Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: musti79 - 15.08.2021, 10:58:37

Otsikko: S80 D5 vm04 vikakoodit P0094 ja P0087 ja nykii ja savuttaa *korjattu*
Kirjoitti: musti79 - 15.08.2021, 10:58:37
Mikähän tuli kulkineeseen (S80 D5 vm04 500tkm ajettu),kun ilman mitään vikaoireita tulin reissusta kotio ja tunnin päästä yritin käynnistää autoa niin ei millään meinannut käynnistyä. Pitkään sahaamisen ja usean hehkutuksen jälkeen sain käyntiin. Käy rykimällä ja savuttaa sellaisen vanhan traktorin hajuista pakokaasua ja ajossa nykii kovasti ja vähänkin enemmän kuormittaa niin lyö "limb" moden päälle eli moottorijärj. tarvitsee huollon ja kolmio tauluun. Auto nyt odottaa arkea korjaamon pihalla. Delphi testerillä vikakoodit 0094/vuoto ja 0087/matalapaine. Railipaine seilaa 300-370 välillä tyhjäkäynnillä. Voiko suutin vika tehdä tämän vai onko määränsäädin tai paineanturi enemmän syyllisiä? Tuskailen valmiiksi korjaamon tuomiota. nimim. ei syvät taskut  :'(
Otsikko: Vs: S80 D5 vm04 vikakoodit P0094 ja P0087 ja nykii ja savuttaa
Kirjoitti: Mustalaatikko - 16.08.2021, 17:47:01
Voi se varmaan olla suutin tai mekaaninen vikakin. Se että ei alkanut ajossa, ihmetyttää noin rajuilla oireilla
Otsikko: Vs: S80 D5 vm04 vikakoodit P0094 ja P0087 ja nykii ja savuttaa
Kirjoitti: musti79 - 22.08.2021, 09:16:32
Päivitystä tilanteeseen. Auto korjattu. Eli osat mitä vaihdoin: polttoainesuodatin, 2 käytettyä suutinta 4ja5 (olivat eri korjausnumerolla kuin alkuperäinen eli ympyröidyn 1 tilalle tulivat 2 ja 3 numeroilla olevat, silti toimii hyvin) ja käytetty määränsäädin.
Otsikko: Vs: S80 D5 vm04 vikakoodit P0094 ja P0087 ja nykii ja savuttaa *korjattu*
Kirjoitti: Mustalaatikko - 22.08.2021, 09:46:18
Kiitos tiedosta, aika rajut oireet oli
Otsikko: Vs: S80 D5 vm04 vikakoodit P0094 ja P0087 ja nykii ja savuttaa *korjattu*
Kirjoitti: musti79 - 22.08.2021, 14:50:33
Korjaajan mukaan ollut ohivuotoa suuttimissa ja sattumalta hajonnut kärki lopullisesti yhdestä suuttimesta juuri kotipihaan. Kun yritin käynnistellä niin aina kun raili paine nousi riittävästi, että suuttimet aukesi, niin valutti dieseliä männänpäälle ja siitä sitten pakoputkistoon ja kun sain käyntiin niin käryytti sitten sen takia. Tämä yhdistettynä määränsäätimen kuluneisuuteen niin ei ihme kun kävi huonosti ja raili paineet seilasivat.