Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Keskustelua Volvoista => Yleinen keskustelu => Aiheen aloitti: JonPPa123 - 24.07.2021, 14:50:57
-
Eli harkinnassa ostaa kolmoskoppanen volvo v70 2.4d joka on ohjelmoitu. Miten tuo Volvon geartronic kestää tehonlisäystä kun tuossa autossa on yli 230hp? Autolla reilu 250tkm ajettu.
-
Tietääkseni ensimmäisten 6 vaihteisten kohdalla 500nm on jonkinlainen järkiraja. Viimeisimmät vm 14-17 ovat ohjaukseltaan parempia ja mm sisäisiä öljynpaineita nostettu . Raja jossain 550nm . Viisaammat korjakkoon 8)
-
Jep, ei nuo tehot sitä riko vaan se liiallinen vääntö...
-
"Geartronic" tuli kyllä ekoihin 5v automaatteihin, oli vaan Volvon nimitys "tiptronic" kepille, eli pysty itse pykimään vaihteita +- kepistä.
-
Ilmoitettu 470nm ohjelman jälkeen? Alkupään kolmoskoppasia katsonut. 08-10vm
-
Ilmoitettu 470nm ohjelman jälkeen? Alkupään kolmoskoppasia katsonut. 08-10vm
Kyllä tupannut kestämään vielä tollaisen väännön, aski öljyjä kyllä kannattaa vaihdella.
Kolmosta ei ole tainnut 5v aut. edes saadakkaan.
-
Eikös nuo uudemmat lootat ole 6-vaihteisia:
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=86860.0
-
Kiitos asiallisista kommenteista
-
olisi itselle ensimmäinen volvo
-
Kun ei hölmöile autolla laatikko kestää kovankin väännön mutta vakio kun saa rikki. Normaali urheilullinen ajo ei tapa mutta kun alkaa repiä seisovia satasia sillon ollaan laatikon kipulueella