 10 vuotta.
Tulee samanlainen tappelu kun esim vaihteistot, tai talvirengastyypit.
Vahvat mielipiteet on aina hauskoja.
Näissä o nmuuten hienoa hommaa tuo kun nuita niveliä on tarpeeks monenlaisia :D. Ja harvemmin se sisäpää väljä on, yleensä väljä löytyy tangosta. 240:ssä ei ole paha rasti ensin putsata ympäristö, aukasta se kiristysholkki siitä ohjausvaihteen yläpinnalta, työntää reilusti lisää rasvaa ja pistää takas kasaan. Paras säätötulos tulis kyllä kun tangon irrottaa, mutta äärireunaan kääntämällä ja hakemalla kohta, jossa alkaa hitusen ahdistamaan ja ina takasin ni tulee hyvä. Keskialueen mukaan sitä ei pidä säätää, muuten ahistaa äärilaidoissa. Ihan näin ohjauksen välyksien poistosta tuli mieleeni mainita.
-
Vahvat mielipiteet on aina hauskoja.
Näissä o nmuuten hienoa hommaa tuo kun nuita niveliä on tarpeeks monenlaisia :D. Ja harvemmin se sisäpää väljä on, yleensä väljä löytyy tangosta. 240:ssä ei ole paha rasti ensin putsata ympäristö, aukasta se kiristysholkki siitä ohjausvaihteen yläpinnalta, työntää reilusti lisää rasvaa ja pistää takas kasaan. Paras säätötulos tulis kyllä kun tangon irrottaa, mutta äärireunaan kääntämällä ja hakemalla kohta, jossa alkaa hitusen ahdistamaan ja ina takasin ni tulee hyvä. Keskialueen mukaan sitä ei pidä säätää, muuten ahistaa äärilaidoissa. Ihan näin ohjauksen välyksien poistosta tuli mieleeni mainita.
Jep, mielipiteitä näemmä on monia.
-
Näit 240 talvilinttoi tuntuu liikkuvan aika paljon Lahes nykyää. :P
-
Näit 240 talvilinttoi tuntuu liikkuvan aika paljon Lahes nykyää. :P
kyllähän noita on.. Varmaan joku 10 kaveria ketkä ajaa nyt 240llä.. :D
-
Tuli tossa ostettua kaverilta pillerikapselit ja kusenkeltaset huomiovalot.. Pillerikapselit laitoin ja huomiovalot ehkä huomenissa tai sitten kun jaksan.. ::)
-
Juu tuli laitettua nuo huomiovalot myös keulalle.. Ei ole vielä johtoja vedetty kun mietin tässä että teenkö erillisen kytkimen niille vai vedänkö parkkien kytkimelle..
(http://i619.photobucket.com/albums/tt272/Zebe_/IMG_5870.jpg)
Perästä viel yks kuva..
(http://i619.photobucket.com/albums/tt272/Zebe_/IMG_5873.jpg)
-
Omalle kytkimelle, itse laittaisin. Onko 240:n puskurissa valmiita reikiä vai pitikö porata? Ja missä on maskin vinoviiva :knuppel2:
Nätithän nuo on :)
-
Omalle kytkimelle, itse laittaisin. Onko 240:n puskurissa valmiita reikiä vai pitikö porata? Ja missä on maskin vinoviiva :knuppel2:
Nätithän nuo on :)
tossa oli vissiinkin tuon alalipan pultit.. Olivat 6mm, porasin ne 8mm ja laitoin 8mm pultit tilalle.. Merkki otettu pois maskista, kyllähän sitä muutenkin tunnistaa että Volvo kyseessä ;)
-
Tossa vähän tutkailin tuota reikää joka on takakontissa.. Löytyhän sitä lisääkin kun naputteli meisselillä..
Tuolla nurkassa melkein käden mentävä reikä..
(http://i619.photobucket.com/albums/tt272/Zebe_/Img263.jpg)
Kyllä se on vettä ja kuraa kerännyt tonne toiseen varapyöräkoteloon.. Nyt kuivumassa ja näkee huomenissa mimmonen on..
