Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Keskustelua Volvoista => Yleinen keskustelu => Aiheen aloitti: tki60 - 02.09.2021, 07:56:06
-
Niinhän siinä sitten kävi, että motonet korjaamossa laitettiin pojan autoon kytkinpaketti kovalla vauhtipyörällä, vaikka nimenomaan pyysimme ja saimme tarjouksen kaksoismassavauhtipyörällä olevasta kytkinpaketista. Kova paketti ilmeisesti värisee aika ajoin sen verran reilusti, että kuuluu resonoinnista johtuvia epämääräisiä ääniä ajossa. Yritä nyt myydä tuollaista autoa, joka kuulostaa että siitä hajoaa ihan just laatikko tai kytkin, ehkä jopa molemmat. Korjaamo syyttää motonetin varaosajärjestelmää ja myös vetoaa siihen että olen hyväksynyt kyseiset osat varaamalla huollon heiltä. Minulle tuli tarjous kaksoismassavauhtipyörästä, asetelmasta, laakerista, kytkinlevystä ja asennuksesta pakettihintana, eli juuri niistä osista joista pyysin tarjouksen. Tarjousta ei pysty avaamaan tarkemmin ,mistä näkisi osien merkin varaosanumeroineen. Korjaamo kyselee ettenkö ole saanut heiltä tarjousta jossa kyseinen litania on ja missä näkyy että paketti sisältää valeon kovan kytkinpaketin, en ole saannut kyseistä listaa, sehän olisi tiputtanut heti heidät pois tarjouskilpailusta. Nyt he odottelevat jokun motonetin päällikön päätöstä asiaan. Mielestäni asia on minun ja korjaamon välinen asia. Jos motonet on toimittanut väärät osat korjaamolle, se on heidän välinen asia, ei pitäisi viivyttää minun asian hoitoa. Mitä mieltä muut ovat tällaisesta toiminnasta.
-
Kuulostaa siltä että saavat tehdä homman uusiksi jos asiaa ei ole tuotu esille ennen vaihtoa. Asentivat väärän vauhtipyörän joten laittakoon oikean ja saavat neuvotella kustannuksista keskenään.
Ja vaikka sinulle olisi kerrottu että "laitetaan kiinteä vauhtipyörä, se on halvempi ja kestävämpi" mutta ei kerrottu että "se voi aiheuttaa jyrinää", kyllä siitä pitäisi voida reklamoida. Ei voi olettaa että auton omistaja tietäisi yhtään mitään autotekniikasta.
-
Tässä taidetaan vain pelata aikaa ja toivotaan että asiakas hyväksyy VIRHEEN, näin ei tule kuitenkaan käymään. Siinä on korjaamo todennäköisesti tilannut hinta edellä osat ja on jäänyt huomaamatta että se on kovalla pyörällä oleva paketti. Korjausaikakin venähti pitkäksi, vaati 2 päivää yhden asemesta ja sittenkin jäi nelipyöräsuuntaus tekemättä. No se suuntaus tehtiin seuraava päivänä ja siitäkin olisi pitänyt maksaa uudelleen , vaikka kuului alkuperäiseen tarjoukseen. Yhteydenpito on kanssa välillä vähän haastavaa, siihen asiakaspalvelija vastasi, että riippuu asiasta. Asentajat ovat varmaan ihan päteviä ko. pajassa, mutta jokin tuossa sekoittaa pahasti pakkaa. En voi kyllä suositella korjaamoa kenellekkään. Vastuullinen korjaamo olisi heti myöntänyt virheensä. Jäämme odottelemaan.
-
Niinhän siinä sitten kävi, että motonet korjaamossa laitettiin pojan autoon kytkinpaketti kovalla vauhtipyörällä, vaikka nimenomaan pyysimme ja saimme tarjouksen kaksoismassavauhtipyörällä olevasta kytkinpaketista. Kova paketti ilmeisesti värisee aikaajoin senverran reilusti, että kuuluu resonoinnista johtuvia epämääräisiä ääniä ajossa. Yritä nyt myydä tuollaista autoa, joka kuulostaa että siitä hajoaa ihan just laatikko tai kytkin, ehkä jopa molemmat. Korjaamo syyttää motonetin varaosajärjestelmää ja myös vetoaa siihen että olen hyväksynyt kyseiset osat varaamalla huollon heiltä. Minulle tuli tarjous kaksoismassavauhtipyörästä, asetelmasta, laakerista, kytkinlevystä ja asennuksesta pakettihintana, eli juuri niistä osista joista pyysin tarjouksen. Tarjousta ei pysty avaamaan tarkemmin ,mistä näkisi osien merkin varaosanumeroineen. Korjaamo kyselee ettenkö ole saanut heiltä tarjousta jossa kyseinen litania on ja missä näkyy että paketti sisältää valeon kovan kytkinpaketin, en ole saannut kyseistä listaa, sehän olisi tiputtanut heti heidät pois tarjouskilpailusta. Nyt he odottelevat jokun motonetin päällikön päätöstä asiaan. Mielestäni asia on minun ja korjaamon välinen asia. Jos motonet on toimittanut väärät osat korjaamolle, se on heidän välinen asia, ei pitäisi viivyttää minun asian hoitoa. Mitä mieltä muut ovat tällaisesta toiminnasta.
