Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: jon1.tur - 23.06.2021, 18:32:49
-
(https://i.ibb.co/n6qwBWf/IMG-20210607-041638.jpg) (https://ibb.co/n6qwBWf)
Mitä tuossa kuuluisi olla ja mikä tuon osan virka on?
kyseessä siis m46 ylivaihteen takaosa.
ylivaihde toimii kuitenkin normaalisti vaikka tuosta taitaa jotain puuttua?
-
nopeusmittarin vaijeri.
-
Ihan noin ei kannattaisi ajella , ulostulevan vaijerinpyöritys akselin kaulalla on stefa ,nyt sitä ei pitele mikään ,jossain vaiheesa voi tippua ,ja sitten alkaa tiputtelemaan öljyä , ei paljon , mutta merkkaa " reviirinsä ". Mittarivaijerista pää , niin saa alkuperäisen holkkimutterin pitämään stefaa paikallaan. ( tai vastaava pidike )
-
Hei,
Ensimmäiseksi kiitokset forumille pääsystä.. en varsinaisesti Volvo-harrastaja mutta katselin että täällä varmaan eniten tietoa AW71L:stä... uskalsin samalla lainata topiccia..
Laatikko Opelin 3.0i:n jatkeena ja ja ongelma ettei ylivaihde kytkeydy. Ongelma ei ole OD-solenoidi, se vaihdettu eikä tilanne muuttunut miksikään. Kierrokset putoaa "aavistuksen"? Ehkä 100..200,koneen ääni muuttuu että jotain tapahtuu mutta.. siis kun kun solenoidiin kytkee virran.
Mulla ollessa toiminta aina noin, edellinen omistaja sanoi että olis OD olis kadonnut ihan yks..en sitten tiedä.
Siinä OD-solenoidin takana vasemmalla se toinen, onko turbiinilukon solenoidi? Kuinka sen sähköinen kytkentä? Pitäiskö olla yhdessä sen OD-solenoidin kanssa? Nyt sen piuha irti/poikki. Olisko jollain tuohon kaaviota?
Neuvosta kiitollinen
t. Ari