Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: LexT5 - 30.09.2021, 11:51:54
-
Kun laittaa kaasun pohjaan niin esim. 3-vaihteellaa alkaa n 3-4krpm nykimään. ihan kuin kipinä tai bensa loppuisi. Kaikki uudet sytkä osat vaihdettu ngk tulpat puola ja johdot. Boschin jakaja ja pyörijä. Tilasin skandixista uuden tcv venttiilin joka säätää ahtopainetta. turbon kello aukeaa 0.4 baarissa.
Autossa on haristen tekemä ohjelma ja välillä se saa ahdot ylös sinne 1.3 bar niinkuin pitää mutta välillä jaa todella paljon alle. Ihan kuin ecu ei tiedä kuinka paljon ahtopaineita haluaa :/.
Jotain villejä veikkauksia arvauksia. käynti ok eikä mikään Vikavalo pala
-
paljo ajettu b-pumpulla jos 300tkm + vika vois olla siinä ;)
-
Bensansuodatin.
Kello aukeaa 0.4 bar??? Selvennä mulle hölmölle..
Hukkaportti siis?
Sehän ottaa ohjauksen painepuolelta, eikös sen pitäis olla kireempi?
Perussäätöhän on että säädät tankoa niin että joudut vetämään sitä portin tappiin n. 5-6 mm.
Voi olla että tuollaisille haetuille ahdoille joudut hommaamaan kireämmän jousen.
Rikkinäinen bypassin kalvo teettää myös kaikennäköistä, koitas letkulla imeä tai puhaltaa pässiin ettei mee ilmat läpi.
-
paljo ajettu b-pumpulla jos 300tkm + vika vois olla siinä ;)
Seuraavaksi mittailen bensanpaineita ^^ eikö se sääntö ole että imusarjanpaine (+3bar) Tietääkseni alkuperäinen pumppu
-
Bensansuodatin.
Kello aukeaa 0.4 bar??? Selvennä mulle hölmölle..
Hukkaportti siis?
Sehän ottaa ohjauksen painepuolelta, eikös sen pitäis olla kireempi?
Perussäätöhän on että säädät tankoa niin että joudut vetämään sitä portin tappiin n. 5-6 mm.
Voi olla että tuollaisille haetuille ahdoille joudut hommaamaan kireämmän jousen.
Rikkinäinen bypassin kalvo teettää myös kaikennäköistä, koitas letkulla imeä tai puhaltaa pässiin ettei mee ilmat läpi.
Bypassin kalvovaihdettu ja siinäkin kireämpi jousi, ja japanilaisella kellolla jossa oli pahimmillaan 0,8bar jousi kiinni niin se yliahtasi reippaasti. Oli pitkään 0,5bar jousi sisällä ja sekin oli liian kireä avata eculle :/
-
paljo ajettu b-pumpulla jos 300tkm + vika vois olla siinä ;)
Jos polttoaine pumpun vaihtaisin niin sen pitäisi olla 4bar pumppu, eikö vain? Ainakin nopealla autodoc tutkimisella löytyi max 4bar. tai 125l/h... Miten sitten bensapaine voi nousta 4.3 bar? jos nyt se bensapaine mittaus sääntö pitää paikkansa
-
B -paineen säädin huolehtii tasaisesta paineesta jos kunnossa tuossa vielä linkki hintojen vertailuun ja pitäs löytyä oikea https://aeromotors.fi/kataloog/volvo/v70-i-875-876/2-4-turbo-awd/polttoaineen-syottopumppu/polttoainepumppu?of=m1820;t7260;s10817
-
Jos kiihdytät rauhassa koko kierrosalueen läpi, eli ei ahdoille niin auto antaa kierrättää ilman mitään vastustusta?
Jos kiihdytät täysillä niin nykiminen tapahtuu aina 3-4krpm?
Alkoiko tekemään tätä ohjelman laiton jälkeen vai onko toiminut myös ohjelman kanssa?
-
Tuli mieleen mikä on immun tilanne?
Monasti kun häröilee, ei tule vikavaloa.
Koita sen piuha irti jos et jo ole kokeillut.
Bospa se ecu ei tiedä paljonko ahtoja laittaa jos ei tiedä ilmamäärää( massaa).
Ootko lukenut viat?
