Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: kreator - 28.08.2021, 15:32:54
-
2.4t bensa. Välillä etuvasen vilkku toimii ja välillä ei sekä sisätilan puhallin hyytyy välillä ja sit taas toimii (etuvastus ja puhallin ovat uuden karheita)
-
Uusi vika, sisätilan puhallin pyörii täysiä vaikka ei ole avain virtalukossa, wtf? Otin puhaltimen sulakkeen pois niin sammu
-
Voi olla ilmastoinnin kuivattamista mikä on ominaisuus tai sitten sähkövika. Riippuu siitä puhaltaako rajallisen ajan vai loputtomiin
-
Voi olla ilmastoinnin kuivattamista mikä on ominaisuus tai sitten sähkövika. Riippuu siitä puhaltaako rajallisen ajan vai loputtomiin
oisko n.10min puhaltanut otin sitten sulakkeen pois. en oo tänään ajanut enkä tehnyt mitään
-
Kuivatus alkaa noin 50 min kuluttua sammutuksesta ja kestää noin 7 min.
Jos jää heti päälle eikä sammu, niin voi olla tehon säätöyksikkö eli "vastuspaketti" rikki.
-
Vilkussa auttaiskohan putsata viiksen kontaktit? Onko mitään muita oireita, jotka voisivat viitata mittaristovikaan?
-
Sitten näissä on monesti kosketushäiriöitä siellä vilkkupolttimon kannassa.
On vähän hankala paikka ja jos asentaa huolimattomasti niin kanta ei tiivistyy oikein pesäänsä ja sinne on pääsy kosteudella. :nälkä:
Viiksivika on kylläkin tosi yleistä näissä.
-
Vilkussa auttaiskohan putsata viiksen kontaktit? Onko mitään muita oireita, jotka voisivat viitata mittaristovikaan?
mittaristo toimii mielestäni ok, ennen ämpyili oikee vilkku mihin vaihdoin polttimon kannan niin toimi sen jälkeen, nyt ämpyilee vasen vilkku ja sisätilan tuuletin
-
Kuivatus alkaa noin 50 min kuluttua sammutuksesta ja kestää noin 7 min.
Jos jää heti päälle eikä sammu, niin voi olla tehon säätöyksikkö eli "vastuspaketti" rikki.
mulla jäi tuuletin heti päälle kun sammutin, kerro tarkemmin tuosta tehonsäätö yksiköstä, mikä se on ja missä sijaitsee ?
-
mulla jäi tuuletin heti päälle kun sammutin, kerro tarkemmin tuosta tehonsäätö yksiköstä, mikä se on ja missä sijaitsee ?
Omassa S80 lienee tälläinen moottorin kupeessa.
https://m.autodoc.fi/hella/7002495
Joku tehotransistori tuossa lienee sisällä, ainakin tutun 40:een vaihdoin pelkän transistorin.
-
tänään oli tämmöinen ikkuna homma, kuvasin videonkin: https://youtu.be/byCHW2PDjmY
mitä ihmettä?
-
Omassa S80 lienee tälläinen moottorin kupeessa.
https://m.autodoc.fi/hella/7002495
Joku tehotransistori tuossa lienee sisällä, ainakin tutun 40:een vaihdoin pelkän transistorin.
pitäs saada faktaa v70:stä. on niin paljon ongelmia, katso vaikka em. videoni
-
Virtalukon pohja voi olla finaalissa, halvahko ja helppo vaihtaa. Tuntuuko avain lukossa väljältä, palaako satunnaisia mittarivaloja tms.?
-
Virtalukon pohja voi olla finaalissa, halvahko ja helppo vaihtaa. Tuntuuko avain lukossa väljältä, palaako satunnaisia mittarivaloja tms.?
mitä tarkoittaa väljä? Minusta Max medium väljä. Satunnainen valo on se että toinen vilkku ei toimi ja välillä toimii, muita epämääräisiä valoja ei pala paitsi pari pari vuotta on lukenut että huolla hälytin systems
-
Silleen että ei ole aina varmuutta onko avain I vai II vai III-asennossa. Tuo lähinnä on helpoimia monen sähkövian yhdistelmän syyn eliminointeja, CEM ja mittaristo ja johdot on sitten seuraavat epäillyt.
-
tänään oli tämmöinen ikkuna homma, kuvasin videonkin: https://youtu.be/byCHW2PDjmY
mitä ihmettä?
Mitä ihmettä tuossa on?...
Auton ohjekirjan sivulla 47. Olettaen, että vuosimalli olisi esim. 2005.
