Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Jorina77 - 23.06.2021, 11:07:36

Otsikko: XC90 D5 2009 käsijarruvaijerin vaihto tai kiristys
Kirjoitti: Jorina77 - 23.06.2021, 11:07:36
Noniin, katsastuksesta pomppasi, kun käsijarru ei ota ollenkaan kiinni. Olisiko tämän "korjaamiseen" tee-se-itse vinkkejä?

Jarrupalat on uusittu ja vaijerin kiristystä tutkittu. Huoltamon mukaan käsijarruvaijeri menisi kokonaan uusiksi. Useamman tunnin korjausurakka; penkin irroitusta, sisustan/konsolin purkamista, yms.  :o
Otsikko: Vs: XC90 D5 2009 käsijarruvaijerin vaihto tai kiristys
Kirjoitti: Jorina77 - 24.06.2021, 10:38:25
Jarrupaloille lisätty säätöpalikka, mutta ei apuja. Huoltoaika varattu ja siellä jatkuu..
Otsikko: Vs: XC90 D5 2009 käsijarruvaijerin vaihto tai kiristys
Kirjoitti: Lankku - 24.06.2021, 11:11:21
Kait kengät on oikean malliset? Kuuluu olla keskeltä tasaiseksi ajettu, eikä täydellä pinnalla kuten V70:ssä ja muissa. Ja muistettava, että linkut pitää olla täysin kasassa eli vaijeri löysällä kun rummun puolelta säädetään.
Otsikko: Vs: XC90 D5 2009 käsijarruvaijerin vaihto tai kiristys
Kirjoitti: Jorina77 - 05.07.2021, 08:51:35
Vika selvitetty  :D  Ja se löytyi konsolin purkamisen jälkeen irronneesta/löystyneestä käsijarrun vaijerin kiinnityksestä. Noh, tuli uusittua jarrukengät, lisättyä kenkien säätöpalikka ja säädettyä samalla käsijarru kuntoon. Ei siis ollut tarvetta vaihtaa käsijarrun vaijereita (3kpl), joita jo oltiin kovasti vaihtamassa.