Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: Bobby - 18.07.2021, 12:33:21
-
Hei
Olisi pieni ongelma XC70 vikakoodien kanssa. Ajaessa ensin syttyy ajonvakautus vaatii huoltoa sen jälkeen moottori vaatii huoltoa ja melkein samaan aikaan vaihteisto vaatii huoltoa eikä vaihda sen jälkeen vaihteita. Sammuttaa auton ja käynnistää uudestaan on "vika" valot sammuneet ja auto toimii normaalisti. Kaikki sulakkeet tarkistettu ettei niitä ole mennyt ja vaihteistoon vaihdettu nyt öljyt (firmassa) eikä apua ainakaan siitä ollut. Tässä koodi tyhjennyksessä noita oli yhteensä 24 eri kohtaa eikä mitään logiikkaa
(https://i.ibb.co/N93czG4/vikakoodi.jpg) (https://ibb.co/N93czG4)
(https://i.ibb.co/vsR6VHv/vikakoodi1.jpg) (https://ibb.co/vsR6VHv)
-
-07 oli myynnissä viimeisiä II koppasia ja myös III koppasia tuli loppuvuodesta , jos aloittas siitä kumpi kyseessä ?
-
Korimalli on MKIII
-
Oletko kokeillu ratin veivaamista edes taas, tuleeko sillä vika päälle. Kun tuo herjaa myös ratin asentoanturista. Johtosarjavioistaan (turkkilaisia) nämä on tunnettu. Vikaa voi olla johtosarjassa mm. etulokasuojassa, tulipelllin läpiviennissä akun vieressä, imuputken alla.
-
Oletko kokeillu ratin veivaamista edes taas, tuleeko sillä vika päälle. Kun tuo herjaa myös ratin asentoanturista. Johtosarjavioistaan (turkkilaisia) nämä on tunnettu. Vikaa voi olla johtosarjassa mm. etulokasuojassa, tulipelllin läpiviennissä akun vieressä, imuputken alla.
Ei vaikuta ratin veivaaminen. Johtosarjaa en ole katsonut kun ei ole osannut etsiä mistä alkaisi. Mietin mistä boksista kannattaisi aloittaa selvittäminen ja missä päin sijaitsee?
-
Ei vaikuta ratin veivaaminen. Johtosarjaa en ole katsonut kun ei ole osannut etsiä mistä alkaisi. Mietin mistä boksista kannattaisi aloittaa selvittäminen ja missä päin sijaitsee?
Itsellä oli samanlaista vikaa. Uudelleenkäynnistys poisti vikakoodit, hetken aikaa pystyi ajaa kunnes taas syttyi kaikki. Automaatti "jumahti" 3 vaihteelle ainakin mittariston mukaan. Vika löytyi 3. suuttimen liitinrungosta. Oli väljistynyt, iski ihan kipinää josta sitten ohjainyksiköt meni vikatilaan.
-
Suuttimen liittimen huono kontakti on perussyy noille oireille.