Terve! Tämä on kyllä kuluttajansuojallisesti ihan 100-0 -tapaus teidän hyväksenne, jos asia menee, kuten kuvasit. Olette pyytäneet tarjousta jostakin ja sen tilanneet. Jos toimittaja on muuttanut toimitussisältöä tai tehnyt minkä tahansa virheen tuotteen ja/tai palvelun toimituksessa, niin korjausvastuu on heillä. Mihinkään korjaamon selittelyihin ei kannata lähteä mukaan, vaan todeta, että mitään muutoksia ei ole hyväksytty. Yleensä vastapuoleen saa vipinää, kun ilmoittaa, että asia menee tarvittaessa kuluttajariitalautakunnan käsiteltäväksi. Hyvät ja selkeät neuvot etenemiseen löytyvät osoitteesta: https://www.kuluttajariita.fi/fi/index/ostajalle_1.html (https://www.kuluttajariita.fi/fi/index/ostajalle_1.html)
-
Kyllä tässä kuluttajasuoja otetaan tarvittaessa kuvioihin mukaan, jos asia ei muuten etene. Mielestäni tämä on niin selvä juttu, ihmettelen että korjaamo viitsii venkoilla vastaan. Kirjoitin tämän vain varoittaakseni muita. Saattaa tästä löytyä juttua lähiaikoina myös muilta autofoorumeilta, tarvittaessa.
-
(https://i.ibb.co/2PyYDFX/Screenshot-20210902-094638-Chrome.jpg) (https://ibb.co/2PyYDFX)
-
Tuosta ei pitäisi jäädä paljon tulkinnanvaraa mitä tarjoukseen kuuluu.
-
Huvittavinta tässä on että vakuutetaan kyseisen kovan paketin sopivan kyseiseen autoon, on kuulemma oikein autosalvasta varmistettu. Se ei kuitenkaan ole sitä mistä pyysin/sain tarjouksen, tilasin ja maksoin.
-
Maksoitteko siis tuon 1517€ vai jotain muuta? Jos sillä hintaa tarjouksesta huolimatta laitettu kova vauhtipyörä, niin uusiksi vaan korjaamolle ja sovitut osat paikalleen. Veloituksetta tietysti. Jos selkeästi halvemmalla tehty, niin ehkä mahdollisuus riidassa vedota johonkin ”olisi pitänyt ymmärtää” pykälään ja sitten sovitellaan fiftysixty tms…
Jos työmääräyksellä lukee ”kaksoismassa”, niin pitäähän se asentajankin tajuta korvauskytkinpaketti kädessä ettei se nyt ihan jiiriin mene. Asentajalla (/korjaamolla) kuitenkin lopullinen vastuu siitä mitä ja miten asennetaan.
Jos osat myyty korjaamolle väärin tai korjaamo tilannut väärin, niin asiakkaalle olisi pitänyt varmaan soittaa ”anteeksi mutta nyt kävi näin… saako asentaa nämä hintaan X vai tilataanko oikeat…”.
Eihän tuo nyt autoa riko, eli sen suhteen kovaa ajoa, mutta ikävä tapaus oli se syy mikä hyvänsä.
-
Niinhän siinä sitten kävi, että motonet korjaamossa laitettiin pojan autoon kytkinpaketti kovalla vauhtipyörällä, vaikka nimenomaan pyysimme ja saimme tarjouksen kaksoismassavauhtipyörällä olevasta kytkinpaketista. Kova paketti ilmeisesti värisee aikaajoin senverran reilusti, että kuuluu resonoinnista johtuvia epämääräisiä ääniä ajossa. Yritä nyt myydä tuollaista autoa, joka kuulostaa että siitä hajoaa ihan just laatikko tai kytkin, ehkä jopa molemmat. Korjaamo syyttää motonetin varaosajärjestelmää ja myös vetoaa siihen että olen hyväksynyt kyseiset osat varaamalla huollon heiltä. Minulle tuli tarjous kaksoismassavauhtipyörästä, asetelmasta, laakerista, kytkinlevystä ja asennuksesta pakettihintana, eli juuri niistä osista joista pyysin tarjouksen. Tarjousta ei pysty avaamaan tarkemmin ,mistä näkisi osien merkin varaosanumeroineen. Korjaamo kyselee ettenkö ole saanut heiltä tarjousta jossa kyseinen litania on ja missä näkyy että paketti sisältää valeon kovan kytkinpaketin, en ole saannut kyseistä listaa, sehän olisi tiputtanut heti heidät pois tarjouskilpailusta. Nyt he odottelevat jokun motonetin päällikön päätöstä asiaan. Mielestäni asia on minun ja korjaamon välinen asia. Jos motonet on toimittanut väärät osat korjaamolle, se on heidän välinen asia, ei pitäisi viivyttää minun asian hoitoa. Mitä mieltä muut ovat tällaisesta toiminnasta.
