Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Ribbe - 29.11.2011, 07:48:02
-
Tässä kun talvi vihdoin ja viimein tulee niin tuli myös ongelmat :(. Viime talvena jouduin vaihtamaan kuskin oveen kaiuttimen jäätymisen takia. Nyt temppuilee vänkärin ovi. Tietty vika voi olla kajareissakin kun jäätyvät, mutta ihmetyttää että mistä sinne oven sisälle voi päästä sitä vettä niin paljon. Kuskin ovessakin kajarin magneetissa oli semmoinen millin kerros jäätä kun irroitin sen. Ovessa ei ole orkkis elementit ja nykyiset tulevat syvemmälle kuin vanhat. Magneetti osa ei ole suojassa siinä asennuskauluksessa olevan sisään päin suunnatun lipan alla. Ikkunan tiivisteet on silmämääräisesti ehjät ja elementit on enemmänkin peilinkolmion alapuolella.
Onko kukaan muu törmänny vastaavaan? Pitääkö vain vaihtaa matalammat elementit tai modata se asennuskauluksen lippa suojaamaan paremmin?
-
Kondenssivettähän tuo varmaan on eikä ulkopuolelta tulevaa?
-
Voithan sinä katsoa ne oven alapuolella olevat vesivaluma reiät onko ne auki.Kiertääkö se ilma siellä oven sisällä vapaasti että sitä kosteuttaa sinne ei pääse kertymään kosteus on huono hommaa näillee sähkölukoille ja muille liitoksille.Kerro kuinka kävi
Tässä viikon tietoisku kun käytätte noita sisätilanlämmitimiä niiden ansiosta se kosteus tiivistyy ovien sisäpuolelle kun se ilma ei vaihdu siellä sisällä.Lattialla oleva vesi tiivistyy metallipinnoille.Pitäkää vähän laseja auki jos niitä lämmittimiä pitää käyttää.Muutenkin kannattaa tarkistaa että ne takana olevat suuttimet ovat auki joista menee vanha käytetty ilma pois.Tämä on sitä talvihuoltoa ilman huurtuvia ikkunoita.
-
Voithan sinä katsoa ne oven alapuolella olevat vesivaluma reiät onko ne auki.Kiertääkö se ilma siellä oven sisällä vapaasti että sitä kosteuttaa sinne ei pääse kertymään kosteus on huono hommaa näillee sähkölukoille ja muille liitoksille.Kerro kuinka kävi
Kyllä sieltä vesi pois valuu. Ovessa ei ole siis lainehtinut vesi :). Tuntuu vain siltä että jostakin tiputtaa tippoja siihen elementin magneetin päälle joka ei ole sen muovilipareen suojassa.
Kondenssivettähän tuo varmaan on eikä ulkopuolelta tulevaa?
Samaa miettin kanssa että voi olla, kun ikkunan tiiviste on kunnossa ainakin silmämääräisesti eikä sinne muualtakaan oikein vettä pääse.
Varmasti se oven pelti on sisäpuoleltakin kuurassa kun se on ulkopuoleltakin tämmöisillä keleillä.
-
Kylmä metalli kerää kosteutta totta,mutta onko se kosteus viellä tallella jos autolla ajetaan pitempiä matkoja,tuulettuuko oven sisusta kunnollaa jolloin kosteus on poissa sieltä sisältä(ei ole mikään pullo).Tätä vain ajoin takaa
-
Kylmä metalli kerää kosteutta totta,mutta onko se kosteus viellä tallella jos autolla ajetaan pitempiä matkoja,tuulettuuko oven sisusta kunnollaa jolloin kosteus on poissa sieltä sisältä(ei ole mikään pullo).Tätä vain ajoin takaa
Työmatka on 9km ja lopussa alkoi tuo kajari ainakin toimimaan. Tuonne oveen ei taida hirveästi ajoviimaa päästä sen verran hyvät tiivisteen oven ympärillä on.
-
Onko siinä ovessa mitään säleikköä ovessa siinä lukon luonna vai tiivis paketti?
-
Onko siinä ovessa mitään säleikköä ovessa siinä lukon luonna vai tiivis paketti?
Ei ole säleikkö, tiivis se on. Ainoastaan ne vesireijät alapinnassa.
-
Vai sellainen tapaus.
-
Mulla oli kanssa kuuskymppisestä kuskin oven elementti hapettunu / ruostunu pilalle >:(
-
Onko näkymät samat kuin noissa vanhoissa V70.
(http://www.hiltsu.fi/images/stories/ovipahvit/7-Irrota%20liittimet.jpg)
-
Onko näkymät samat kuin noissa vanhoissa V70.
(http://www.hiltsu.fi/images/stories/ovipahvit/7-Irrota%20liittimet.jpg)
Samaltahan tuolla ovessa näyttää S60:kin