"* Kun olette lopettanut ajon ja poistanut virtaavaimen, voitte edelleen sulkea tai avata ikkunat, edellyttäen ettei kumpaakaan etuovea ole avattu."
https://az685612.vo.msecnd.net/pdfs/3e02e847d4bca84d5152dfe84e28526819756fd6/V70_owners_manual_MY05_FI_tp7557.pdf
-
Mitä ihmettä tuossa on?...
Auton ohjekirjan sivulla 47. Olettaen, että vuosimalli olisi esim. 2005.
"* Kun olette lopettanut ajon ja poistanut virtaavaimen, voitte edelleen sulkea tai avata ikkunat, edellyttäen ettei kumpaakaan etuovea ole avattu."
https://az685612.vo.msecnd.net/pdfs/3e02e847d4bca84d5152dfe84e28526819756fd6/V70_owners_manual_MY05_FI_tp7557.pdf
aijjaa tuota en tiennyt, anteeksi tyhmyyteni, luulin että kun avain ei ole virtalukossa niin kaikki sähkötoiminta on eliminoitu
-
Silleen että ei ole aina varmuutta onko avain I vai II vai III-asennossa. Tuo lähinnä on helpoimia monen sähkövian yhdistelmän syyn eliminointeja, CEM ja mittaristo ja johdot on sitten seuraavat epäillyt.
kyllä sen tuntee missä asennossa se on, mutta on väljyyttä, vois huomenna hakkee sen virtalukon pohjan. pistin äsken viikon jälkeen puhaltimen sulakkeen paikoilleen ja heti rupes puhaltaa täysillä, vaikka auto ei pyöri ja puhaltimen asento on nollassa
-
Vaihdoin juuri virtalukon pohjan, ei vaikutusta, oli oikeasti 5min homma. Irrotin kaikki releet sisätilan puhallin pyörii silti täysillä vaikka avain ei virtalukossa ja säätö napista ei teho muutu. Luin vikakoodit , ei antanut koodia mikä tähän liittyy. Voiko olla taas etuvastus paskana (kahdesti vaihdettu tänä vuonna) tai kompuran kuivain anturi (ei antanut koodia) ??? Auto on siis 2001 2.4t bensa
-
Joko etuvastus tai sitten siinä säätöpaneelissa sisäinen vika..
-
Millä sitä on luettu? Vidalla tuota saa varmasti selvitettyä lisää.
-
Millä sitä on luettu? Vidalla tuota saa varmasti selvitettyä lisää.
kaikki luettu , on markkinoiden paras testeri, 2 koodia antoi, hälytys sireeni ja keskuslukitus
-
Joko etuvastus tai sitten siinä säätöpaneelissa sisäinen vika..
mikähän sen etuvastuksen polttaa se on kahdesti tänä vuonna jo vaihdettu? Säätö paneelissa ei voi olla vika koska avaimet ei oo paikallaan ja otin kaikki releet pois vai tuleeko puhaltimelle /etuvastukselle jatkuva virta ilman releitä?
-
Toyotassa ja nissanissa jos etuvastus on rikki niin ei toimi kun Max asennossa niin tämä huutaa koko ajan Max vaikka virrat sammuksissa. Tässä vm2001 on varmaan niin kivikautiset mustat poksit ettei testeri anna tarkkaa tietoa
-
mikähän sen etuvastuksen polttaa se on kahdesti tänä vuonna jo vaihdettu? Säätö paneelissa ei voi olla vika koska avaimet ei oo paikallaan ja otin kaikki releet pois vai tuleeko puhaltimelle /etuvastukselle jatkuva virta ilman releitä?
Jos puhallin jumittaa, se ottaa enemmän virtaa kuin pitäisi ja etuvastus palaa.
-
kaikki luettu , on markkinoiden paras testeri, 2 koodia antoi, hälytys sireeni ja keskuslukitus
Kiinostaa tietää mikä lukija tämä on, tarviin itsellekkin.
-
Jos puhallin jumittaa, se ottaa enemmän virtaa kuin pitäisi ja etuvastus palaa.
miten uusi puhallin voi jumittaa (max.5kk vanha)... pitääkö ostaa taas uusi puhallin? jos puhallin jumittaa niin pyöriikö se koko ajan täysillä vaikka virrat ei ole päällä ja säätö namikasta ei tehot laske?
-
ostin uuden puhaltimen ja etuvastuksen. entinen puhallin oli ehyt mutta vastus palanut. nyt toimii taas, mutta kuinkahan pitkään....