(http://i619.photobucket.com/albums/tt272/Zebe_/Img264.jpg)
Tuossakin löyty semmonen 20cm x 2cm kaistale joka oli mätää.. Varmaan laitan siihen uuden 25cm x 25cm palan kun jaksaa alkaa hitsailemaan..
(http://i619.photobucket.com/albums/tt272/Zebe_/Img267.jpg)
Tuossakin nurkassa hieman mätää..
(http://i619.photobucket.com/albums/tt272/Zebe_/Img268.jpg)
Kotelon toinen kylki on ihan ruosteessa kontin puolelta.. Ei kuitenkaan ole läpi asti joten varmaa riittää pellille hiominen ja suojaaminen..
(http://i619.photobucket.com/albums/tt272/Zebe_/Img269.jpg)
Ei oikeen olisi motivaatiota hitsata kun on niin p:stä hitsata tuohon vanhaan sinkittyyn peltiin uutta peltiä kiinni..
-
Kannattaa myös tsekata pääseekö jostain vettä tuonne konttiin kun on ottanut rusketusta. Esim nuo takavalojen tiivistyksethän on syytä katsella.
Kontinluukku on tieten rännitetty myös näissä 240 aivan hyvin että ei ainakaan luukusta pitäisi parkissa päästä vesi sisään. Takavalothan toimii näissä
kontin rännityksen viimesenä pätkänä, joten sieltä ne vedet menee sisään jos takavalon tiivari on alkanut irvistään.
-
Kannattaa myös tsekata pääseekö jostain vettä tuonne konttiin kun on ottanut rusketusta. Esim nuo takavalojen tiivistyksethän on syytä katsella.
Kontinluukku on tieten rännitetty myös näissä 240 aivan hyvin että ei ainakaan luukusta pitäisi parkissa päästä vesi sisään. Takavalothan toimii näissä
kontin rännityksen viimesenä pätkänä, joten sieltä ne vedet menee sisään jos takavalon tiivari on alkanut irvistään.
Luulen että vedet mitä on päässy sisään on tuolta lokarin ja kontin välisestä reijästä.. Siinä reijän ympärillä oli ihan kuraa/mutaa..
-
Nojoo kyllähän se rengas nakkoo sieltä monta kiloa sisään, mutta kato nyt ne valotkin. Eihän sitä tiiä vaikka reijän synty olisi sieltä lähtösin, todennäkösempi on kyllä
kuitenkin syöpyminen on ulkoapäin.
-
Nojoo kyllähän se rengas nakkoo sieltä monta kiloa sisään, mutta kato nyt ne valotkin. Eihän sitä tiiä vaikka reijän synty olisi sieltä lähtösin, todennäkösempi on kyllä
kuitenkin syöpyminen on ulkoapäin.
Reikä on varmaan saanu alkunsa noista kromikaarista.. Sieltä alta myös ihan mätää.. Mut eihän se iso homma oo kattoa tuleeko valoista..
-
Ei oikeen olisi motivaatiota hitsata kun on niin p:stä hitsata tuohon vanhaan sinkittyyn peltiin uutta peltiä kiinni..
Eikös nää 2 satkut oo vasta vm. 88 alkaen sinkkikoreja. Ainakin siitä lähtien alkaa pelti olemaan vaikeampaa hitsata. Tossa omassa -87 vuosimallisessa ei ainakaan ollut sinkkiä korissa. Oli sen verran helppo hitsata, verrattuna näihin vm. 88-> tehtyihin, joissa pelti on hemmetin ohutta, ja kone enimmäkseen räkii, mutta saa sen uudemmankin hitsattua, kunhan vaan laittaa tarpeeks vähän "virtoja" koneeseen. :)
-
Eikös nää 2 satkut oo vasta vm. 88 alkaen sinkkikoreja. Ainakin siitä lähtien alkaa pelti olemaan vaikeampaa hitsata. Tossa omassa -87 vuosimallisessa ei ainakaan ollut sinkkiä korissa. Oli sen verran helppo hitsata, verrattuna näihin vm. 88-> tehtyihin, joissa pelti on hemmetin ohutta, ja kone enimmäkseen räkii, mutta saa sen uudemmankin hitsattua, kunhan vaan laittaa tarpeeks vähän "virtoja" koneeseen. :)
Kyllä mulla ainakin on.. -87.. Ja porukoiden entinen -87 oli kanssa sinkityllä korilla..