Ei tässä ole kyllä mitään epäselvää kuten itsekkin totesit myöhemmässä viestissäsi.
Korjaamolla tehneet merkittävän virheen ja nyt yrittävät välttää kallista laskua.
Kiinteää vauhtipyörää + kytkinpakettia kun eivät voi palauttaa, siitä ei saa rahoja pois ja kaksoismassavauhtipyörän kytkinpaketin joutuvat hankkimaan omaan piikkiin + työt uusiks sis. ohjauskulmat (koska oletettavasti syynä on apurungon irroitus).. niin sinäänsä ymmärrettävää että kaikkensa yrittävät tehdä sen eteen, että asiakas hyväksyisi ilmiselvän virheen.
Mitä ei tietenkään pidä tehdä, koska tuo ei ole yksinkertaisesti oikein mistään näkökulmasta.
Ja siis todennäköisimmin siellä on paineasetelma ja levy vääriä myöskin.
Ainakin sen mitä ite joskus kattelin; kova vs. kaksoismassavauhtipyörä niillä on asetelmat eri jaolla.
Mut toki sitä mahdollisuutta en pois sulje, etteikö voisi käydä ristiin.. levy voi olla kumpi vaan, mut en ihmettelisi yhtään vaikka olisi 'kova' levy (kiinteän vauhtiksen kanssa pitäisi olla katuautoissa jousitettu levy).
-
Maksoin tuosta tuon 1517e + 100e lisätöistä( vetarin kumi ja kampiakselin stefa) Lisätyöt pyysin tehtäväksi jo tarjouksen saatuani, ne ovat ihan ok. Pyysin myös autojerryn kautta tarjouksia, ja sain 6kpl. Niistä halvin oli 100euroa kalliimpi kuin tämä motonet-korjaamon (startauto oy)tarjous. Jokainen tarjosi samat osat, merkit vaihtelivat. Kova vauhtipyöräpaketin osat eivät kuulemma sovi yhteen kaksoismassapaketin kanssa, eli koko paketti on väärä, ei sitä mitä tilasin.
-
Auto-jerry on ihan soopaa, joskus sitä kautta hain tuulilasin vaihdon hintaa. Tuli muutama tarjous tarvikelaseilla, paikallinen firma hoiti alkuperäislasilla satasen halvemmalla.
-
Auto-jerrystä selviää vain minne ei ainakaan kannata viedä, jos hinta edellä mennään. Tosin heiltä saamissani tarjouksissa on aika hyvin eritelty osien valmistajatkin, laatu maksaa. Vähän hymyilyttää väite tässä meidän tapauksessa ,että motonet olisi syypää toimittamalla väärät osat. Kuitenkin korjaamo ihmettelee etten saanut sellaista tarjousta heiltä missä ovat eriteltynä sattumalta juurikin kaikki nämä motonetin "väärät" osat.
-
Autojerrystä on helppo saada nopeasti joku tekemään, vrt. että kysyisi joka paikasta erikseen. Mut hinnat vaihtelee.
-
Autojerrystä on helppo saada nopeasti joku tekemään, vrt. että kysyisi joka paikasta erikseen. Mut hinnat vaihtelee.
Autojerrystä ei saa mitään hyvää, eikä tuosta toisestakaan palvelusta
-
Startauton (motonet korjaamo) asiakaspalvelusta kun tiedustelee esimiehen yhteystietoja asian selvittämiseksi, niin vastataan että ei käy, asia selvitetää tässä ja nyt. No se kuulostaa tietenkin loistavalta, mutta asia ei kuitenkaan sitten selvinnyt, no odotellaan taas, aikaa on.
-
Paikallisessa faceryhmässä joku nainen aikaan kertoi että kyseisen korjaamon työnjohtajan toimintatapoihin kuului huutaminen ja suoranainen vittuilu, eli meininki ei ole mihinkään näköjään muuttunut. :nohnoh
-
Alunperin ajattelin, että ei toi ihan huono paja voi olla, eihän sitä mahdollista koheltamista motonet varmaan kauaa katselisi, taisin olla väärässä.
-
Maksoin tuosta tuon 1517e + 100e lisätöistä( vetarin kumi ja kampiakselin stefa) Lisätyöt pyysin tehtäväksi jo tarjouksen saatuani, ne ovat ihan ok.