-
Jos kiihdytät rauhassa koko kierrosalueen läpi, eli ei ahdoille niin auto antaa kierrättää ilman mitään vastustusta?
Jos kiihdytät täysillä niin nykiminen tapahtuu aina 3-4krpm?
Alkoiko tekemään tätä ohjelman laiton jälkeen vai onko toiminut myös ohjelman kanssa?
On toiminut ennen, nyt tässä puolen vuoden sisään alkanut tapahtua tämmöistä. Ja ei anna mitään vastusta auto kun kiihdyttää rauhassa koko kierros alueen
-
Tuli mieleen mikä on immun tilanne?
Monasti kun häröilee, ei tule vikavaloa.
Koita sen piuha irti jos et jo ole kokeillut.
Bospa se ecu ei tiedä paljonko ahtoja laittaa jos ei tiedä ilmamäärää( massaa).
Ootko lukenut viat?
Jos irrottaa ilmamassamittarin niin syttyy heti vika valo ja auto ei ahda
-
B -paineen säädin huolehtii tasaisesta paineesta jos kunnossa tuossa vielä linkki hintojen vertailuun ja pitäs löytyä oikea https://aeromotors.fi/kataloog/volvo/v70-i-875-876/2-4-turbo-awd/polttoaineen-syottopumppu/polttoainepumppu?of=m1820;t7260;s10817
Sieltä löytyisi tuo pierburgin pumppu. Sanoo että 4bar olisi, riittääkö jos ahtojen pitää käydä siellä 1.3 n 3k kierroksissa?
-
https://races-shop.com/volvo/4923-fuel-pump-kit-sytec-for-volvo-c70-v40-v70.html Sitten myös löytyi tällainen pumppu. Siinä ainakin riittäisi painetta.
Mielipiteitä? Pierburg (orkkis) Vai tuo Walbro
-
Tuo pierpurkki on ihan hyvä itselläkin joku halvempi eikä ongelmia ole ollut mutta itse teet valintasi :) tuotto kyllä luulis riittävän muutkin saa sanoa mielipiteensä
-
Tuo pierpurkki on ihan hyvä itselläkin joku halvempi eikä ongelmia ole ollut mutta itse teet valintasi :) tuotto kyllä luulis riittävän muutkin saa sanoa mielipiteensä
Pierburg ainakin menisi suoraan paikalleen, Soitin Finjectorille nii he tarjosivat walbron 240l/h. Mutta se ei mene paikoilleen ilman pientä soveltamista
-
B -paineen säädin huolehtii tasaisesta paineesta jos kunnossa tuossa vielä linkki hintojen vertailuun ja pitäs löytyä oikea https://aeromotors.fi/kataloog/volvo/v70-i-875-876/2-4-turbo-awd/polttoaineen-syottopumppu/polttoainepumppu?of=m1820;t7260;s10817
Missä näissä sijaitsee paineensäädin?
-
Yleensä se on turboissa hammastangon vieressä repsikan puolella ja vapaastihengittävissä aivan bensansuodattimen vieressä siellä oik. takapyörän edessä.
-
Yleensä se on turboissa hammastangon vieressä repsikan puolella ja vapaastihengittävissä aivan bensansuodattimen vieressä siellä oik. takapyörän edessä.
Kiitosta :)
-
Yleensä se on turboissa hammastangon vieressä repsikan puolella ja vapaastihengittävissä aivan bensansuodattimen vieressä siellä oik. takapyörän edessä.
Juurikin näin, tsekkasin paineensäätimen, ei ainakaan vuoda lainkaan kun puhalsi sisään.
-
Pumppu vaihdettu (pierburg) luki kylläkin walbro itse pumpussa, auto käy... mutta vieläkin ahdot hakusessa ja talla pohjassa nykii 4k kierroksilla >:((((
TCV venttiilivaihdettu myös, skandixilta tilattu, ei auttanut. Pitäisikö paineensäädintä seuraavaksi tutkia
-
https://www.race.fi/fi/product/18970a/rp-fpr-1?gclid=CjwKCAjw8KmLBhB8EiwAQbqNoNrX23-_7sMyGsjrPAtMo63jzF61ZcaAXw2TgXmFa8gxubIrtWebhxoC7JwQAvD_BwE
Onko tämmöistä järkevä asentaa? käyttöauto kummiskin
-
Onko tämmöistä järkevä asentaa? käyttöauto kummiskin
Mun mielestä ei ihan ensimmäisenä.