-
Nyt on talmut viritetty toimimaan.. Muutamien mutkien kautta mutta ei se mitään nyt jälkeenpäin..
(https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc7/388596_2516856475414_1073297699_32072653_602023316_n.jpg)
-
Miten kytkit nuo talmut? Asiallisen näkönen jyllikkä, kaipais vaan merkkiä maskiin. Tai mahdollisesti vaan jonkinnäköstä ruutumaskia :pomo:
-
Miten kytkit nuo talmut? Asiallisen näkönen jyllikkä, kaipais vaan merkkiä maskiin. Tai mahdollisesti vaan jonkinnäköstä ruutumaskia :pomo:
Kytkin niin että sammuu kun laittaa ajovalot.. Siihen on täällä ihan oma topic mistä löytyy kaavio.. Ruutumaskia oon havitellu mutta ei viittis hirveitä summia siitäkään maksaa.. ::) Merkin oon ottanu tarkotuksella pois ja tohon maskiin ei sitä enää saa kun otettu kiinnityskohdat pois.. Paitsi tietysti jollain sikamassalla.. :P
-
Tossa käväsin laittamassa lisävalot keulille.. ::) Pitää viel joku päivä kun jaksaa korjata tuo ettei huomiovalot pala pitkillä..
(https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/377429_2544288921208_1073297699_32086845_1842732148_n.jpg)
-
Mahtava tarra takalasissa! :2funny: pitäis tilata itsekin tuollainen omaan 2sataseen :D kuka tuon keksi
-
Mahtava tarra takalasissa! :2funny: pitäis tilata itsekin tuollainen omaan 2sataseen :D kuka tuon keksi
Minä ja Johnny240 keksittiin nimi ja Johnny240 tilas nuo tarrat.. Kysy häneltä että antaako se sun laittaa tommosen ::)
-
Mut saahan noita tilattua mistä tarrafirmasta vaan,
toi fonttikin löytyy aika monesta firmasta mistä voi selata
netissä miltä näyttää mikäki teksti milläki fontilla
-
Mut saahan noita tilattua mistä tarrafirmasta vaan,
toi fonttikin löytyy aika monesta firmasta mistä voi selata
netissä miltä näyttää mikäki teksti milläki fontilla
Totta, mutta kun oon tälläinen herrasmies niin ajattelin ihan kysästä että sopiiko jos tilaan jostain samanlaisen kun poijat kuiteski ite keksinyt tuon :) ettei tuu mitään kinaa :D
-
Totta, mutta kun oon tälläinen herrasmies niin ajattelin ihan kysästä että sopiiko jos tilaan jostain samanlaisen kun poijat kuiteski ite keksinyt tuon :) ettei tuu mitään kinaa :D
O0
-
Oli tossa viimeviikolla hieman lunta koulun parkkipaikalla.. Viikonlopun jäljiltä silleen kun hyppäs autosta niin nilkaa myöten uppos.. Onneks tosta kuiteski tällä citymaasturilla pois pääs vaikka pohja raapikin "maata" :D
(http://i619.photobucket.com/albums/tt272/Zebe_/Img285.jpg)
-
Tuli tossa päähänpisto riipasta lämppäri pois kun ei oikeen lämmintä taho tulla sisälle..
Tän näkönen oli.. ;D
(http://i619.photobucket.com/albums/tt272/Zebe_/Img310.jpg)
(http://i619.photobucket.com/albums/tt272/Zebe_/Img312.jpg)
(http://i619.photobucket.com/albums/tt272/Zebe_/Img313.jpg)
-
Kiesus! :o
Millanen operaatio tua on irrottaa?
-
3 tuntia pois ja takasin ;D
-
3 tuntia pois ja takasin ;D
Ei taida 3 tuntia riittää.. Meni 1h 45minuuttia irrotuksessa.. Eikä samaa vauhtia kasata.. :D Keskikonsoli pitää purkaa kokonaan ja siltikin on tosi ahdas tulemaan pois.. Yks kulma tosta kotelosta halkeskin mutta saa kyllä liimattua takasin kun niin siististi katkes.. :D Onhan tossa tosin toinenkin lämppäri mutta ei tietoa toimiiko..
