Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Hese54 - 28.07.2021, 04:40:18
-
V70 2.5 06
Autossa pientä nykimistä silloin tällöin
.Kierrosluku mittarissa neula ei muutu
nykimisen aikana.Olisko sytytyksessä
jotain häikkää.Vikakoodeja ei ole.
-
Onko ilmastoinnilla vaikutusta asiaan? Häviääkö nykiminen, jos otat ilmastoinnin pois päältä? Kaasuläppäkotelo voi myös aiheuttaa nykimistä, vaikka autosi ei vuosimallin perusteella kuulu riskiryhmään.
-
Täytyy kokeilla,jos nykiminen loppuu,kun ilmastointi on poissa.
-
Ilmastointi ei vaikuta,nykii kun ajaa tasakaasulla,eli pintakaasulla.
-
V70 2.5 06
Autossa pientä nykimistä silloin tällöin
.Kierrosluku mittarissa neula ei muutu
nykimisen aikana.Olisko sytytyksessä
jotain häikkää.Vikakoodeja ei ole.
Tulpat / PA-suodatin vaihdettu koska viimeksi?
-
V70 2.5 06
Autossa pientä nykimistä silloin tällöin
.Kierrosluku mittarissa neula ei muutu
nykimisen aikana.Olisko sytytyksessä
jotain häikkää.Vikakoodeja ei ole.
onko manuaali/automaatti ?
-
Vastaako kaasupolkimesi heti kun alat painamaan vai onko sinne tullut jo "kuollutta kulmaa"
eli poljin liikkuu alaspäin pienen matkaa ennen kun kierrokset nousee?
-
Automaatti,heti vastaa kun painaa kaasua.
-
Nykimisen yksi mahdollinen aiheuttaja on automaattivaihteisto. Oma projektikuntoisena viime vuonna ostettu V70 -01 2,4T aut nyki alussa melkoisesti. Vasta kun laatikko sai BG pesuhuollon ja kunnon huuhteluvaihdon, nykiminen käytännössä loppui.
-
Öljyt vaihdettu 6kk. Sitten
-
alkava kaasuläppäkotelo vika..
-
alkava kaasuläppäkotelo vika..
O0 tämmöstä oiretta on löytynyt myös täällä vastaavassa viassa, kiva vielä kun ei mitään koodia pukkaa...
-
Yksi aikaisempi -11 vm. Rellu teki ajossa sellaista outoa nykimistä missä tasa-ajossa maantiellä tuntui, että moottorista loppui teho pätkittäin. Autolla kyllä ajoi, mutta se tuntui eteenkin nopeammin ajettaessa. Syyksi paljastui jarrupolkimen asentoanturin väärä säätö. Oli edellisessä huollossa polkimien kanssa ollut touhua ja mekaanikko ei ollut laittanut säätöihin sitä anturia. Auto tulkitsi jarrujen olevan pohjassa ja teki jotain bensa-ilmasekoitukselle, joka sai sen auton nykimään. Kuulemma jonkin sortin turvajärjestelmä, jonka tarkoitus oli kiinnittää autossa olevaan vikaan huomiota… toimii! Tavallaan… ;D
Jarruvalothan siinä oli moottoritielläkin ajaessa loistanut kokoajan, mutta mistä sitä itse tiesi, kun oli ratin takana.
-
Volvo on edistynyt, siinä on jarruvaloille oma kytkin polkimen juuressa.. :)