Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Keskustelua Volvoista => Yleinen keskustelu => Aiheen aloitti: JonPPa123 - 24.07.2021, 14:50:57

Otsikko: Geartronic kestävyys ohjelmoituna
Kirjoitti: JonPPa123 - 24.07.2021, 14:50:57
Eli harkinnassa ostaa kolmoskoppanen volvo v70 2.4d joka on ohjelmoitu. Miten tuo Volvon geartronic kestää tehonlisäystä kun tuossa autossa on yli 230hp? Autolla reilu 250tkm ajettu.
Otsikko: Vs: Geartronic kestävyys ohjelmoituna
Kirjoitti: JanMac - 24.07.2021, 15:05:25
Tietääkseni ensimmäisten 6 vaihteisten kohdalla 500nm on jonkinlainen järkiraja. Viimeisimmät vm 14-17 ovat ohjaukseltaan parempia ja   mm sisäisiä öljynpaineita nostettu . Raja jossain 550nm . Viisaammat korjakkoon  8)
Otsikko: Vs: Geartronic kestävyys ohjelmoituna
Kirjoitti: laatikkovika - 24.07.2021, 15:15:51
Jep, ei nuo tehot sitä riko vaan se liiallinen vääntö...
Otsikko: Vs: Geartronic kestävyys ohjelmoituna
Kirjoitti: puliukk0 - 24.07.2021, 15:22:27
"Geartronic" tuli kyllä ekoihin 5v automaatteihin, oli vaan Volvon nimitys "tiptronic" kepille, eli pysty itse pykimään vaihteita +- kepistä.
Otsikko: Vs: Geartronic kestävyys ohjelmoituna
Kirjoitti: JonPPa123 - 24.07.2021, 15:47:00
Ilmoitettu 470nm ohjelman jälkeen? Alkupään kolmoskoppasia katsonut. 08-10vm
Otsikko: Vs: Geartronic kestävyys ohjelmoituna
Kirjoitti: puliukk0 - 24.07.2021, 15:49:05
Ilmoitettu 470nm ohjelman jälkeen? Alkupään kolmoskoppasia katsonut. 08-10vm

Kyllä tupannut kestämään vielä tollaisen väännön, aski öljyjä kyllä kannattaa vaihdella.

Kolmosta ei ole tainnut 5v aut. edes saadakkaan.
Otsikko: Vs: Geartronic kestävyys ohjelmoituna
Kirjoitti: anssi68 - 24.07.2021, 15:52:05
Eikös nuo uudemmat lootat ole 6-vaihteisia:
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=86860.0
Otsikko: Vs: Geartronic kestävyys ohjelmoituna
Kirjoitti: JonPPa123 - 24.07.2021, 15:54:31
Kiitos asiallisista kommenteista
Otsikko: Vs: Geartronic kestävyys ohjelmoituna
Kirjoitti: JonPPa123 - 24.07.2021, 17:04:48
 olisi itselle ensimmäinen volvo
Otsikko: Vs: Geartronic kestävyys ohjelmoituna
Kirjoitti: Ristus - 24.07.2021, 20:07:57
Kun ei hölmöile autolla laatikko kestää kovankin väännön mutta vakio kun saa rikki. Normaali urheilullinen ajo ei tapa mutta kun alkaa repiä seisovia satasia sillon ollaan laatikon kipulueella