Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 200 => Aiheen aloitti: Iisakk1 - 06.10.2021, 22:35:11
-
Elikkäs potilaana tommonen ’90 240 B230F. Käy tyhjäkäyntiä toisinaan kohtuu hyvin ja toisinaan ei ollenkaan. Sammuu myös usein ajosta, jarruttaessa. Myöskin sähkölaitteiden (valot,peilit yms) käyttäminen saa tyhjäkäynnin heittelemään erittäin rajusti. Antaa vikakoodia 2-3-2. :-\
Kolmea eri ilmamassamittaria kokeiltu eli tuskimpa on vika siinä.
Jos jollain ollut vastaavaa ongelmaa niin olis kiva kuulla miten ratkesi. ???
-
Tuossa ruiskussa on lisäilmaluisti, joka päästää ilmaa kaasuläpän ohi. Ruisku ohjaa sitä kumpaankin suuntaan, auki ja kiinni. Nostaakseen tai laskeakseen pyörimisnopeutta. Se voi juuttua tai likaantua.
Itelläni oli aikanaan 940:ssä ongelmia sen kanssa, herkistelin, öljysin ja putsailin. Lopulta vaihdoin uuteen joka oli sinisessä paketissa joltain jäänyt hyllyyn. Tyhjäkäyntiongelmat loppuivat siihen.
Tämän tyyppinen:
(https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/41VVH5K03TL._SR600%2C315_PIWhiteStrip%2CBottomLeft%2C0%2C35_SCLZZZZZZZ_FMpng_BG255%2C255%2C255.jpg)
Ilmavuodot on yksi mahdollisuus. Kannattaa katsoa etenkin muovikulma, joka on ennen kaasuläppää.
Itelläni oli molemmissa siihen tulevien natsojen juuressa halkemat. Tuollaiset vuotavat ilmaa IMM ohi.
-
Nyt vaihdettu IMM, tulpat, tulpanjohdot, virranjakajan kansi, pyörijä, bensapumpun rele, akku ja jännitteensäädin. Käy tyhjäkäyntiä hyvin paitsi aina lämpimänä käynnistettäessä ei meinaa pysyä käynnissä. Jos ei pumppaa kaasulla niin sammuu. Kunhan saa pysymään käynnissä niin sitten toimii taas moitteetta.. Outoa :(