Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: jonesv8 - 31.12.2010, 00:06:19
-
Eli oma auto on tuola b230ft koneella, vuosimallia -92 ja ajettu 360 000 km.
Öljyjä vaihtaessa väänsin suodatinta auki sain pienen pesun kun vesiletku murtu joka lähtee suodatin jalasta 2:sin kappalein.
On meinaan sitte kivikovaa tavaraa ja haperoa kun paistunut putken lähellä eli kannattaa tarkistaa kunto ettei tule yllätyksiä tien päällä.
-
-H- Kiitoksia tiedosta. -H- Pitää ensi öljynvaihdossa tarkistaa tilanne
-
Jep, eikä se pelkkä paistuminen, saa helposti öljyäkin öljynvaihdossa ellei oo huolellinen.
Melkein kyllä väittäisin että tuo kannesta lämppärinkennolle lähtevä letku on mureampaa tavaraa vanhoissa. Ite vetäisin kerran kesähelteellä tommosen 6km tuon letkun halkeamisen jälkeen ennen sen huomaamista. Kaupan pihassa ihmettelin että mikäs kiuas mulla pellin alla...
Uutta letkua ja nestettä, ei menny turbosta ees pahvi. :o
-
Eli oma auto on tuola b230ft koneella, vuosimallia -92 ja ajettu 360 000 km.
Öljyjä vaihtaessa väänsin suodatinta auki sain pienen pesun kun vesiletku murtu joka lähtee suodatin jalasta 2:sin kappalein.
On meinaan sitte kivikovaa tavaraa ja haperoa kun paistunut putken lähellä eli kannattaa tarkistaa kunto ettei tule yllätyksiä tien päällä.
Viime maaliskuussa kyseiset letkut sano poks :o kattelin öljyjä vaihtaessa et onpa rojun näköset... sit viel se mutikka pääs kääntyyn ku suodatinta vaidoin, letkut pääs hankaamaan toisiinsa... Yöllä töihin lähtiessä kusi vedet alle... :-[ tiputteli kyl muutaman kuukauden, ja aina meinasin että jos ny huomenna... No tuli sekin hetki eteen 8)
-
Samaisista letkuista, joista toinen menee lohkoon, vuotelee vesiä ilmeisesti tästä liitoksesta jossa kiinnittyy lohkoon. Liitoksen metallit valkoiset.
Ajattelin irroitella ja laittaa lohkon proppuun kunnon tiiviste liiman.
-
Täytyypä itekki tarkastaa, ku ei oo tullu mieleenkää tuommone!
-
Jep, eikä se pelkkä paistuminen, saa helposti öljyäkin öljynvaihdossa ellei oo huolellinen.
Melkein kyllä väittäisin että tuo kannesta lämppärinkennolle lähtevä letku on mureampaa tavaraa vanhoissa. Ite vetäisin kerran kesähelteellä tommosen 6km tuon letkun halkeamisen jälkeen ennen sen huomaamista. Kaupan pihassa ihmettelin että mikäs kiuas mulla pellin alla...
Uutta letkua ja nestettä, ei menny turbosta ees pahvi. :o
Itsehän ajoin samoin about 10 kilometriä, ennen kuin huomasin samaisen letkun halkeamisen... Savumerkit melkoiset, jäähtymisen jälkeen yhdessä sylinterissä puristukset. Tulipa sitten vaihdettua tuoreempi pannukin samalla. Kuten myös kaikki vesiletkut.