Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: therealdeal - 04.09.2021, 20:41:21
-
Viime moottoriöljyn vaihdosta n.5000km jolloin täytin öljyn maksimiin ja öljymäärä melkein minimissä mistä herjasi öljymäärä pieni... Eli mitkä osat saa öljyt kulumaan noin paljon vai onko normaalia. Auto mk3 v70 -07 2.5t 167tkm ajettu. Pcv venttiili? Turbo? Jotain muuta?
-
Oletko tarkistanut silmämääräisesti, että kone ei vuoda sitä mihinkään? Esim. jakopää ei ole märkä?
-
Ahdin on hyvin todennäköinen vuotokohde. Onko ahtoputkien liitokset öljyisiä?
-
Oletko tarkistanut silmämääräisesti, että kone ei vuoda sitä mihinkään? Esim. jakopää ei ole märkä?
No samalla kun lisäsin öljyä niin en huomannut päältä päin että olis moottorin etupäässä tai takapäässä mitään vuotoja. Täytynee vilkasta vielä ainakin jakopäähän vuotaako vvt pyörät viimeks oli ainakin kuivat alkuvuodesta.
-
Ahdin on hyvin todennäköinen vuotokohde. Onko ahtoputkien liitokset öljyisiä?
Missäs kaikkialla niitä on?
-
Missäs kaikkialla niitä on?
Meneekö kolmoskoppaisessa ahtoputki moottorin yli kuten kakkoskoppaisessa menee?
Omassa kakkoskoppaisessa ainakin välijäähdyttimen ja ahtoputken liitos on selkeästi öljyinen. Kaasuläppäkotelon vaihdoin uuteen, niin sielä oli kirkasta moottoriöljyä. :buck2:
-
Meneekö kolmoskoppaisessa ahtoputki moottorin yli kuten kakkoskoppaisessa menee?
Omassa kakkoskoppaisessa ainakin välijäähdyttimen ja ahtoputken liitos on selkeästi öljyinen. Kaasuläppäkotelon vaihdoin uuteen, niin sielä oli kirkasta moottoriöljyä. :buck2:
Jakopää kuiva ja ahtoletkut moottorin päällä kuivat kanssa. Täytys saada nokka ylös ja vilkasta alapuolelta turbon ympäristö vissiin?