-
Ei taida 3 tuntia riittää.. Meni 1h 45minuuttia irrotuksessa.. Eikä samaa vauhtia kasata.. :D
Eli ei taida olla mun hermoille sopivaa hommaa! :D
-
Antti teki ja minä katsoin ;D samalla putsaislin samassa kunnossa olevaa, olet kuitenkin tehnyt sen nopeaan.
-
joku 3,5h meni kasaamisessa ja testauksessa.. Ja laitoin kaikki muovit kiinni ja unohin laittaa vaijerit paikalleen.. :buck2: Eikä tossa nyt isoa eroa huomaa vaikka puhdisti.. Tulee hieman enemmän lämmintä mutta ei paljoa.. Kun asento on silleen että pitäs puhaltaa lämmintä jaloille ja ylös, niin jaloille kyllä tulee lämmintä mutta ylös viileää.. Kun laittaa ettei puhalla jaloille niin puhaltaa jokseenkin lämmintä ylös.. Katkespa vielä jalkatilan ilmaläpästä se tappi johon tulee vaijeri.. Pitää säätää se jotenki että pysyis hieman auki koko ajan..
-
Kyllä se hieman lämpimämpää puhaltaa kun aijemmin.. Tuo vaan kun laittaa jaloille puhaltamaan lämmintä niin ylös tulee viileää.. En tajua miten menee tolleen..
-
Alko toinen etuiskari sanoa itteään irti.. Hirvee kolaus tai voi melkein sanoa jysäys kuuluu kun ajaa töyssyyn oli sitte vauhtia 40 tai 80.. Iskari ei painu yhtään alas ja kun yrittää painaa ihan käsipelillä tota nurkkaa niin kolina kuuluu.. Ens viikolla varmaan iskari irti ja jos samalla laikkais pari kierrosta jousista pois.. :)
-
Tuli tossa vaihettua eteen iskarit.. Tuli samalla huomattua että olivat eriparia.. Apukuskin puolella oli ilmeisesti Volvon orkkis kaasuiskari? Ja kuskin puolella Sachsin nesteiskari.. No nyt ne on sentään samaa paria.. ::)
-
Tuli riipastua Jylberistä kromikaaret takaa pois ja huomenna pitäs jaksaa hitsailla..
Noista kohdista on jo aijemminkin hitsattu mutta paikat on ihan ruosteessa.. Kiitos edellisen hitsaajan ja sen ettei osaa suojata kunnolla..
Kuvat kertoo enemmän kun tuhat sanaa mutta ei kuitenkaan kaikkea.. Konttiin menee apparinpuolelta 30x5cm kaistale..
Kuskinnpuoli:
(http://i619.photobucket.com/albums/tt272/Zebe_/IMG_5934.jpg)
(http://i619.photobucket.com/albums/tt272/Zebe_/IMG_5936.jpg)
(http://i619.photobucket.com/albums/tt272/Zebe_/IMG_5935.jpg)
Apparinpuoli:
(http://i619.photobucket.com/albums/tt272/Zebe_/IMG_5937.jpg)
(http://i619.photobucket.com/albums/tt272/Zebe_/IMG_5938.jpg)
(http://i619.photobucket.com/albums/tt272/Zebe_/IMG_5939.jpg)
(http://i619.photobucket.com/albums/tt272/Zebe_/IMG_5944.jpg)
(http://i619.photobucket.com/albums/tt272/Zebe_/IMG_5942.jpg)
(http://i619.photobucket.com/albums/tt272/Zebe_/IMG_5941.jpg)
(http://i619.photobucket.com/albums/tt272/Zebe_/IMG_5940.jpg)
-
Jaa tätäpä ei ole tullu melkein vuoteen päiviteltyä.. Laitetaas nyt jotakin. :D
Apparin puolelta on korjattu tuo kaari mikä edellisessä viestissä on, tosin ollut viime kevättalvesta asti pohjamaalissa, odottelee kun saa aikaseksi maalata pintavärin..
Edestäkin on saanut kromikaaret lähteä, kuskinpuolen etulokari on ruosteeton, mutta yksi lommo tuli näkyviin kaaren alta, mutta se ei menoa haittaa.. Apparin puolella oli hieman kantti ruosteessa, mutta ei kovin paha..