Sitten aika selkeältä vaikuttais, että korjaamo tekee omaan piikkiin homman uusiksi tarjouksen mukaan sovituilla osilla. Tai jos pääsette hyvityksestä sopuun, niin lappaa paperirahaa käteen. Sen verran pitää olla ilmaa hinnoissa, että on joskus varaa tehdä toiseen kertaan, kun rapatessa roiskuu :D
-
Kyllä autoon on ne tarjouksen osat vaihdettava, ei tuota vedätettäessä esiintyvää jurinaa jaksa kuunnella. Vaikuttaa jo autoa myytäessä saatavaan hintaan, vaikka kuinka esittelisit huoltokuitteja. Tietenkin jos pari tonnia antavat, niin osat saavat jäädä, teetetään sitten muualla uusiksi.
-
Poika kävi sen nelipyöräsuuntauksen teettämässä jälkikäteen, niin ei tullut mitään paprua todisteeksi. Todistuksesta oli kyllä puhetta aikaa uudelleen varattaessa. Suuntaushan teetettiin lähinnä siksi, että apurunko oli irti, ja myös siksi että vaihdoimme autoon alustasarjan joka pitäis katsastaa. Eikö tämä suuntausraportti ole nykyään pakollinen alustaa muutoskatsastettaessa. Olis taas pitänyt olla mukana.
-
Kyllä siitä pitäis lappu saada, tai olis ihan hyvä saada lappu että näkee että arvot on ok.
Jotkut nimittäin säätää vaan "arvot vihreelle", ja osa ei sitäkään, eli pelkkä etuauraus "arvot vihreelle" ja auto pihalle jolloin mennään aika pitkälle metsään sen suuntauksen kanssa.. heittoa saattaa olla ihan tolkuttomasti kun noin tehdään. :idiot2:
Tuo muutoskatsastus on muuttunut vähän, ja ei ole välttämätön se lappu paitsi jos katsuri sitä vaatii.
Eli tapauskohtaista.
Näin muistaakseni meni, kun piti katsurilta varmistaa miten se muutoskatsastus oli muuttunut viimesimpien muutoksien jälkeen.
-
hyvä se on olla kun kuuluu suuntauksen hintaan,kaupastakin saa kuitin pyytämättä. ;)
-
No pyydetään ensi kerralla, kun apurunko on taas ollut irti. Paikasta ei ole varmuutta, mutta maksajan luulen tietäväni.
-
No pyydetään ensi kerralla, kun apurunko on taas ollut irti. Paikasta ei ole varmuutta, mutta maksajan luulen tietäväni.
Sen jälkeen kaikki liput ja kuitit Kuluttajavalituslautakuntaan. Kestänee 1-1,5 vuotta, mutta kuvauksen perusteella suosittavat alk.per. pajaa maksamaan toisen pajan laskun, koska alk.per.pajalle on annettu mahdollisuus korjata työnsä.
KV:n päätös on vain suositus, mutta yleensä elinkeinonharjoittaja ei halua kieltäytymisestä syntyvää julkisuutta.
-
Siinähän olis autosalpa kadun vastakkaisella puolella. Onkohan sillä merkitystä jos remontin hinta hieman nousee, ainakin sen 25% Jos ensi viikon aikana ei ala tapahtumaan, niin sitten vien asian kuluttajavalituslautakuntaan.
-
Jostain syystä myös Keravan Autosalpa tuntuu aina kämmäävän jotain kun käyn siellä. :idiot2:
-
Samppasportissa varmaan onnistuu, mutta hinta saattaa olla autosalvan tasoa.
-
Tervashongalla voi olla halvempaa jos samalta seudulta etsii
-
Tervashonka vois olla yksi vaihtoehto. Katsotaan ensin miten startauton kanssa käy. Heidän sivuillaan kerrotaan, että pyrkivät asiakkaan reklamoidessa aina asiakkaan kannalta parhaaseen lopputulokseen. No nyt ei ole viikkoon kuulunut sieltä mitään. Tarkoittaa varmaan, että vie muualle, niin saat parhaan lopputuloksen.
-
Kilpailu- ja kuluttajavirastosta ottivat torstaina 9
9.-21 yhteyttä korjaamoon ja vaativat korjaamolta selvitystä asiaan. Startauto oy ei ole ilmeisesti selvitystä heille antaneet, kun en ole siitä kopiota saanut. Virastosta sanottiin että voin viedä autoni kohtuu hintaiseen korjaamoon, jos asia ei kohta ala selviämään. Homma on kuitenkin siltäosin aivan selvä, että startauto oy on velvollinen maksamaan nämä kustannukset.
-
Kerro miten homma etenee Startauton osalta. Jäänyt vähän huono kuva heidän jälkimarkkinoinnistaan
-
Startauto ei ole antanut minkäänlaista selvitystä asiasta edes kuluttajaneuvonnan asiantuntijalle, viikko odoteltu. Kyselin tarjouksia kytkinpaketista muualta. Autosalpa heitti hinnaksi 2600e. ja autohuolto Tervashonka äkkiä lonkalta 1500-2000e. Autosalpa ei taida olla se kohtuuhintainen paja mitä etsitään ja niin epäili heidän omamekaanikkonsakin. Toisaalta sais alkuperäiset osat.
