Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: kartanobox - 29.11.2011, 16:53:37
-
Mikähän kiekkamittaria vaivaa kun joskus aamulla reilu satasen nopeudessa näyttää 3000RPM.
Mutta takaisin samaa tietä kotiin tullessa iltapäivällä taas näyttääkin n.2500RPM.
Samoin joskus tekee sitä että liikennevaloissa voi näyttää nollaa, ja yhtäkkiä pompsahtaa
näyttämään oikeaa tyhjäkäyntiRPM:ää.
Auto on 940 -94 automaattifarkku ja 4 vaihde kyllä toimii ja moottori käy hienosti.
Ruvetaanko mittaria vaihtamaan kojetaulusta vai kokeillaanko ensin jotain antureita räplätä?
Valistuneita veikkauksia?
-
siellä on todennäköisesti ne pienet mutterit alkanut löystyä, kiristä ne.
-
Mitkä mutterit?
Missä?
Saakos noita mittariston valoja helposti vaihdettua?
-
kiekkamittarin takana 3kp,l en muista tarkkaan. Kehyksen päädyissä pienet reiät,paina meisselillä ja vedä koukulla samasta reiästä, ruuvit tulee näkyviin . Mittaristo on kasattu kolmella ruuvilla 2 reunassa yksi keskellä, en muista mitkä. Sieltä jostain niiden takaa mutterit löytyy.
-
Tarkista se perämurikassa oleva anturi.
-
Tarkista se perämurikassa oleva anturi.
Ei kai sentään? :hello: :D
-
Luin ajatuksissani ja olin nopeusmittarissa, anteeksi.
-
kiekkamittarin takana 3kp,l en muista tarkkaan. Kehyksen päädyissä pienet reiät,paina meisselillä ja vedä koukulla samasta reiästä, ruuvit tulee näkyviin . Mittaristo on kasattu kolmella ruuvilla 2 reunassa yksi keskellä, en muista mitkä. Sieltä jostain niiden takaa mutterit löytyy.
5 vuotta vanha viesti mutta joku tarkentaa mitä muttereita tässä tarkoitetaan?
Minunkin 940:ssä kiekkamittari temppuilee jo toista talvea. Kylmällä kun lähtee ajamaan 2500 kr/min näyttääkin 3000, jonkun ajan kuluttua alkaa näyttää oikein.
Käytin sulana kaikki mittariston takaosan tinaukset mutta ei auttanut.
(https://www.kaikki-autonosat.fi/pi/Volvo/Volvo_940______9198/Valine/Mittaristo/9129050/H/863887/2/image.jpg)
-
Mittaristo auki ja kiekkamittari irti.
-
Mittaristo auki ja kiekkamittari irti.
Kiitti. Toivottavasti ei kaikki osat leviä ulos kun sen aukaisee. ::) Pitänee yrittää joskus kun on lämpimämpi ilma.
-
Mittaristo on kasattu kolmella ruuvilla 2 reunassa yksi keskellä, en muista mitkä.
Irrotin nuo reunimmaiset ruuvit mittariston takaa, mutta tuntuu että ei kai se lähde auki jollei avaa noita pariakymmentä ruuvia tuosta keskiosasta? :P
edit. Kaksi ruuvia piti irrottaa keskiosasta.
edit 2. Hienosti toimi kiekkamittari eka päivänä vaikka oli pakkasta.