Jos pitää nähdä b- paine ajossa, laittaisin painemittarin kiskon venttiiliin ja mittari temporarely johkin kurkistaan pellin raosta että näkee ajossa paineen käytöksen.
Liitokset pitää olla hyvät.
Painemittarin saa parilla kympillä.
Omalla vastuulla. V:>
-
Mun mielestä ei ihan ensimmäisenä.
Jos pitää nähdä b- paine ajossa, laittaisin painemittarin kiskon venttiiliin ja mittari temporarely johkin kurkistaan pellin raosta että näkee ajossa paineen käytöksen.
Liitokset pitää olla hyvät.
Painemittarin saa parilla kympillä.
Omalla vastuulla. V:>
Juu se olisi ikävää jos se irtoisi
-
Mun mielestä ei ihan ensimmäisenä.
Jos pitää nähdä b- paine ajossa, laittaisin painemittarin kiskon venttiiliin ja mittari temporarely johkin kurkistaan pellin raosta että näkee ajossa paineen käytöksen.
Liitokset pitää olla hyvät.
Painemittarin saa parilla kympillä.
Omalla vastuulla. V:>
Mitä minun pitäisi etsiä nyt käytöksestä? en nyt tänään pimeällä sateella uskaltanut missään antaa kenkää kunnolla. Ainoa minkä huomasin oli että nousi ahtopaineeseen verratuna hieman jäljessä, oli letku kyllä myös pitkä. Ainakin normaalissa ajossa se oli melkeinpä aina +3bar imusarjapaineen yli
-
Se IMM, mistä laatikkovika ekalla sivulla mainitsikin jo, sivuutettiin mun mielestä liian nopeasti. Keskittyisin itse toteamaan että se on varmasti kunnossa. Se on aika oleellinen osa näiden moottorien toiminaa ja kuten mainittua, vääriä arvoja antava IMM ei sytytä välttämättä vikavaloa.
Se että olet IMM:n johdon irrottanut ja todennut, että vikavalo syttyy eikä ahda, ei kerro vielä IMM:n kunnosta.
Sen voi ensihätään putsata asianmukaisella puhdistusaineella ja kokeilla muuttuuko käytös ajossa. Jos ei muutu niin ei sekään vielä mitään todista. Paras olisi jos saisit varmasti toimivan osan tilalle ja kokeilla sillä.
IMM:n antamia arvoja voi seurata myös ajossa joillain vikakoodinlukulaitteilla ja VOL-FCR:llä, näkisi jos lukema pomppii, jumittaa johonkin lukemaan tai ei ole muuten johdonmukainen.
Bensanpaine vaikuttaisi olevan ok.
-
Se IMM, mistä laatikkovika ekalla sivulla mainitsikin jo, sivuutettiin mun mielestä liian nopeasti. Keskittyisin itse toteamaan että se on varmasti kunnossa. Se on aika oleellinen osa näiden moottorien toiminaa ja kuten mainittua, vääriä arvoja antava IMM ei sytytä välttämättä vikavaloa.
Se että olet IMM:n johdon irrottanut ja todennut, että vikavalo syttyy eikä ahda, ei kerro vielä IMM:n kunnosta.
Sen voi ensihätään putsata asianmukaisella puhdistusaineella ja kokeilla muuttuuko käytös ajossa. Jos ei muutu niin ei sekään vielä mitään todista. Paras olisi jos saisit varmasti toimivan osan tilalle ja kokeilla sillä.
IMM:n antamia arvoja voi seurata myös ajossa joillain vikakoodinlukulaitteilla ja VOL-FCR:llä, näkisi jos lukema pomppii, jumittaa johonkin lukemaan tai ei ole muuten johdonmukainen.
Bensanpaine vaikuttaisi olevan ok.
Hariset ajelivat testerillä ja sanoivat että kaikki arvot olivat ok, minulla on kyllä hyllyssä meatanddorian IMM. Vai pitääkö olla boschi että toimii kunnolla (tarkoitan siis että onko näillä volvoilla jotain lemppari IMM. 4napaa on maffissa eikä autodocista ainakaan Boschilaista löydy
-
Possilainen vaikka sit käytetty.
Eikös näihin käy sama immu kuin 20 vapariin.
Kasipätkään kävi, näissähän on jo eri moot.ohjaus.