-
Startauto ei ole antanut minkäänlaista selvitystä asiasta edes kuluttajaneuvonnan asiantuntijalle, viikko odoteltu. Kyselin tarjouksia kytkinpaketista muualta. Autosalpa heitti hinnaksi 2600e. ja autohuolto Tervashonka äkkiä lonkalta 1500-2000e. Autosalpa ei taida olla se kohtuuhintainen paja mitä etsitään ja niin epäili heidän omamekaanikkokin. Toisaalta sais alkuperäiset osat.
Mikäli aiot saadaa täyden korvauksen edelliseltä pajalta, niin kalliipien osien käyttäminen tekee jäännöslaskelman haastavammaksi, koska osa laskusta tulee menemään sinun maksettavaksi.
Laittattaisi OEM-tasoiset palikat, toisella (ei merkkipajalla), mikäli siis aiot riidellä tuon 1.pajan kanssa.
Vaikuttaa tosin, ettei heillä ole kiinnostusta asioida Kulutajavalituslautakunnankaan kanssa. En yllättyisi, jo menee seuraavasti:
1) Teet valituksen
2) Lautakunta pyyttää vastineen, saamatta vastausta.
3) Vuoden päästä: Tekevät päätöksen yksipuolisten vaatimustesi mukaan, kaikista pitää olla kuitti, omasta ajasta ei saa korvausta
4) Vastapuoli ei noudata päätöstä, eli ei maksa vaatimustasi
5) Voit marssia vak.yhtiöön ja pyytää päätöksen pohjalta oikeusturvavakuutuksen päätöstä, mutta mikäli häviät joudut joka tapauksessa itse maksamaan vastapuolen kulut.
6) Etsit kuluttaja-asioita hoitavat juristin
7) Menee taas 1-2v, paperitodisteluun
8 ) Jonka jälkeen istutte käräjillä, ja voit vaatia alkuperäistä vaadettasi+juristikuluja
9) Tässä vaiheessa oikeusturvavakuutuksesi omavastuu on tapissa.
10) Jatko sitten riippuu, kumpi(kaan) ei periaatteesta luovuta, ja jompikumpi maksaa lopulta uuden auton verran asianajopalkkioita.
11) Tässä vaiheessa vastapuoli on todettu varattomaksi, ja sinä nuolet omat haavasi.
-
Aika realistinen arvio, ainoa mitä tästä voi voittaa on että Keravan motonetin korjaamon maine kasvaa niin että kukaan muu ei erehdy sinne.
-
Aika realistinen arvio, ainoa mitä tästä voi voittaa on että Keravan motonetin korjaamon maine kasvaa niin että kukaan muu ei erehdy sinne.
Ylipäätänsä mihinkään Motonet korjaamoon ei kannata ikinä mennä.
-
Startautolla voi olla jo pitkät perinteet ja paljon kokemusta tämän tyyppisistä jutuista. Ei tässä heti anneta periksi, mutta on myöskin joku tolkku riitelyssäkin. Ei tuollaista vanhaa autoa viitsi riitelemällä uuden hintaiseksi tehdä. Kyllä saavat potut pottuina kuitenkin, tavalla tai toisella. Ovat jo nyt saaneet paljon negatiivista julkisuutta.
-
Ilmeisesti ko. korjaamon bisnes perustuu 'pikavoittoon', kun ei negatiivinen julkisuus vaikuta asiaan mikä on aivan päivänselvä asia mitä siitä seuraa kun hoitaa huonosti reklamaatiot.
Ja tässä hoidetaan ihan luokattoman huonosti.
Hyvä että tuot ilmi tämän asian, ja kerrot miten asiat on edenneet.
Ainut tapa saada joku tolkku tämmöseen toimintaan.
Jos ei täydellistä muutosta tapahdu, niin kyllä se asiakasmäärä romahtaa pahasti ajan myötä.
-
Moi.
Tuo "Motonet"-korjaamo on siis samossa rakennuksessa kuin varsinainen Motonet?
Voisihan kysyä Motonet pääkonttorilta haluavatko he että Motonet sana saa reilusti negatiivista julkisuutta? Kuluttaja-asiamiehen päätös tulee joka tapauksessa julkiseksi, ja jos siinä lukee Motonet korjaamo eikä Startauto, niin voi olla sellaista julkisuuttta mitä pääkonttori ei halua. Ainakaan tällä hetkellä Motonettia ei löydy Mustalta listalta.
