Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: 0132 - 10.10.2021, 13:01:35
-
Tossa BSR lukijalla -99 TDi S80 automaagia tutkin niin tuli muutama haaste vastaan.
Eli ECM 0039 Turbo TC Control System
UEM 0004 Siren (paristo?)
Mites näitä lähdetään fiksaamaan vai onko toi turboherja lähinnä ilmoitus ?
Se ihmetytti et ilmeisesti kuskin persgrillistä jää viat muistiin. Olisko näin (CEM 5B01)
-
Kannattaa nollata koodit ja katsoa mitä tulee uudestaan eli ns. aktiiviset viat jos auto ei oireile mitenkään. Sireenin akun olen itse vaan antanut olla. Kuskin penkin alla oleva ohjausmoduuli voi olla viallinen tai johto poikki, ainakin sitten kun penkki ei enää lämpene ja auton ilmastoinin kuskin puoli rupeaa sekoilemaan.
Vikakoodeja jää aina hetkellisistä vikatiloista, varsinkin huonon akun kanssa.
-
Tarkasta letku joka menee imusarjan nippaan.
Letku murtunut tai nippa tukossa.
Korjaus, vaihda letku tai rassaa nippa puhtaaksi vaikka poranterällä.
-
Kannattaa nollata koodit ja katsoa mitä tulee uudestaan eli ns. aktiiviset viat jos auto ei oireile mitenkään. Sireenin akun olen itse vaan antanut olla. Kuskin penkin alla oleva ohjausmoduuli voi olla viallinen tai johto poikki, ainakin sitten kun penkki ei enää lämpene ja auton ilmastoinin kuskin puoli rupeaa sekoilemaan.
Vikakoodeja jää aina hetkellisistä vikatiloista, varsinkin huonon akun kanssa.
Jep. Nämä on nimenomaan nollauksen jälkeen. Just hommasin tämän niin selvitettävä kuntoa. Turbon ilmoitus varmaan liittyy vikailmoituksen ja oranssiin valoon lappu lattiassa kiihdytyksen jälkeen, veikkaan.
Katselen putket ja nipat ehtiessäni.