Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: tavi - 17.06.2021, 16:38:29
-
Onko kelleen tuttu vika,ilmeni yhtä äkkiä,kytkentä kaava vinkki tervetullut.
-
Otappa sulake kerrallaan pois kun mittari on kiinni, niin tiedät mikä järjestelmä tuon 4A haukkaa. ;)
-
On tutkittu kaikilla sulakkeilla,menee jonkun jatkuvan virran kautta,lisälämmittimen tai sähköpenkin,lämppärin moottorin ,ei näistä minkään kautta.Onko muita suoran virran piirejä,siksi olisi kytkentä kaava tarpeen?
-
Eikös autossa olevilla kaikilla sähköhimmeleillä ole sulake. ;)
Tietty jos ilman sulakkeita on vedetty akunnavalta suoraan, niin sitten asia on eri.
Mun kinnerissä niitä aon ainakin 3 eri paikassa. 1 boxi konehuoneessa, 1 kuskin kojetaulun päädyssä ja 1 peräloosterin vasemmalla sivustalla.
Käsitykseni mukaan auton kaikki virtapiirit on nykyaikana suojattu sulakkeella. Jos ei ole, niin teeseitsemiäs on ollut asialla. ;)
-
On tutkittu kaikilla sulakkeilla,menee jonkun jatkuvan virran kautta,lisälämmittimen tai sähköpenkin,lämppärin moottorin ,ei näistä minkään kautta.Onko muita suoran virran piirejä,siksi olisi kytkentä kaava tarpeen?
Laturi voi olla sisäisesti oikosulussa.
Eikös autossa olevilla kaikilla sähköhimmeleillä ole sulake. ;)
Laturilla ja startilla harvemmin.
-
Kauhee kulutus n.50W...
Mikähän sen virran kuluttais, vaikkapa ajovalopoltin vaikka tuskin se tässä tap. se on.
Sori, pohdintaa vaan...
Miten mittasit virran, akunkenkä irti ja mittari kaapelin ja navan väliin vai obd:n kautta?.
-
Laturi voi olla sisäisesti oikosulussa.
Laturilla ja startilla harvemmin.
Kyllä startti on suojattu ainakin minun volvossa 25A sulakkeella (startin solenoidi) ja periaatteessa laturi 60A releellä.
Laturi on virtaa tuottava laite ja startti taasen virtaa kuluttava laite. ;)
Kuten aiemmin sanoin, yksi sulake kerrallaan irti ja kattoo milloin kulutus putoaa. Ei ole rakettitiedettä.
-
No, kyllä sen laturin diodit(diodi) voi vikaantua ja virtaa vuotaa . Eikä se laturi kai auton seistessä lataa.. ;)
Puhaltimellehan täytyy myös tulla suora virta kun välillä kuivaa ilmastointia vähän ajon jälkeen, ecu varmaan antaa vain käskyn.
Ominaisuus just tän ikäisissä, myöh poistettu että virta riittää.
Tämä käsittääkseni, Dont shoot the pianist. :))
https://cardiagn.com/2002-volvo-model-v70-wiring-diagrams-pdf/
-
Ovivalot? Ovien lukot?
-
Tästä apuja. https://www.google.com/search?q=V70+d5+2002+wiring+diagram&spell=1&sa=X&ved=2ahUKEwjMntmU9KHxAhVHr4sKHbvFAuYQkeECKAB6BAgBEDQ
-
Hehkun rele jumissa, kärjet kiinni. Kannattaa tarkastaa.
-
Puhaltimellehan täytyy myös tulla suora virta kun välillä kuivaa ilmastointia vähän ajon jälkeen, ecu varmaan antaa vain käskyn.
No ei käsitykseni mukaan tule. Tuollekkin on konehuoneessa sulake.
Onko nyt terminologiassa jotain häikkää kun puhutaan suorasta virrasta? Tarkoitako ohi virtalukon tulevia virtoja.
Edelleenkään niille kulutuslaitteille ei mene virtoja ilman sulaketta, ellei joku teeseitsesähkömiäs ole ollut asialla.
Eli kannattaa tarkistaa ne jälkiasenteiset vimpaimet myös kuten lisävalot, stereot, webasto jne. ja niiden sulakkeet (irroitus ja muuttuuko kulutus mihinkään).
Ne tietokoneet ECU jne haukkaa myös virtaan ennenkuin menevät sleep/standby modeen.
-
Sulakehan ei päätä onko johtimessa virta, ellei ole palanut.
Virta ohi lukon on oman käsityksen mukaan "suora". Oli siinä sulake tai ei mutta tottakai autokäytössä on joka kohteelle sulake.
Piismään :)
Tämä tästä..