Ja voisi kysyä pääkonttorilta millä perusteella he valitsevat yhteistyökumppanit? Heidän sivuillaan puhutaan isosti vastuullisuudesta.
t.make
-
Motonetille lähetin kyselyä, että miten korjaamon ja heidän välinen osien tilausjärjestelmä toimii. Lähinnä olin kiinnostunut, antaako "kone" aina halvimman paketin ja eikö muka ihminen loppujenlopuksi valitse niistä erihintaisista paketeista sen haluamansa. Alunperin startauto väitti tätä tilausjärjestelmän syyksi. Motonet on ihan yhtä hidas vastailemaan kuin startautokin. Toistaiseksi ovat vain pahoitelleet että asiakaspalvelussa on ruuhkaa. Pitäisi varmaan kysellä ylempää.
-
Moi.
https://www.bromangroup.fi/ota-yhteytta/yhteystiedot/
Tuossahan lukee että ota yhteyttä…
T. Make
-
Kyselin tarjouksia kytkinpaketista muualta. Autosalpa heitti hinnaksi 2600e. ja autohuolto Tervashonka äkkiä lonkalta 1500-2000e. Autosalpa ei taida olla se kohtuuhintainen paja mitä etsitään ja niin epäili heidän omamekaanikkokin. Toisaalta sais alkuperäiset osat.
Autopalvelu Tervashongalta saat myös Volvon alkuperäiset osat, tekee ihan samoilla osilla kun Salpakin tai sitten muilla laatuosilla jos haluat. Osatoimitukset tulee suoraan Biliasta joka päivä. Muutenkin samat välineet käytettävissä kun virallisellakin Volvolla.
-
Täytyypä ottaa yhteyttä motonetin pääkonttorille alkuviikosta. Kyselee vähän heidän mielipidettään asiaan ja mainitsee että asiasta on keskustelua autofoorumeilla.
-
Tervashonka on vahva ehdokas seuraavaan kytkin-/vauhtipyöräremonttiin. Täytyy vaan saada vähän tarkennusta osista ja hinnasta.
-
Laitoinkin jo samantien postia pääkonttorille, jäämme odotelemaan vastausta. On muuten tämä juttu levinnyt jo bemari- ja volkkarifoorumeille, ei se haitaksi ole.
-
Eilen ma. tulikin jo heti aamupäivästä viestiä motonetin toimitusjohtajalta, että alkavat selvittämään juttua. Kuulemma motonetistä tai startautosta ottavat pian yhteyttä asian selvittämiseksi.
-
(https://i.ibb.co/2PyYDFX/Screenshot-20210902-094638-Chrome.jpg) (https://ibb.co/2PyYDFX)
Kävikö jossain viestissä ilmi mikä on auton malli? Nuo Motonet korjaamot ovat itsenäisiä yrittäjiä ja vain "brändi" on Motonet korjaamo. Autodoc.fi on nykyään hyvä vaihtoehto osien hankinalle Motonetin sijaan.
no, ennen brexittiä UK:sta sai kohtuu hinnalla kytkinpaketit
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=2256.msg1061385450#msg1061385450
-
Autohan on tuollainen vanha s60 -05 2.4 170hv. Pojan ensiauto. Kyllä autodocistakin kytkinhilppeitäkin katselin, mutta en uskaltanut tilata. Asennus olis pitänyt ottaa kuitenkin muualta, niin oli parempi kysellä vaan pakettina. Olis se kytkin omassa autotallissakin vaihtunut, mutta siinä olis mennyt useampi päivä, ei vaan jaksanut ruveta. Jouset ja iskarit siihen just vaihdoin kotona ja jakopään teki samppasport. Se muutaman tonnin auto jo ainakin tuplannut ostohintansa.
-
Kävikö jossain viestissä ilmi mikä on auton malli?
Tuossa kuvassa, minkä kopsasit lukee auton malli ja moottorinkoko, kunhan sen kuvan avaa ;)
Ei kauhean hyviä arvosteluja Googlen arvostelujen kautta ole yritys saanut. Eikä noihin arvosteluihin tyytyväisyyttään niin hyvässä eikä pahassa laita kuin joku promille asiakkaista.
Hyvin yksi arvostelun tehnyt nimen perusteella itäblokin maista kiteyttänyt korjaamon hinnoittelua. 69€h mutta käyttämistään laitteista ei hinnoittelussa ole ollut puhetta, joten hinta pompsahtanut liki 5kertaiseksi.
-
Itsenäisiä yrittäjiä mutta toimivat brändin alla joka velvoittanee tiettyjä asioita.
Ja jos ei muuten selviä niin teet laput/ tekstit auton kylkee ja pysäköit sen siihen korjaamon eteen että kaikki näkevät sen.
Turussahan se yksi Audi kuski teippas autonsa ja jätti sen Turun Audi centterin portin pieleen parkkiin.
Kysymys oli siittä vag koneiden älyttömästä öljynkulutuksesta lähes uusissa autoissa.
-
Jos tätä topicia uskoo niin yrittäjä on niin mulkku että se pysäköity auto palaisi mystisesti ensimmäisenä yönä
-
Kyllä mä uskon että nyt kun motonet puuttui peliin, asiaan saadaan ratkaisu, meidän eduksi.
