Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: Phantomseel - 29.10.2021, 15:36:24
-
Morjensta! Niin vaan volvokin pääsi leimalle ja alkoi ongelmat, eli mikähän mahtaa olla vikana kun paisari vaimeasti pihisee, vesipumppu kusi kesällä mutta on sen lopettanut. Volvon oma lämpömittari on puolessa välissä, tarvike lisämittari näyttää satasta mutta en mene takuuseen sen luotettavuudesta, laasermittarilla lohkon kyljestä sain lämmöt 87 - 90 asteen välillä. Hyttiin tulee kuumaa.
Elikkäpä onko tää pihinä nyt sitten vaan ominaisuus vai olisiko hyvä alkaa reagoida tähän jotenkin?
-
Jos vain pihisee vaimeasti eikä muita oireita ilmeenny ei välttämättä ole mitään ongelmaa. Korkin pitäisi päästä mahdollinen ylimääräinen paine pois. Sen sijaan jos nestettä häviää tai jos nesteessä kuplii korkki irti voi jo huolestua. Mittariston lämpömittari on mallia "suuntaa antava", eli siihen ei kannata luottaa liikaa.
-
Kerro ihmeessä, että mitkä ongelmat alkoivat katsastuksella?
Jos paisari vähän pihisee, vesipumppu vähän kuseksii kesäkuumalla ja hyttiin tulee pyydettäessä kuumaa...on kaikki ihan 744OK.
-
Jos vain pihisee vaimeasti eikä muita oireita ilmeenny ei välttämättä ole mitään ongelmaa. Korkin pitäisi päästä mahdollinen ylimääräinen paine pois. Sen sijaan jos nestettä häviää tai jos nesteessä kuplii korkki irti voi jo huolestua. Mittariston lämpömittari on mallia "suuntaa antava", eli siihen ei kannata luottaa liikaa.
Ok elikkäpä ei nyt paniikkia mutta suotavaa hommata uus tarvikemittari antamaan parempaa suuntaa, tosiaan pientä pihinä vaan ja hyttiin tulee kuumaa eli Volvo elää, ilmeisesti, vaihdan huomenna öljyt niin siinä sit viimeistään näkee onko millast liejua, tikussa haju / maku oli ihan perus castrol
-
Kerro ihmeessä, että mitkä ongelmat alkoivat katsastuksella?
Jos paisari vähän pihisee, vesipumppu vähän kuseksii kesäkuumalla ja hyttiin tulee pyydettäessä kuumaa...on kaikki ihan 744OK.
Jotenkin katsastusmies pimensi takavalot, jotka heti alkoi pelittään konttorilta poistuttaessa ;D pari päivää myöhemmin alkoi toi mittarin seilaaminen joten tottakai sen on pakko olla katsurin syytä ;D