Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Korjaamo ja yleistekniikka => Lämmitys, Ilmastointi ja lisälämmittimet => Aiheen aloitti: V70 2.5 TDI - 30.12.2010, 23:12:00
-
olisi uusi sarja jonka alimmainen kuppi on erinlainen kuin olen diesel lämmittimissä nähnyt ja tässä ois kuva eroista http://s39.photobucket.com/albums/e167/jarsku83/?action=view¤t=ardic001.jpg
onkohan tämä tarkoitettu bensiini lämmittimiin?
-
olisi uusi sarja jonka alimmainen kuppi on erinlainen kuin olen diesel lämmittimissä nähnyt ja tässä ois kuva eroista http://s39.photobucket.com/albums/e167/jarsku83/?action=view¤t=ardic001.jpg
onkohan tämä tarkoitettu bensiini lämmittimiin?
Juurikin näin, diesel mallissa tuo oikeanpuoleinen kuppi on huomattavasti matalempi
Tässä kuvassa on kuitenkin sitten näköjään sekä diesel mallin kuppi, että bensamallin kuppi...
http://i39.photobucket.com/albums/e167/jarsku83/ardic002.jpg
Tai itse sanon dieselmallissa olevaa lautaseksi, kun se on enemmän sen mallinen :)
Ainiin, lisätään vielä, tuossa laitamassasi kuvassa on se vasemmanpuoleinen kuppi.. se on sama sekä bensa, että diesel malleissa, eli oikeanpuoleinen kuppi kuuluu vasemmanpuoleisen kupin päälle, siihen sitten vielä se väliholkki, siipi ja pultti, niin kasassa bensamallin turbulaattorisarja
-
tuossa 002 kuvassa on sarja joka oli puhallinmoottorin mukana ja siellä välissä on se väliholkki.
oudolle tuo näytöstää ja sillä kyselenkin :)
-
tuossa 002 kuvassa on sarja joka oli puhallinmoottorin mukana ja siellä välissä on se väliholkki.
oudolle tuo näytöstää ja sillä kyselenkin :)
Eli satsi oli sitten vähän väärin tullut puhaltimen mukaan :)
Voit käyttää hyväksesi vanhan kupin ja lautasen ja laitat tuon uuden siiven.
Siivet on se osa, mikä noista kuluu, kupin ja lautasen voit vaikka teräsharjalla puhdista hyväksi.
Niin ja uusi pulttikin on hyvä laittaa, laita lukkoliima tipalla pultti paikalleen, niin ei tarvi heti kohta purkaa ardic:a siksi, että turbolaattori on pöntön pohjalla :)
-
ei ole itsellä tarvetta mutta nämä on myynnissä ja siksi kyselin :)
onneksi kukaan ei ole vielä kerinnyt ostaa :) nyt siis löytyy kummallekkin aineelle sarja käytetyllä ala kupilla :)
en ole koskaan laittanut liimaa väliin eikä ole kertaakaan tippunut siivet :o
kiitos vastatauksista!
-
Voit käyttää hyväksesi vanhan kupin ja lautasen ja laitat tuon uuden siiven.
Siivet on se osa, mikä noista kuluu, kupin ja lautasen voit vaikka teräsharjalla puhdista hyväksi.
On noita diesel-versioita nähty joista on palanut sekä siivet että se välilautanen,
eräässäkin oli vain puolet siitä lautasesta jäljellä. Itse sekoitinkuppi (jossa on ne 3 reikää) oli ehjä...
-
Tänään kun pyörittelin käsissäni bensa-mallin sitä isompaa kuppia, joka on samanlainen dieselin kanssa... ei se vissiin olekkaan.
Ne reiät ei olekkaan pyöreät reiät vaan ne on pitkiä reikiä ja se koko pääty on melkein yhtä isoa reikää.
Eikös diesel mallissa nyt kutienkin ollut ihan pyöreät reiät
-
missäs vaiheessa näissä muuttuu liekinvartijan sijainti?
purin juuri yhden lämmittimen ja huomasin tälläisen toteutuksen http://s39.photobucket.com/albums/e167/jarsku83/?action=view¤t=ardic003.jpg
ennen olen nähnyt vain tällaisia mistä vartija saa valon suoraan paloputken sisältä
http://s39.photobucket.com/albums/e167/jarsku83/?action=view¤t=ardic002-1.jpg&newest=1
-
missäs vaiheessa näissä muuttuu liekinvartijan sijainti?
purin juuri yhden lämmittimen ja huomasin tälläisen toteutuksen http://s39.photobucket.com/albums/e167/jarsku83/?action=view¤t=ardic003.jpg
ennen olen nähnyt vain tällaisia mistä vartija saa valon suoraan paloputken sisältä
http://s39.photobucket.com/albums/e167/jarsku83/?action=view¤t=ardic003.jpg
2002 alkaen se anturi on tuossa kuvaamassasi osassa kiinni josta näkyy pienempi reikä.
-
nyt on oikeat kuvat.
-
Täytyy palata nyt tähän alkuperäiseen kysymykseen, kun tässä yksi päivä pyörittelin käsissäni bensa-ardic:n suutin-kuppisarjaa..
On niissä muutakin eroa, kuin toi yksi kuppi.
Noista sun kuvista, yhdessä näkyy se kuppi, joka on saman mallinen molemmissa versioissa.. niissäkin on eroa, diesel-mallissa on tuollalailla 3 reikää, kuten tuossa kuvassa, bensa-mallissa on myös niinikään 3 reikää, mutta reiät on soikeat ja melkein koko ringin pituudelta, eli reiällinen osuus on kehällä suurempi, kuin umpinainen.
Lisäksi bensa-mallissa on kaksi ohkaista prikkaa, kupin ja "lautasen" sekä "lautasen" ja siiven välissä... vai kui se olikaa.
Siis tässä tämä vasemmanpuoleinen
(http://i39.photobucket.com/albums/e167/jarsku83/ardic001.jpg)
-
2002 alkaen se anturi on tuossa kuvaamassasi osassa kiinni josta näkyy pienempi reikä.
Jonka voi sitten porata suuremmaksi että rupeaa toimimaan ;D