Niin että jos käy, niitä löytyy varmaan maailmalta.
Jos sulla joku on hyllyssä, voihan sitäkin testata.
Outoo on jos kaikki testerillä kunnossa ja silti tekee tuota, eli kaikki ei ole kunnossa.
-
Possilainen vaikka sit käytetty.
Eikös näihin käy sama immu kuin 20 vapariin.
Kasipätkään kävi, näissähän on jo eri moot.ohjaus.
Niin että jos käy, niitä löytyy varmaan maailmalta.
Jos sulla joku on hyllyssä, voihan sitäkin testata.
Outoo on jos kaikki testerillä kunnossa ja silti tekee tuota, eli kaikki ei ole kunnossa.
Täytyy varmaan marmoritiskiltä käydä kyselemässä
-
Lukee netissä että Bosch maf on discontinued, eli en näköjään valmisteta enää. Mutta volvo original varmasti vähintään yhtä hyvä
-
Pierburgin maffi auttoi hetken, nyt taas tekee samaa mutta en ole nykimistä koittanut. Onko kellään myydä Bosch maffia? 4 napaa
-
Ei kai sulla vaan ole se ns kylmien olosuhteiden ilmanputsari jossa on se vaahtokerros estämässä lumen pääsyä itse putsariin?
Ongelma on vaan se että jäätyy se superlonikin...
Takavetosissa hajos se eristekerros kotelon kannen sisäpuolelta mutta eiköhän ne ole jo oppineet ettei sitä käytetä enää.
-
Ei kai sulla vaan ole se ns kylmien olosuhteiden ilmanputsari jossa on se vaahtokerros estämässä lumen pääsyä itse putsariin?
Ongelma on vaan se että jäätyy se superlonikin...
Eeei minulla on ihan ontto musta vakio ilmanputsari tällä hetkellä. Kesäisin tykkään käyttää kn suodatinta
Takavetosissa hajos se eristekerros kotelon kannen sisäpuolelta mutta eiköhän ne ole jo oppineet ettei sitä käytetä enää.
-
Hariset saavat selvittää tämän asian dynolla tammikuussa. Voin sitten päivitellä mikä oli vikana ja millä korjaantui.
Asiasta toiseen, ostin volvolta Bosch Puolan. Nyt se pitää sellaista räksyttävää ääntä, ääni tihenee kierrosten mukana, huomenna ajattelin vielä katsoa jos sen vaikka ottaisi irti ja putsaisi pinnat, mutta ei voi olla terve ääni. Varmaan on viallinen osa
-
Unohdin mainita että asia selvisi!!! Ongelma oli immussa. Volvolta ei saa alkuperäistä bosch immua. Boschin mallissa on siru joka mittaa, muissa on sellainen surkea lanka. Syy miksi auto kävi muuten hyvin koska kaikki toimi, mutta siitä loppui vain mittavara ja alkoi heittämään arvauksia ecu.
Boschin maffia ei enää valmisteta, kiitos luoja löysin purkamolta ehjän.
Eli muillekin VAIN ALKUPERÄINEN BOSCH ILMAMASSAMITTARI!!! sen tunnistaa sirusta
-
Boschin mallissa on siru joka mittaa, muissa on sellainen surkea lanka. Syy miksi auto kävi muuten hyvin koska kaikki toimi, mutta siitä loppui vain mittavara ja alkoi heittämään arvauksia ecu.
Boschin maffia ei enää valmisteta, kiitos luoja löysin purkamolta ehjän.
Eli muillekin VAIN ALKUPERÄINEN BOSCH ILMAMASSAMITTARI!!! sen tunnistaa sirusta
Minulla -97 mallissa on ”surkea lanka” sekä alkuperäisessä, että tehdaskorjatussa Boschissa, samoin Pierburgissa. Näissä taitaa olla montaa eri versiota?
-
Minulla -97 mallissa on ”surkea lanka” sekä alkuperäisessä, että tehdaskorjatussa Boschissa, samoin Pierburgissa. Näissä taitaa olla montaa eri versiota?
Kyllä, pierburgissa minkä ostin niin oli myös sellainen lanka, se kyllä toimi "parhaiten" kaikista.
Mutta niissä maffeissa on selviä eroja. Voin ottaa valokuvia myöhemmin jossa näkyy erot