Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 200 => Aiheen aloitti: volle 240 - 13.10.2021, 09:11:00

Otsikko: B200k tyhjäkäynti putoaa jarrua painaessa
Kirjoitti: volle 240 - 13.10.2021, 09:11:00
Elikkä kyseessä 88vm 240 b200k koneella tyhjäkäynnillä kun painaa jarrua niin kierrokset laskee niin alas että justiin jaksaa pysyä käynnissä. Onko muilla ollut vastaavi ongelmia/heittää vinkkejä mikä siellä vois olla rikki.
Otsikko: Vs: B200k tyhjäkäynti putoaa jarrua painaessa
Kirjoitti: jen - 13.10.2021, 09:59:48
jarrutehostajan letku/takaiskuventtiili vuotaa?
Otsikko: Vs: B200k tyhjäkäynti putoaa jarrua painaessa
Kirjoitti: volle 240 - 13.10.2021, 11:03:38
jarrutehostajan letku/takaiskuventtiili vuotaa?

Jos takaiskuventtiilillä meinaat sitä muovista letkulähtöä mikä tulee jarrutehostajaan niin se on vaihettu ja siihen ympärille tuleva kumi ja letku myös.
Otsikko: Vs: B200k tyhjäkäynti putoaa jarrua painaessa
Kirjoitti: jen - 13.10.2021, 11:19:53
Jos takaiskuventtiilillä meinaat sitä muovista letkulähtöä mikä tulee jarrutehostajaan niin se on vaihettu ja siihen ympärille tuleva kumi ja letku myös.
sitä just,joku imuvuotohan siellä on,imusarjantiiviste/kaasarin jalka?
Otsikko: Vs: B200k tyhjäkäynti putoaa jarrua painaessa
Kirjoitti: volle 240 - 13.10.2021, 11:25:23
sitä just,joku imuvuotohan siellä on,imusarjantiiviste/kaasarin jalka?
Juu. Täytyy rueta tutkailemaan ja suihkimaan bräkkeriä jos löytyis vuotoja
Otsikko: Vs: B200k tyhjäkäynti putoaa jarrua painaessa
Kirjoitti: Minä ja Volvo - 13.10.2021, 17:39:16
Sen kaasuttimen jalan kiristämisessä kannattaa olla tosi tarkkana ettei kiristä liikaa. Menee helposti kieroksi se jalka. On helpompaa kiristää hieman lisää jos tuntuu ettei kiristys riitä, kun joutua vaikeuksiin kieroutuneen kaasuttimen jalan takia. Pelkään, että jos kaasuttimen jalassa on alkuperäiset tiivisteet, ei enää auta kiristellä lisää, vaan joutuu vaihtamaan tiivisteet siihen jalkaan. Sinne jalkaan tulee kaksi tiivistettä, vasten imusarjaa yksi, sitten se korokepala tms, ja sitten toinen tiiviste + kaasutin. Toki kannattaa nyt huolella tutkia mistä se mahdollinen imuvuoto löytyy. Kun vaihdoin omaani harraste-volvon b200k moottoriin imusarjan tiivisteen, huohotuksen osat, kaasuttimen tiivisteet (ja kalvot 3kpl) ja eräitä letkuja, jouduin lopuksi säätämään kaasuttimen uudelleen co arvon ja tyhjäkäynnin osalta. Kaasuttimessa kun löytyy yksi kalvo ikäänkuin kuljettajaa kohden olevalta sivulta, niin minulla tämän kalvon kuluneisuus aiheutti sen, että tyhjäkäyntiä auto kävi noin 5min ja sammui, tai sammui välittömästi kun jalan nosti kaasulta. Käynnistyi silti oikein hyvin ja sinänsä kulki normaalisti.