Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: viiksivallu - 01.12.2011, 11:53:28
-
Mitenkäs 240-sarjasen B23A sopii 760:een? Olisi kiikarissa 760 jossa olisi V6 mikä menisi bertoneeni, ja sitten tilalle pistäisin kaasutin B23A:n. Onnistuuko?
-
Joo, miksipäs ei. Koneen kiinnikkeet hommaat.
Automaatteja molemmat?
-
Joo, miksipäs ei. Koneen kiinnikkeet hommaat.
Automaatteja molemmat?
B23A ei ole automaagilla, mutta 760 taas on.. Itsellä ei ole oikein kokemuksia näistä, niin siksi kysyn. Parempi kysyä, kuin katua
-
Kyllähän sen sinne saa sovitettua, runsaasti se teettä töitä ja helpommalla pääsisit, jos sulla olisi moottorin luovuttajana 740, silloin mukana tulisi kaikki tarvittavat palikat, myös vaihdelaatikko oikean pituisella kardaanilla. Lahovikaisia 740:iä saa melko edullisesti.
-
Kyllähän sen sinne saa sovitettua, runsaasti se teettä töitä ja helpommalla pääsisit, jos sulla olisi moottorin luovuttajana 740, silloin mukana tulisi kaikki tarvittavat palikat, myös vaihdelaatikko oikean pituisella kardaanilla. Lahovikaisia 740:iä saa melko edullisesti.
Ai onko 760 ja 740 jotain erojakin vai :2funny:
-
Ai onko 760 ja 740 jotain erojakin vai :2funny:
Eikun nyt on kyse tuosta luovuttajasta, helpommalla pääset jos löydät 7satasen josta siirrät tekniikan omaan 7sataseen.
-
Eikun nyt on kyse tuosta luovuttajasta, helpommalla pääset jos löydät 7satasen josta siirrät tekniikan omaan 7sataseen.
Tämä nyt on vähän monimutkaisempi homma. ;)
-
Eikun nyt on kyse tuosta luovuttajasta, helpommalla pääset jos löydät 7satasen josta siirrät tekniikan omaan 7sataseen.
Ei oikein nappaa neljännen auton ostaminen .. :D Pitäisi päästä luovuttajasta pois
-
Jos sulla on hyväkoppainen ja alkuperäinen 760, niin siihen kyllä kannattaa uhrata paukkuja. En lähtisi virittelemään siihen vanhaa kaasarikonetta, vaan esim. B230FT sopisi auton luonteeseen paremmin. Tosin jos haluat siitä luopua, niin joku varmasti ostaa sen ilman tekniikkaakin.
-
Sen b23a koneen pulttaaminen B28 koneisen 760:n koppaan, tarvitsee sen itse moottorin ja apulaitteiden lisäksi tehdä/hommata:
-Moottorin kiinnikkeet seiskasta
-Syyläri ja letkut (tai hillitön letkuhässäkkä v6:n syylärillä).
-vaihteisto (jos B28 manuaalilla niin periaatteessa pelkkä kytkinkoppa ja kytkin riittää)
-vaihteiston palkki sopimaan uuden laatikon kanssa, tai uusi palkki
-kartaani
-polttoainelinjasta sähköpumput pois
-jos muuttuu manuaaliksi, kytkin ja kapea jarrupedaali
-ohjaustehostimen pumppu, tai ainakin jalka
-ilmastointilaitteen kompuran, letkujen, tyhjäkäynnin noston kanssa aika paljonkin säätöä, jos sellainen on, tai se toimii.
-varvikellon säätö (potikka toiseen laitaan)
-etujouset (jos haluaa, jää muuten vähän keulimaan, tai sitten takapäätä ylemmäs jääkiekolla tms)
-laturi?? (mä en ole varma mahtuuko alalaturi olemaan seikassa? joku?)
Kalllistuksen vakaajakin on erilainen, mutta vinokoneen kanssa se v6 vakaaja kyllä toimii.
Kyllähän tuon voi vaihtaa, mutta jos ei ole valmiina kuin pelkkä moottori niin aika paljon on muitakin pisteosia hankittavana.