Tuli juuri tällä viikolla vaihdettua kannentiiviste, kun muutama viikko sitten termari sano ittensä irti motarilla ja poltti kansipahvin, eikä viittinyt sen tien varteenkaan jäädä. Kansi ei kuitenkaan ottanut siitä itteensä ainakaan paljoa, kun suora oli mittausten perusteella. Samalla vaihdoin varaosakoneessa mukana tulleen flektin, jossa visko toimii niin kuin pitääkin.. Edellinen pyöri koko ajan täysillä..
-
Noniin taas on muutama kuukaus kulunu viime postauksesta..
Kuskinpuolen takakaari hitsattu samasta kohtaa kun apukuskin puolikin. Leimaa on jäljellä huhtikuun loppuun, sitä en tiedä leimaanko tätä enään vai laitanko lihoiksi ja uutta Jyllistä ettimään? Leimalle laitettavaa olisi ainakin: Rattilukko, raidetangon sisäpään suojakumi, ehkä seosten säätäminen pakokaasulapun vuoksi, ei välttämättä, sen tein viime leimalle. Etupyörän laakereiden kiristys. Takakaarethan on silleen mädät että kantteja ei ole ja takakonttiin on reikää, niistä ei viime leimalla tullu mitään sanomista ???
Bensapumppu menee tankin päästä vaihtoon kun sanoi ittensä irti eilen, alko polttaa vaan sulaketta. Nyt tämä elää yhdellä pumpulla hetken aikaa.
-
Tänään tuli hitsailtua apparinpuolen takakaari kuntoon, myös pyöräkotelosta löytyi yksi paikka iskarin etupuolelta runkopalkista, myös se tuli hitsattua. Apparinpuolelta löytyi lisäksi yksi reikä takapenkin alta tunkinpaikan etupuolelta. Huomenissa pitäisi jatkaa hitsailua ja hitsaamistahan on tuo edellämainittu, kuskinpuolen takakaari (sisäkaari ulkokaareen) ja yksi pieni reikä apparin ovessa.
Suhteellisen paljon helpompaa työskentely kun pääsee vingun kanssa ottamaan pellin esille, toisin kun viime talvena; rälläkän kanssa, oli niin kankee sillä putsailla että..
-
Alkaa kyllä olemaan jo aika valmis peli enään leimattavaksi.. Apukuskin puolella helmassa ja apparin kohdalla pohjassa yhteensä semmonen 13 reikää jotka pitäisi hitsata, suurin näistä apparin kohdalla poikittaispalkki joka pitäisi lähes kokonaan uusia. Myös kuskinpuolen takapyöräkotelosta löytyi yksi paikka, lähti ruosteinen pala pois kun pesin painepesurilla pyöräkaaret.. Myös virtalukko pitäisi irrotella ja rattilukko saada kuntoon. Raidetangon suojakumi pitäisi vaihtaa.
Ei siinä muuten mitään, mutta tämän kuun loppuun mennessä pitäis leimata, ainoa päivä kun pystyisi käyttää konttorilla on 29. päivä ja lomille pääsen intistä 27. päivä joten ei ole paljoa aikaa saada noita kaikkia kuntoon, lisäksi kun on kuume saada tuo amazoni ajoon "uudella" koneella niin sitäkin aattelin laittaa samana viikonloppuna.
Taitaa tän Jylliksen kohtalo olla PAALI.
-
Päivitellääs.. Eli tuli kuiteskin pelastettua tääkin paalista.. 2,5kk kerkes olla leima kylmänä kun kävin uudelleen katsastamassa. Leimalle oli sen verta tekemistä että n. 17 paikkaa räin pohjaan/pyöräkoteloihin, hammastangon suojakumi vaihtui uuteen, rattilukko korjautu itsestään kun antoi wd40:sen vaikuttaa sielä 3kk :D.. Eihän se katsastusreissu ihan putkeen mennyt kun kytkinvaijeri läks paikoiltaan konttorin pihassa ja enköhän ollut ensimmäisenä jonossa.. :buck2: Noh sain sen laitettua paikalleen siinä parkissa ja leimakin tuli ilman huomautuksia.