-
Kyllä mä uskon että nyt kun motonet puuttui peliin, asiaan saadaan ratkaisu, meidän eduksi.
Toivotaan parasta!
Vaikka ei sitä koskaan tiedä mitä kummallisuuksia keksivät.
-
Homma alkaa selviämään. Kirjoittelen lisää kun uudet kytkinhilppeet ovat vaihdettu, korjaamon piikkiin.
-
Nonnii, uudet oikeat kytkinosat vaihdettu. Hommahan toimi startauton puolesta tällä kertaa oikein mallikkaasti, sain
nelipyöräsuuntauslapunkin. Vaatihan asia hieman julkisuutta ja motonetin korjaamolle antamaa opastusta, kuinka homma kannattaa hoitaa. Ehkä me kaikki opimme tästä jotain.
-
Hyvä että lopulta hoitui. Tosin hyvin epäammattimainen kuva jäi heidän jälkimarkkinoinnin tasosta
-
Opin ainakin sen etten ole Startautoon viemässä yhtään autoani tulevaisuudessa
-
Opin ainakin sen etten ole Startautoon viemässä yhtään autoani tulevaisuudessa
Toivottavasti kukaan muukaan ei vie.
Mätäpaiseet pitää puhkaista eli asiat pitää tyytymättömyyttä kokiessaan viedä loppuun asti, jotta asiat voisivat parantua.
-
Volvo kannattaa viedä sellaiseen korjaamoon, joka on perehtynyt korjaamaan Volvoja. Omaani olen käyttänyt Biliassa ja nyttemmin Debilissä. Naapuri käyttää Volvoks -nimisessä korjaamossa. Näitähän kait on useita.
Debilissä ovat vaihtaneet vetoakselin, laturin, jakopään, vesipumpun ja jarrusatulat. Ei ole ollut mitään ongelmaa. Arvatenkin joku monimerkkikorjaamo tekee vähän halvemmalla, mutta kun ne osatkin pitäisi olla kunnollisia..
Mitä vanhempi auto, sen parempi käyttää Volvoihin erikoistunutta korjaamoa. Näin mä tämän asian näen ja pysyy autokin Volvona.
-
Kyllä minäkin tuota omaa vajaat 3 vuotiasta volvoa autosalvassa huollatan. Mutta pojan muutaman tonnin autoa ei oikeen biliaan tai autosalpaan viitsi viedä. Siinä säästi helposti tonnin kun käytti jotain muuta kuin marmoria. Yleensä pikkupajat hoitavat tuollaiset kytkinremontit ihan rutiinilla. Nyt sattui vaan kohdalle korjaamo joka tilasi väärät osat eikä olisi halunnut korjata virhettään ainakaan omaan piikkiinsä. Asentaja teki ihan hyvää työtä, ei vain tiennyt ettei asiakas ollut tilannut kovalla vauhtipyörällä olevaa kytkinpakettia. Jos se ei olis rahasta kiinni, niin kaikki tietenkin vaan marmorilla ja alkuperäisosilla.
-
Viimeksi teetin kytkinremontin v40 volvoon Hämeenlinnassa ammattikoululla, taisi maksaa 200€ + omat osat, samalla vaihtui öljyt koneeseen ja laatikkoon , sekä stefat. Ammattikouluilla tai opistoilla tjsp. on hyvät vakuutukset munimisten suhteen eli siksi oon ollut asiakkaana. Entinen luottokorjaaja vain sääti kytkintä kalliilla tuntihinnalla ( nestekytkin, jossa ei juurikaan ole säädettäviä osia, tämä selvisi kun painelaakeri läpäisi jousilautasen )
-
Volvo kannattaa viedä sellaiseen korjaamoon, joka on perehtynyt korjaamaan Volvoja. Omaani olen käyttänyt Biliassa ja nyttemmin Debilissä. Naapuri käyttää Volvoks -nimisessä korjaamossa. Näitähän kait on useita.
Debilissä ovat vaihtaneet vetoakselin, laturin, jakopään, vesipumpun ja jarrusatulat. Ei ole ollut mitään ongelmaa. Arvatenkin joku monimerkkikorjaamo tekee vähän halvemmalla, mutta kun ne osatkin pitäisi olla kunnollisia..
Mitä vanhempi auto, sen parempi käyttää Volvoihin erikoistunutta korjaamoa. Näin mä tämän asian näen ja pysyy autokin Volvona.
Henkilökohtaisesti en allekirjoita tätä. Vanhoja Volvoja osaavat varmasti samalla tavalla korjata ns. nyrkkipajoilla kuin siellä merkkihuollossa. Myöskin huomannut sen, että kun vanhan Volvon vie merkkihuoltoon, palvelu on kovin ankeaa sekä tulee fiilis ettei vanhalla Volvolla ole mitään asiaa merkkihuollon halliin. Henkilökohtaisesti haluan myös palvelua siihen rahaan, mitä merkkihuollossa joutuu antamaan. Poikkeuksetta nyrkkipajoilla saanut paljon parempaa palvelua. Toki pari vuotiasta XC:tä on käytettävä merkkihuollossa, mutta silloin asenteetkin erilaiset.
