Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: JURO - 08.09.2021, 17:16:23
-
Käynnistäessä hörähtää hetkeksi, kun yrittää uudestaan ei lupaakkaan, muutaman tunnin jälkeen sama juttu. Mistähän alkais etsimään vikaa.
-
Aloittaa lukemalla antaako mitään vikakoodeja.
Mitata voi tukin päästä bensapaineen mikäli pumppua epäilee.
-
Lähteekö pumppu pyörimään kun on virta päällä vai pitääkö myös käynnistää?
-
Koitas piruuttaan imm töpseli irti.
Pumpun pitäis surahtaa kun laittaa virrat, ei pyöri jatkuvasti.
-
Ollut jo monessa tuon vian takana kampiakselin asentotunnistin.
Mutta kuten edellä sanottu, koodien luku kannattaa ennen arpomista.
-
Olen vain välittäjä tässä hommassa auto on Venäjällä, yritän auttaa kaveria. Missäs se imm on?
-
Ajonesto. Onko toista avainta? Tai b pumpun rele. Bensapumppu.
-
Olen vain välittäjä tässä hommassa auto on Venäjällä, yritän auttaa kaveria. Missäs se imm on?
Imm on ilmanputsarikotelon vieressä ilmaputkessa, ainoo liitin niillämain.
Vahvasti kyllä ehdolla on tuo pumpun rele, tai lähes mikä vaan jos ei koodeja saa luettua.. :juhau:
(https://i.ibb.co/NpZstVK/images-q-tbn-ANd9-Gc-Ss-Hf7-MZGcbh-d7-Mhjtkz-IAbe-Lrj-Si-AQXS4-Lg-usqp-CAU.jpg) (https://ibb.co/NpZstVK)
Imm
-
Jakotukin päässä voipi olla se venttiili josta voi katsoa onko polttoaineissa painetta. Surina kun laittaa virrat päälle kertoo että pumppu käy startissa. Imm piuhan voi ottaa irti jos silloin suostuisi käynnistämään. Tarina ei kerro että miten auto on tähän päätynyt, onko hyytynyt ajosta vai seissyt vuoden yms. lisätietoa.
-
Tosiaan jäi huonot taustat kun se oli itselle itsestään selvyys. Volvo päivittäisessä käytössä, yhtenä aamuna vain tuli tämä ongelma, mitään vikakavaloja ei aikaisemmin palanut. Missäs se pumpun rele on, onko joku yleismalli rele vai ihan omanlaisensa?
-
Jos se olis jo 2001 malli niin rele löytyy jalkatilasta ylhäältä.
3. Oikealta alarivi.
https://www.matthewsvolvosite.com/forums/download/file.php?id=15491&sid=9596df3f41112bc45cdac111fc01e425
-
Kyllä se vika paljastui releeseen tai releen kiinnitys alustaan,ilmeisesti releen kansi oli auki ja kun piirilevyä painoi moottori kävi.
-
Hyvä saatoitte selvitä halvalla!
-
Kyllä se vika paljastui releeseen tai releen kiinnitys alustaan,ilmeisesti releen kansi oli auki ja kun piirilevyä painoi moottori kävi.
Onko tää nyt MK1 vai MK2 ja jos MK2 ni mistä löyty rele?
-
00 vm niin mk1 v70 jossa konehuoneessa kuskinpuolella iso loota täynnä releitä. Ei voi olla huomaamatta.
-
Minä jo ihmettelin...
Tää pitäis olla kai tuolla missä 850 mallitkin ja silleen? Suorakylki.
Suoraseinäsen valmistus loppu 3/2000.
-
Eikö ponttoonivolvo ollu / tullu 01
-
Eikö ponttoonivolvo ollu / tullu 01
Niinpä kait mutta kun noi mallivuodet ja valmistus ei vaihdu aina vuodenvaihteessa.
Ponttooni esiteltiin 2000 alussa.
-
Ilmeiseti 1mk, semmoinen vähän kolmionmuotoinen loota.
-
Missäs muuten on se kampuran asentotunnistin ehkä sekin kannattais varoiksi vaihtaa.
-
Laatikon päällä koneen ja laatikon liitoskohdassa koska lukee vauhtipyörältä tietonsa. v-mäisesti saattaa olla piilossa parin vesiletkun alla.