Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Mekaaninen moottorin viritys => Aiheen aloitti: 745insports - 30.11.2011, 09:41:13
-
Vastaus varmaan löytyy täältä foorumin syövereistä jostain, mutta vaatiiko mitään muutoksia alustaan jarruihin tms. muutoskatsastukseen jos päivittää ton B230 tonne 745 pellin alle.
Auto on automaatti (AW-70) ja tuplavakaajat (2x21mm) edessä ja 19mm vakaaja takana.
Auto vuosimallia -90 ja on varustettu katalysaattorilla ja siellä se pysyy. Ruisku systeemi olisi tarkoitus siirtää suoraan vanhasta moottorista.
Vastailemisiin!
Terv. 745insports
-
Itse en välttämättä edes kertoisi katsastusmiehelle, että on vaihtunut lohko jota ei ulkoapäin erota kovinkaan helposti. ::)
Mutta ei tarvi tehdä muutoksia. Faktaa tarvit katsastusmiehelle näytettäväksi, että alusta ja jarrut ovat samat molemmissa malleissa. Lappu Volvolta, kopiot teknisistä dokumenteista, korjauskäsikirjan sivuja tms. Haulla löytyy kasapäin lisätietoja näistä swapeista ja niissä vaadittavista lapuista.
-
ECU B230F:stä. Eron huomaa ulkoapäin tosiaan vain lohkon stansseista.
-
Ainut ketä se kiinnostaa on vakuutusyhtiö, isompi moottori tietää heille enemmän vakuutusmaksua ;)
-
ECU B230F:stä. Eron huomaa ulkoapäin tosiaan vain lohkon stansseista.
Mikä ero B230 ECU:ssa?
-
Mikä ero B230 ECU:ssa?
17% isompi iskutilavuus
Ainut ketä se kiinnostaa on vakuutusyhtiö, isompi moottori tietää heille enemmän vakuutusmaksua ;)
n. 100e/vuosi lisää 0 bonuksilla.
-
Mikä ero B230 ECU:ssa?
Perus polttoaine ja sytytyskartat eri. Toimii kyllä B200F:n eculla kun lambda korjaa mutta joissain tilanteissa voi olla jonkinasteista häikkää.
Niin ja se että onko kylmäkäynnistys suutinta vai ei.
-
Isomman eron kun ecumuutoksen saat aikaseks alkuperäistä vähän isommilla suuttimilla, ei tuo ecun vaihto mitnekään tarpeellinen ole. Tosi hyvä tilanne on, jos sulla sattuis olemaan 2.5 bar bensanpaineensäädin, 3 b säädin tilalle ja rokrok.
-
Isomman eron kun ecumuutoksen saat aikaseks alkuperäistä vähän isommilla suuttimilla, ei tuo ecun vaihto mitnekään tarpeellinen ole. Tosi hyvä tilanne on, jos sulla sattuis olemaan 2.5 bar bensanpaineensäädin, 3 b säädin tilalle ja rokrok.
Minkäs kokoisia suuttimia kannattaisi alkaa katselemaan, nyt on kone hommattu ja tarkoitus pistää kasaan B200F ruisku- ja sytkäohjauksella ja imusarjalla.
-
Minkäs kokoisia suuttimia kannattaisi alkaa katselemaan, nyt on kone hommattu ja tarkoitus pistää kasaan B200F ruisku- ja sytkäohjauksella ja imusarjalla.
pistä korkeintaan 17% suuremmat eli 250-260cc , toki voit koittaa vakiollakin jos tuo ecu oppisi ruikkimaan oikein, mites vaihtuukos sulla joku muu nokka tuon mopo M-nokan tilalle ???
ja btw suuttimien hinnalla varmaan löytyy markkinapaikalta nuo isolohkon ecut
-
pistä korkeintaan 17% suuremmat eli 250-260cc , toki voit koittaa vakiollakin jos tuo ecu oppisi ruikkimaan oikein, mites vaihtuukos sulla joku muu nokka tuon mopo M-nokan tilalle ???
ja btw suuttimien hinnalla varmaan löytyy markkinapaikalta nuo isolohkon ecut
D-nokka on jo tuohon B200F:ään laitettu, ja se seuraa kyllä tuohon B230F:äänkin. Ja suuttimien hankinta kuitenkin tulee jossain välissä vastaan, nyt tehdään näin! :hello: