Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: simovaari - 14.08.2021, 12:32:02
-
Oikean takapyörän nopeusanturia irroittaessa ruuvi aukesi n.5 mm ja sitten katkesi tasalta. Porasin n.8mm syvään ja
laittelin irroitusainetta muutaman kerran. Myöhemmin löin sopivan torxin reikään ja nitkuttelin molempiin
suuntiin. Sinnehän se torxikin katkesi. Kuinkas tästä uskaltais jatkaa? Uskallanko porata läpi, jos löytyy
hyvä poranterä? Meneekö murut vaaralliseen paikkaan? Taustalla siis vikakoodi virityspyörä oikea taka,
mekaninen vika, ja tietysti muitakin koodeja, joten ajattelin kokeilla anturin puhdistusta.
Kaikenlaiset neuvot asiaan liittyen otetaan kiitollisena vastaan.
-
Mikä auto ja ilmeisesti abs anturia irroittamassa ??
Olisko kuitenkin abs kehä poikki..
-
Allekirjoituksen auto, ja oon jostain ymmärtänyt, että on jotenkin
kiinteä, magneettinen kehä. Suomenkielinen vida nimesi sen virityspyöräksi.
Mutta sama anturihan se on.
-
Autolla alkaa olla ikää/kilometrejä senverran, että itse putsaisin anturin paikan/reunat huolella ja liimaisin kunnollisella 2k-epoksilla kiinni. Ja uusi anturi tietysti.
-
Eihän tämä ole vielä edes rippikouluiässä, mutta joo, kävi kyllä
mielessä. Meen kuitenkin parin viikon päästä tutulle
monttöörille, joka meinas antaa lämpöä, ja hitsata
pikku mutterin siihen, että saas nähdä.
-
Eikö vähemmällä pääsisi, kun vaihtaisi uuden takapyöränlaakerin? Eikö sen mukana tule kuitenkin uusi anturi ja magneettikehä, niin olisi molemmat mahdolliset vikapaikatkin kerralla eliminoitu?
Vai onko XC mallissa erillinen anturi vetarin takia?
-
Anturi on erillinen, ja sen kiinnitys pitäisi nyt ensin
saada kuntoon. Magneettikehän paikasta en osaa sanoa, mutta erillisenä
en ole sitä varaosista löytänyt, muutaman vetoakselin tiedoissa
siitä on ollut maininta. Toivon vielä, että tuon anturin puhdistus,
ja uudellen kinnitys ratkaisisi ongelmat. Vidan vikakoodin mukaisissa
ohjeissa tuo on kuitenkin ensimmäinen tehtävä.
-
Anturi on erillinen, ja sen kiinnitys pitäisi nyt ensin
saada kuntoon. Magneettikehän paikasta en osaa sanoa, mutta erillisenä
en ole sitä varaosista löytänyt, muutaman vetoakselin tiedoissa
siitä on ollut maininta. Toivon vielä, että tuon anturin puhdistus,
ja uudellen kinnitys ratkaisisi ongelmat. Vidan vikakoodin mukaisissa
ohjeissa tuo on kuitenkin ensimmäinen tehtävä.
Ei auttanut puhdistus itsellä. Uusi tarvikeanturi 22e. Itse liimaisin kiinni jos ruuvi poikki.
-
Täytyypä hommata anturi valmiiksi.
Mistä tummoiseen hintaan löytyi?
Onko vaaraa että liiman kanssa nostaa anturin liian ylös?
-
https://www.skruvat.fi/Tunnistin-kiertonopeus-P822884.aspx
Ei kai sitä liimaa tarvinne kovinkaan paljoa lutrata, niin ei kai se minnekään nouse
-
Ok, kiitos näistä!