Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Ollikuhta - 30.07.2021, 17:55:09
-
Jakoremppaan ryhdyin ja totesin ajoituksen olevan merkkien mukaan hampaan pielessä. Eli kampiakselin merkki kohdilleen, niin nokan merkki on hampaan verran jäljessä...
Auto on käydä nakutellut kuitenkin juuri niinkuin 700000 ajetun kaiketi kuuluukin.
Laitanko vanhoilla asennoilla, vai merkit kohdilleen?
-
Jos se on normaalisti toiminut tähänkin asti niin laittaisin samalla lailla kuin nyt on. Merkit katsoit ennen kuin löysäsit kiristimen?
Taisi joskus olla joku mitsu tai vastaava missä nokan merkki oli sattunut jo tehtaalla väärään kohtaan hammaspyörässä, eli voi olla tässäkin samanlainen tapaus ???
-
Jakoremppaan ryhdyin ja totesin ajoituksen olevan merkkien mukaan hampaan pielessä. Eli kampiakselin merkki kohdilleen, niin nokan merkki on hampaan verran jäljessä...
Auto on käydä nakutellut kuitenkin juuri niinkuin 700000 ajetun kaiketi kuuluukin.
Laitanko vanhoilla asennoilla, vai merkit kohdilleen?
Mielenkiintoista, itse uteliaisuuttani kokeilisin laittaa merkit kohdikkain ja käsin pyörittäisin moottoria jotta varmistaisin että toimii. Oiskohan nyt venttiilien avautuminen ollut aavistuksen myöhäsellä
-
Voi olla että joskus on otettu nokkapyörä irti vaikkapa stefan vaihdon vuoksi ja ei olekaan mennyt merkki kohdalleen kasatessa. Pyörässä on soikeat reiät.
Laittaisin samaan kohtaan missä oli ennen purkuakin koska on toiminut hyvin ilmeisesti.
-
Voi olla että joskus on otettu nokkapyörä irti vaikkapa stefan vaihdon vuoksi ja ei olekaan mennyt merkki kohdalleen kasatessa. Pyörässä on soikeat reiät.
Laittaisin samaan kohtaan missä oli ennen purkuakin koska on toiminut hyvin ilmeisesti.
Jos nokkapyörä on laitettu hampaan sivuun, niin reiän pitäisi näkyä. Vakiokohdassa pultti peittää reiän.