-
Henkilökohtaisesti en allekirjoita tätä. Vanhoja Volvoja osaavat varmasti samalla tavalla korjata ns. nyrkkipajoilla kuin siellä merkkihuollossa. Myöskin huomannut sen, että kun vanhan Volvon vie merkkihuoltoon, palvelu on kovin ankeaa sekä tulee fiilis ettei vanhalla Volvolla ole mitään asiaa merkkihuollon halliin. Henkilökohtaisesti haluan myös palvelua siihen rahaan, mitä merkkihuollossa joutuu antamaan. Poikkeuksetta nyrkkipajoilla saanut paljon parempaa palvelua. Toki pari vuotiasta XC:tä on käytettävä merkkihuollossa, mutta silloin asenteetkin erilaiset.
Oot niin ytimessä, kyllä tuli mieleen, että oonko oikeassa paikassa kun omaa -00 v70 sopeutettiin kaasuläpän vaihdon myötä
-
Hetken olin jo tyytyväinen korjaamon toisen remonttikierroksen työnlaatuun. Jotain pientä kuten abs-anturien johdon eivät olleet kiinnityspisteissään ja kuskin puolen etusisälokari ei ollut kohdallaan ja pari popparia puuttui.. Mutta tänään huomasin, että apurungon kiinnityksestä puuttuu pari noin 10 milliä paksua pulttia prikkoineen, vieläpä samasta kulmasta, sellaisesta kolmiopalasta. Pikkujuttuhan ne pultitkin olis laittaa kotona, mutta kun ei löydy sellaisia omista valikoimista. Minä kun luulin että vain kotiasentajalta jää remontista ylimääräisiä osia. Varattiin taas oikein kaksi päivää remonttiaikaa, että ei ole kiire ja että homma tulee hoidettua kunnolla. Mitähän sieltä ajanmittaan vielä löytyy. Laatikkoöljyn määrän tarkistan vielä varmuudenvuoksi huomenna.
-
Ite pitää kaikki tehdä. :D
No juu, noi tommoset puuttuvat tai huonosti kiinnitetyt jutut on kyllä tuhmaa korjaamolta. Vaikka ihmisethän sielläkin töitään tekee.
Omat vehekset kun ei käy korjaamoilla niin silti esim ton pitkäkaton alkuajoilla meillä bongasin joitakin korjaamon tekemiä mokia. Tähänhän on jo ennen meidän aikaa vaihdettu esim vaihdelaatikko niin suurella todennäköisyydellä sen remontin yhteydessä oli hajotettu koneen takakorvake joka lopulta oli poikki, jotenkin se oli saatu tussaroitua niin että oltuaan aikansa huonosti, katkesi koneen-laatikon puolelta.
Samoin se jakopään puoleinen nostokorvake, oli vaan yhdellä pultilla kiinni. Samalla tietysti se moniurahihnankiristin. Pultista vedetty jengat sököksi ja se asennetu oikein kunnon annoksella lukitetta, joka ei sitten loputtomiin kestänytkään. Ihmettelin silloin aikoinaan suht tuoreeltaan alkanutta kilinää konehuoneessa ja lopulta bongasin sen löystyneen nostokorvakkeen. Vielä paikoillan oleva pultti ei tietenkään kiristynyt kun jengat oli pultin kierteissä irrallaan. Onneksi lohkon puolella on sen verran pidempi kierre että pitkä pultti pysyi, ja on pysynyt siitä asti vaikka useamman kerran auottu (k)ilometrien kertyessä.
Sen verran epäluuloiseksi olen tullut että esim likan mönkkärin mennessä ensihuoltoon laitoin voimansiirron öljytulppiin mahd näkymättömiin anti-sabotage lakkatäpät. Ensi kertaa käytetty huoltoliike osoittautui sittemmin kuitenkin varsin asialliseksi muutenkin, ja oli ainakin ne tulpat auottu.
Muutenkin luotto ko. korjaamoa kohtaan lisääntyi kun valittelin mekaanikolle havaitsemistani kasauspuutteista myyjäliikken jäljiltä, hän oli erittäin tietoinen näistä ihan samoista jutuista joita ei harjaatumaton silmä havaitse. Ja niistä öljyistäkin keskusteltiin, meinas että ensimmäiset 300km ja 1000km öljynvaihdot ovat nimenomaan ne tärkeimmät kun niissä tulee ulos voimansiirron uutuuttaan jauhamat koneistusmatskut. ;) 2tkm kohdalla pitäis olla jo about siistit öljyt.