Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: Däddy - 11.06.2021, 17:46:29
-
Sytty se lambda-valo, eli vikavalo ja koodiksi antaa 214 "RPM sensor signal sporiadic", eli se sensori antaa signaalia, mutta ei kunnollista. Volvo 850 T5 vm.-96.
No siellähän se on virranjakajan alla, vaihdelaatikon päällä, semmoisessa "ihanassa" paikassa että pitää purkaa ainakin ilmanputsari tieltä että pääsee aikuisen miehen käsillä käsiksi. Mittasin y-mittarilla niin ohmeja löytyy 320ohm, eli pitäisi olla se puoli ok. Johtosarjassakaan ei näytä olevan mitään vikaa, eli mitähän tässä seuraavaksi, vai pitäisikö vain kylmästi vaihtaa uusi anturi tilalle?
Niin ja kuinkas tuo vikavalo sammuu, jos nyt rolpatessani sainkin jotain kuntoon... sammuuko heti kun saa kunnon signaalia, vai pitääkö ajella joku tietty matka, että uskoo anturin olevan kunnossa?
-
Eiköhän vikavalo sammu ja koodit nollaannu kun käyttää akunkenkää vähän aikaa irti.
-
Eiköhän vikavalo sammu ja koodit nollaannu kun käyttää akunkenkää vähän aikaa irti.
Ei välttämättä näin..Mä kävisin ihan vaan ajelemassa tovin ja sit lukisin koodit uudelleen. Jos koodit tallella niin sit vaan ne poistetaan
-
Yli 200 km piti ajaa ennekuin se vikavalo mittaristossa lopulta sammui. Auto silti lähti pajalle kun ilmeisesti jostain hihnapyörästä alkoi laakerit oleen finaalissa - ainakin jurina kasvoi aikamoisiin mittoihin.
Sitähän se on näiden kanssa: yksi vika korvaantuu toisella.
Lähetetty minun SM-N770F laitteesta Tapatalkilla