Etujousista lähti kierros ja takajousista 2 kierrosta ja sinne löysi tiensä myös pari kappaletta tukikumeja per puoli. Perästä tuli yllättävän jämäkkä noin pienen muutoksen myötä, niinpä keulaa pitäisi saada jämäkämmäksi vielä, ehkä kierros jousista vielä pois, poikkituki konehuoneeseen ja ehkä gt raudat ??? Ja itetenkin itse tehdyt..
Takaluukusta sai merkit lähteä, pitäisi jossakin vaiheessa tummentaa vielä takavalot ja ehkä etulokareista ottaa myös merkit pois.. Konepellissä ja takaluukussa on paljon naarmuja, kolhuja ja muita käytön jälkiä, voi olla että ne tulen maalaamaan mattamustaksi ??? :)
Tässä vielä pari kuvaa..
(http://i619.photobucket.com/albums/tt272/Zebe_/IMG_65644_zpsdabde9ab.jpg)
(http://i619.photobucket.com/albums/tt272/Zebe_/IMG_6563_zps4cbb1cba.jpg)
-
Tossa tuli otettua vielä toinen kierros edestä pois, keula laski vielä n. 40mm joten nyt on keulasta laskenu n. 60mm ja perästä 40mm.. Samalla tuli vaihdettua apparin puolelle yläpään kumi/laakeri kun entinen oli tosi väljä. Myös raidetangon pää vaihtui kuskinpuolelta kun oli mennyt kierre niin ei kiristynyt ollenkaan.
Vähän isompaa rengastusta kun vielä sais.. Mutta nyt ei kyllä anna lompakon nyörit periks niihin.. Toivottavasti sais tässä vaikka talveksi vähän leveemmät pyörät alle.. ::)
(http://i619.photobucket.com/albums/tt272/Zebe_/IMG_6590_zps934d8aba.jpg)
(http://i619.photobucket.com/albums/tt272/Zebe_/IMG_6591_zpscd41dbfd.jpg)
(http://i619.photobucket.com/albums/tt272/Zebe_/IMG_6594_zps42dcbf24.jpg)
-
Tuli vaihettua parkkipolttimoiksi ledit, sekä huomiovaloihin ledit kanssa.. ::) Oli muuten halvat kun 3,90€ pari.. Motonetistä aikoinaan samanmoiset ostin niin reippaat 16€/pari.. ::) Pitäis vielä löytää jostakin ledipolttimot noihin lisävalojen parkkeihin.. Ei vaan oo sattunu tulee vastaa missään..
(http://i619.photobucket.com/albums/tt272/Zebe_/IMG_6601_zpscc7e7368.jpg)
(http://i619.photobucket.com/albums/tt272/Zebe_/IMG_6603_zpsb2a20b4f.jpg)
Aika hyvin lähtee valoa noista ledeistä.. Tässä kuvat valot päällä vs ilman valoja.. Auto on n. 10m etäisyydellä seinästä..
(http://i619.photobucket.com/albums/tt272/Zebe_/IMG_6606_zps6fa08cc0.jpg)
(http://i619.photobucket.com/albums/tt272/Zebe_/IMG_6607_zps0b685103.jpg)
-
Tulipas äsken tuossa haettua peräkärryllinen 240:n osia tutulta.. ::) 2 sarjaa ehjiä penkkejä, ajovaloumpio ja pari lasia, kasa takavaloja, etuparkkeja/vilkkuja, b23a kone, etutukivarret, laturi, pari starttia, turvavöitä, yks rattiakseli, pari rattia, pari uutta vaimenninta, lämppäri, pappamutka, uus helmapelti, 3 240:n peltivannetta, muoviosia: 4 keskikonsolia, pari mittaristoa, GL:n kylkilistoja, korjaamokäsikirja yms.. Jäi vielä jotakin sinne, kuten sarja ovia, takalasi, jotaki akseliston osia..
Ja nämähän tuli kaupan tekijäisiksi kun hain häneltä alle vuoden vanhat, 1000km ajetut Firestonen nastarenkaat, 10mm pintaa, uuden veroiset ja maksoin 100euroa.. ::)