Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: amatsooni - 07.07.2021, 05:59:31
-
Noniin Elikkäs vaimon xc vuodelta 2006 ja alkanut viimetalvesta asti satunnaisesti herjaamaan taulussa moottori järjestelmä vaatii huollon.
Lukenut tuolla testerillä usiamman kerran.
Ja koodi on moottorin pyörintä nopeus anturi.....
Kumpi näistä ylleensä alkaa koiriin nokka akselin vai kampiakselin?
Auton toimintaan ei vaikuta mitään tuo koodi tai herja.
Toinen hauskuus tuo peruutus tutka.
Miten tuohon vaihettaan anturi pitääkö koko takapuskin repiä hittoon?
Muutenhan tässä onkin vain katsastuksen jälkiin vain ajeltu.
Alusta remonttiin alkaa niin samalla laittelee muutkin viat kuntoon.
-
Noniin Elikkäs vaimon xc vuodelta 2006 ja alkanut viimetalvesta asti satunnaisesti herjaamaan taulussa moottori järjestelmä vaatii huollon.
Toinen hauskuus tuo peruutus tutka.
Miten tuohon vaihettaan anturi pitääkö koko takapuskin repiä hittoon?
Kyllä se koko tapapuskuri pitää ottaa irti.
Tässä Volvon ohjeet uuden takapysäköintitutkan asennukseen. Siitä saa sopivasti vinkkiä myös anturien vaihtoon.
https://accessories.volvocars.com/fi-fi/InstallationInstruction/Document/VCC-156899-1/XC90(-14)/2006/D5%20AWD/Automatic/default/XC90%20(03-)%202006
-
Tätä minä vähän pelkäsin mahtaa olla sama vaihtaa kaikki anturit ku kerta alkaa. Jos yhdestä tulee vikakoodi ei varmaa muutkaan enään pitkää särki...
Kiitokset suuret!
-
Noniin Volvon kanssa vihdoin ehditty painimaan.
Eteen olisi nyt laitettuna.
Iskarit
Kallistuksen vakaajan koiran luut
Ala tukivarret ja pallot uudet
Ulommat raidetangon päät
Etu jarrut (levyt ja palat)
Sitten Taka päähän.
Viime leimalle sinnehän tehtiin
Jarru levyt palat
Käsijarru vaijerit
Käsijarru hihnat asennus sarja ja säätörissat (olipa nyt hyvä säätää käsjarru lähelle)
Mutta sitten katselin kun ainakin takana tuo pitkittäis tukivarren etummaiset puslat on ihan loppu. (nostaa auton ilmaan menee toiseen reunaan jne)
Mitenhän lienee noiden vaihto kotitarve kamppeilla tunkin nokassa onnistuu.
Ja mitä muuta kannattaisi samalla vaihtaa kun ropeltaa tuolla nyt?
-
Nostaessa jousituksen rakenne pakottaa pitkittäistukivarrenhelan toiseen reunaan. Ei mitään normaalista poikkeavaa. Pitäisi olla umpikumihela ettei niin kävisi.
-
Nostaessa jousituksen rakenne pakottaa pitkittäistukivarrenhelan toiseen reunaan. Ei mitään normaalista poikkeavaa. Pitäisi olla umpikumihela ettei niin kävisi.
Juu niinhän se tekee Mutta ko on aivan hervoton ja rakennu irti ulko koolista häätyy vaihtaa menny melko veikiäksi ajaa jos yhtään tiessä loimua tai heittoa
-
Noniin nyt olisi volvo taasen nipussa.
Maanantaiksi vien suuntaukseen vielä niin kelpaa päästellä menemään.
Piru että jämäköity auto paljon kun uudet puslat olikin ns umpikumia.
Helpot oli vaihtaa kun osti työkalusarjan sitä varten.
2h meni molempiin pusliin aikaa alkaen ratas irti ja toiselle puolen paikoilleen aika täysi.
Vanhoista puskista toisesta tippui keskusta kun oli irtaallaan ja peukalolla pukkasi.
(https://i.ibb.co/1X830L3/IMG-20210812-WA0013.jpg) (https://ibb.co/1X830L3)
(https://i.ibb.co/TtzXL5H/IMG-20210812-WA0007.jpg) (https://ibb.co/TtzXL5H)
-
Noniin nyt olisi volvossa taas vuodeksi leimaa.
Vielä pitää hommata tuo anturi että saapi herjan poies ku laittaa auton käyntiin.
Miten arvon kohtalotoverit on hoitaneet etu kallistuksen vakaajan vaihdon?
Kumeja ei vissii saa erikseen ja pitääkö koko apurunko laskia alaspäin että tuon saa poies tuolta välistä??!!
Samalla ilokseni huomasin että joku moottorin tuki on antautunut kun tyhjäkäynnillä varsinki pakilla jyrrää pahemmin kajuuttaan ku kania....