Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Juupeli - 25.07.2021, 21:03:26
-
Anteeksi vain mutta pakko tehä uusi aihe. Eli nyt on puslat uutta PAITSI se 9173761 pusla ja tietenki nää uudet puslat siihen 100tonnia ajettuun apurunkoon mutta jarru kilkkeitä en uusinut ja ongelma jonka takia aloin pusla remonttiin oli takaa tule jyrinä/jytinä/tärinä jarruttaessa. Sama vika on edelleen olemassa mutta lievempänä niin nyt ajattelin kysyä kuinka nämä pattikylki volvot on jarrulevyjen kieroudelle ja muutenkin huonoille jarrukilkkeille? ei muuten mutta jyrinä/jytinä/tärinä saattaa tietenki paskoa tuon uuden ylätukivarren etummaisen puslan melko nopeaa kun siihen se kaikki jarruvoima kampeaa. Onko raadilla jotakin levy/pala suosituksia esim. brembot onko toimivat vai susi *askat. Satuloiden tai mäntien jumituksesta ei oo tietoo ei kerinny niitä katteleen.
-
Eihän siellä tarvitse olla kuin satulan liukutapit jumissa niin jarrutuksessa tulee sitten tutinaa..
-
Pariin autoon laittanut brembot ja ovat menneet aina ennemmin tai myöhemmin kieroiksi. Ja näiden remonttien yhteydessä on tullu vaihdettua liukutapit sekä niiden puslat ja samalla myös jarrunesteet. Satulan pidike on myös puhdistettu viimesen päälle.
ATE:n levyistä/paloista on tähän asti ollut hyviä kokemuksia, nehän ovat samat levyt/palat mitä volvon paketistakin saa.
Jarruletkut jos on oikein vanhat, niin saattavat olla sisältäpäin turvonneita, eli silloin ei neste liiku kuten pitää ja tulee myös ongelmia.
-
Eihän siellä tarvitse olla kuin satulan liukutapit jumissa niin jarrutuksessa tulee sitten tutinaa..
Pariin autoon laittanut brembot ja ovat menneet aina ennemmin tai myöhemmin kieroiksi. Ja näiden remonttien yhteydessä on tullu vaihdettua liukutapit sekä niiden puslat ja samalla myös jarrunesteet. Satulan pidike on myös puhdistettu viimesen päälle.
ATE:n levyistä/paloista on tähän asti ollut hyviä kokemuksia, nehän ovat samat levyt/palat mitä volvon paketistakin saa.
Jarruletkut jos on oikein vanhat, niin saattavat olla sisältäpäin turvonneita, eli silloin ei neste liiku kuten pitää ja tulee myös ongelmia.
Ja sitten jarruremonttiin prkle... >:( no eiku tekemään
-
Autodoc on hyvä ystävä näissä tapauksissa, putoaa hinta roimasti verrattuna Suomen hintoihin.
Samalla kun jarruja availet niin tarkasta että palat ovat kuluneet tasaisesti, koska jos eivät, niin tiedät missä syyllinen lepää.
-
En tunne tuon S80:n jarruja, mutta jos on samanlaiset kuin V70:ssä, niin mielestäni liukutapit eivät voi jumiutua, koska ovat niin väljässä kontaktissa satulaan (tai no toki voivat, mutta sitten siellä on jo "puoli kiloa" skeidaa välissä...). Itse siis veikkaisin ehtoopuolella olevaa satulaa, jota voi kokeilla ensin elvyttää herkistelemällä (pumppailee mäntää ulos ja sisään jonkun kerran), mutta uusikaan ei mahdottomia maksa.