Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: umpikylyki - 07.07.2021, 18:27:15
-
Sisko toi Volvonsa hoitoon, kun kuulemma oli räkäisen/tossukan oloinen. Itse en nyt huomannu erikoista, kun kävin ajelemassa. Päätin kuitenkin mitata bensanpaineet. Tuolla halpis mallin mittarilla kuusaillessa sain tulokseksi tyhjäkäynnillä bp-säätimen letku kiinni, 2,2 bar. Letku irti näytti noin 2,8-2,9 bar. Kokeilin shokkihoitoa, puristamalla paluulinjan tukkoon ja paine nousi about 7 bar. Säätimestä ei kyllä tullu bensaa, mutta mahtaisko se olla silti sökö?
Pumppu ei kyllä pyöriny kun käänsi pelkästään virrat päälle. Kuuluuko sen pyöriä vasta startatessa?
Tälläisiä hajatelmia tässä mietiskelin kesä illan ratoksi.
-
Ihan oikein toimii säädin.
Perushuollot? Ilmanputsari, tulpat, miltä näyttää virranjakajan sisältä?
Ja jos polttoainesuodatinta ei ole vaihdettu ikuisuuksiin niin sieltä voi löytyä kadonneita menohaluja.
Ja joissakin on ollut jakohihna hampaan pielessä.
Tai sitten se on vaan perus laiska volvo.
-
Eikö noissa ollut vakiona M-nokka-akseli, jolla ei ollut tehoa muistaakseni kovasti. Voisi myös selittää laiskuuden. Autoihin myös tottuu ja voi siksi tuntua myös laiskalta enemmän.
-
Juu, jakopään tein viime kesänä, polttoaine suodatin vaihdettu toissa syksynä.
Sinne nakattiin VX3:n jokusia vuosia sitten. Ei se toki hirveitä sillonkaa siihen tuonu. Saattoi hiukan korkeammalle vetää, ei muuta.
Mutta jos nuo paineet riittää tuohon maamoottoriin, niin täytyy tehdä sille kunnon perushuolto ny alkuun. Kerrankin kun se on tässä omalla pajalla.
Onhan se nyt 5XXXXX kilometriä rullannu ja hiukan heikolla huollolla ollu koko keksintö.
Mutta huollolla jatketaan ja katotaan kuinka palio rykii sen jälkeen.
Mutta kiitoksia varmistuksesta. o7