Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Juupeli - 21.10.2021, 11:09:32
-
Elikkäs onkohan allekirjoittaneella mennyt bitti poikittain kyseisessä rasiassa. Ihmetystä aiheuttaa esim. Lämpöä kyllä tulee tupaan mutta ei kunnolla kuumaa... Paneelissa on asteikko 28 asteeseen ja ilma ei ole noin lämmintä. Toinen vika mikä on kun paneeli on AUTO asennossa niin nopeuden säätö rullasta katoaa valot juu mutta kun laitan manuaalisesti puhalluksen esim lasille ja kasvoille niin nopeuden säätö tullaan ei syty valot ja kerro millä nopeudella se oli ennen AUTO asentoa ( onko tämä normaali ? ) Kääntämällä numiskaa syttyy valot ja taitaa olla teho sillä samalla teholla mihin oli AUTO asento säätänyt. Kolmas vika/ominaisuus että kun painat tuulilasin sulatuksen nappia teho vetää täysille (puhallus) mutta kun vaihdat asetukset joksikin muuksi niin seuraavan kerran kun käynnistää auton on tuulilasin sulatus toiminto päällä :buck2: tämän saa "resetoitua" kääntämällä teho nollaan virrat pois ja takas päälle tehot täysille virrat pois, takas päälle ja asetus teholle X virrat pois ja päälle niin homma pelittää tietenkin samalla ku ränkkää tuota nopeutta asettaa puhalluksen myös kohdalleen niin kaikki jääpi paneelin "muistiin".
Prkl ja anteeksi kirotus häröistä mutta puhelimella on vain pirun ärsyttävää kirjoittaa. Koneelle kun ei pääse.
-
Itse itse tutkieni Icarsoft 3.0:lla näyttää nuo läpät ja lämmönsäätö pelaavan. Eli kun vääntää kuumimmalle menee arvot 100% eli reagoi juu mutta recirculation eli sisäkiertoilmaläppä on silloin kun on poissa päältä niin arvossa 33.60% pitäiskö olla 0? noh mutta asiaan eli ongelma on että antaa vikakoodia CCM-001B joissain vikakoodi luetteloissa kertoo että BLOWER MOTOR FAN ja joissain antaa Lower Switch ID missing.
Lower switches on nuo paneelin alla olevat napit eikövain ? itsellä on muuten samanlainen mutta DSTC on vain STC nappi josta on valo pimeänä ainoastaa palaa se pieni vihreä valo napin ylöreunassa voiko tämä olla koodin syy? vai onko vika tuo tutkan nappi?
(https://i.ibb.co/JkfHr4r/304802.jpg) (https://ibb.co/JkfHr4r)
-
Tuo koodi meinaa sitä että diagnostiikkasignaali puhaltimen moottorilta on alle 1.3V yli 8 sekuntia, silloin kun puhallin on päällä, ei max asennossa.
Omassa tuntui just aika haaleelta vaikka pyysi täyskuumaa, siihen auttoi hyvä imurointi vain siitä tunnistimen aukoista ihan ulkopuolelta.
Mittasin tuon jälkeen laserilla niin puhallusilma oli 77 asteista.
Alkaa tarkeneen.
https://www.dtcdecode.com/Volvo
-
Tuo koodi meinaa sitä että diagnostiikkasignaali puhaltimen moottorilta on alle 1.3V yli 8 sekuntia, silloin kun puhallin on päällä, ei max asennossa.
Omassa tuntui just aika haaleelta vaikka pyysi täyskuumaa, siihen auttoi hyvä imurointi vain siitä tunnistimen aukoista ihan ulkopuolelta.
Mittasin tuon jälkeen laserilla niin puhallusilma oli 77 asteista.
Alkaa tarkeneen.
https://www.dtcdecode.com/Volvo
Ok. On mulla termarikin sökö kun ei nouse lämpö ei sitten millään yli 88 asteen. Antaa muuten vikakoodin CCM:lle myös EXTRA LAMP joka liittyy tuohon salpalukitukseen se nappi ei reagoi mitenkään.
Lisäys että ei tunnista tuota salpalukitus nappia ja kun koodilukija kun on kytketty se tunnistaa STC napin mutta ei salpalukitus nappia. Eli miten nuo napit irtoaa paneelista ja onko joillain myydä kyseistä nabbia? Pitääkö kyseinen nappi olla samalla numerolla kuin itselläni on ?
@laatikkovika: kiitos tuosta koodisivustosta mutta mulla on tuo iCarsoft vol3.0 verme ja sen vikakoodeissa on tosiaan tuolle CCM-001B:lle annettu vikakoodeiksi blower fan motor ja myös lower switch. kuten yläpuolella kerroin niin tosiaan salpalukituksen nappi ei toimi ei reagoi napin painallukseen.