Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: Jarppa - 27.11.2011, 11:43:16
-
Pitipä lähteä äsken Volvolla sunnuntai-ajelulle, niin löi ikkunat huuruun ja vahvasti. Ei auta säätelyt, joten kosteus tulee ilmastoinnista. Autossa on automaatti-ilmastointi. Olisiko nyt kyseessä lämppärin kennon vuoto ? Matot oli kyllä mielestäni kuivat. Taitaa kennonvaihto olla aika urakka ?? Laittakaa tietoa, please. Auto on 940 2.3 ft automaatti -97.
Muokkasin otsikon kuvaamaan aiheen sisältöä T: (Miksu)
-
onkos nappulat alipaine toimisia? itellä tehny 200srj samanlailla kun jäi yks alipaine letku pois.
-
Voi johtua ihan ulkoilmastakin, ei välttämättä vikaa missään...
-
Onko sisäkiertopäällä? Se voi pitää paikat todella kosteina.
Jos pidän ilmastointia kymmenisen minuuttia päällä tai siis puhallus pelkästään tuulilasille (ns. huurteenpoistoasento) pitäisi kompuran käynnistyä ja kuivata ilmaa. Ja lasien sitä kautta aueta. Jos näin ei käy, niin epäilen kennon vuotoa.
Kennovuodon tunnistat siten, että olet autosta pois vähintään vartin. Menet autoon, käynnistät koneen ja lämppärin. Jos siellä on sellainen makeahko tuoksu, niin taitaapa kennosi meniä. :-\
Edellyttäen tietenkin, ettei autossa ole polteltu jotakin sopimatonta! :2funny:
Ja siitä kennon vaihdosta...
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=141.0
-
Joopajoo. Kävin juuri tutkimassa asiaa ja käynnistin auton, niin suuttimista tulee sisälle ihan näkyvästi höyryä. Ei muuta vihdan tekoon ja lauteille. Nyt täytyy alkaa kartoittaan rempan tekijöitä...
-
Kuljettaja jalkatilasta näkee keskikonsolin taakse nelikulmaiseen ilma-aukkoon joka osoittaa kuskin jalkoihin. Se on suorin yhteys kennolle ja siitä neste valuu jalkatilaan auton ollessa vaaka-asennossa. Jollei nestettä valu ihan solkenaan niin vuodon paljastaa aukon alareunaan kuivuneet nesteen jäljet.
-
kyselin vähän työlle hintaa, niin sain vastauksen työ+volvon alkup. osa = 745-885€ :'(
-
paljonko maksaa kenno ja mikä on työn osuus?
-
Kenno 335 ja työ 6-8 h 70€/h. Kallista huvia, mutta eipä höyrykaapilla oikein näe ajella. Eikä ole ittsellä muuta tallia kuin toi luojan luoma korkeakattoinen. Saakohan sitä kennoa tosiaan tarvikkeena ??
-
saa, mutta onko auto sen jälkeen lämmin ja sen kennon kesto? Kennoja vaihtaneet varmaan kertoo?
-
Mä pyörittelin tänään erikoista ideaa päässäni:
-Ottaisi kennolle menevät letkut konehuoneesta irti,
-Tyhjentäisi kennon,
-Täyttäisi kennon tulikuumalla vedellä letkun kautta,
-Jäähdyttimen korjausrakeet perään,
-Porakonepumpulla kierrättäisi lientä kennoston läpi.
-Liemet ulos ja huuhtelu.
Näin se sonta ei tukkisi syyläriä ja kerääntyisi koneen sisuksiin.
:P
Eipä tuossa ainakaan mitään menettäisi, jos ei toimisi, voi aloittaa tuon perkeleellisen purkamisen..
-
Mä pyörittelin tänään erikoista ideaa päässäni:
-Ottaisi kennolle menevät letkut konehuoneesta irti,
-Tyhjentäisi kennon,
-Täyttäisi kennon tulikuumalla vedellä letkun kautta,
-Jäähdyttimen korjausrakeet perään,
-Porakonepumpulla kierrättäisi lientä kennoston läpi.
-Liemet ulos ja huuhtelu.
Näin se sonta ei tukkisi syyläriä ja kerääntyisi koneen sisuksiin.
:P
Eipä tuossa ainakaan mitään menettäisi, jos ei toimisi, voi aloittaa tuon perkeleellisen purkamisen..
kannattaa muistaa se glykoli kans laittaa, useimmat paikka aineet pelaa sen kanssa.
-
Kennotin juuri omani, maksoi 160€ ja tarvike kenno muovipäädyillä olisi tingittynä ollut 120€. Suuritöisyyden vuoksi en uskaltanut lähteä muovihärpäkkeeseen. Sekin saattaisi hyvinkin kestää sen mitä autolla on vielä vuosia jäljellä, mutta mieluummin varman päälle.
-
lukekaa faqin sivulta 2 lämppärin kennon vaihdosta, kertoo jotain tarvikeosien laadusta.
-
-Jäähdyttimen korjausrakeet perään,
-Porakonepumpulla kierrättäisi lientä kennoston läpi.
Oman kokemuksen ja muittenkin puheitten perusteella noilla jäähdyttimen paikkausaineilla ei tee yhtään mitään.
Jos kenno pukkaa höyryä niin vaihtoon vain, ei siitä muuten tule pitävää.
740:ssä onnistuisi kuskin jalkatilan kautta suht pienellä purkamisella lämppärinkennon vaihto, mutta ei ilmastoidussa mallissa.
-
Kyllä minä ryhyisin itse siihen kennon vaihtoon, jos työn ja osien hinnat ovat tuollaisia, enkä lähtisi pelleilemään minkään paikkausaineen kanssa! :o
Tarvikekenno maksoi minulle sen €150,- koska kennottaminen ei tullut kyseeseen vuodon laadusta johtuen. Omassani koko kennon pääty oli pehmennyt ja korjaaja sanoi, ettei maksa vaivaa yrittää kennottaa sitä (tulos epävarma). Uskoin korjaajaa ja tilasin nissinssin tarvike kennon. Loput löytyvät FAQ:sta! :(
-
Mistä saa tarvikekennon, siis hyvän ? Esim. tämä nissins
-
Jäähdytin korjaamolta?
Missä lähin on sinulle, löytyy varmaan hakukoneella yms.
-
Helsingin laakerista löytyi tarvikekenno alle satasella.