Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: VolvoKisu - 30.10.2021, 13:23:38
-
Elikkä 940 -95 ei halua lähteä käyntiin millään, ja jos lähtee nii käy aluksi kahdella tai kolmella pytyllä. Kun pumppailee kaasua nii saattaa lähteä käymään neljällä normaalisti tai sammuu. Jos lähtee käymään neljällä niin sammuun jonkun ajan kuluttua kun on saanut käydä. Jos sammuu niin ennen sitä alkaa käymään 2-3 pytyllä kunnens sammahtaa.
Sillon kun käy neljällä ja yrittää tyhjäkäynnillä antaa reippaammin kaasua niin rupeaa rykimään ja pätkimään, mutta jos hitaasti alkaa antamaan kaasus käy ihan normaalisti.
Osaisikohan joku ohjeistaa että mikäs nyt on viturallaan. Vasta on vaihdettu kansi, mutta lähti senkin jälkeen käymään ihan hyvin ja koeajollakin tuli käytyä
Kiitoksia jo etukäteen avusta.
-
Ja ei antanut vikakoodeja
-
Mitä olet tehnyt / tarkastanut tähän mennessä ? Ahtoputket kiinni ja ehjät / cooleri ei korkannut ? Bensapumppu/suodin?
-
Ota imm johto irti ja kokeile käykö paremmin.
-
Tulpanjohdot oikees järjestyksessa?
-
Tähän mennessä katottu että kaikki johdot ja liittimet on paikallaan+ niitä on nitkuteltu ja heilutelti kosketushäiriöiden varalta, on myös katsottu että ykk anturista tulee signaali, suuttimia on käytetty irti ja samalla pyöritetty starttia eikä tullut bensaa(suuttimet tukossa/jumissa/rikki?) en tiedä sitten onko joku järjestelmä joka estää bensan syötön suuttimista jos suuttimet ei ole kiinni imusarjassa. Ahtoputket on kiinni, ovat vähän huonokuntoiset mutta aikasemminkaan ole imuvuotoja niiden takia ollut ja niihin ei ole koskettu kannen vaihdon yhteydessä. Cooleria en muistanut tarkistaa, onnistuisikohan tuo bräkleeniä ruiskimalla katsoa. Virrat kun kääntää päälle kuuluu bensapumpun vaimea surina, suodatinta ei ole katsottu. Tulpanjohdot on oikeassa järjestyksessä. Ja pitää tuota immu kikkaa vielä kokeilla.
-
Suutinrele estää ruiskimisen jos menny rikki..
Seo siellä missä suuttimien etuvastukset ja sytkäkivi. Akun luona lokarissa johtosarjan seassa.
-
Ja ongelmat alkoi kun kävi tyhjäkäyntiä ja rupesin ihmettelemään miksi rykii kun antaa rajummin kaasua ja sitten sammui kun antoi rajusti kaasua. Koitin starttailla käyntiin jonkun aikaa tuloksetta. Kävin hakemassa 10 litraa lisää bensaa, koska bensamittari näyttää välillä mitä sattuu. Onko mahdollista että bensa on loppunut ja bensalinjaan on päässyt ilmaa, toislaata voisi kuvitella että tähän mennessä jo linjasta olisi ilma poistunut kun on pysynyt käynnissäkin joku 10min yhteensä.
Ja kiitoksia vielä avusta
-
Suutinrele estää ruiskimisen jos menny rikki..
Seo siellä missä suuttimien etuvastukset ja sytkäkivi. Akun luona lokarissa johtosarjan seassa.
Onko mahollista että suuttimet toimii vain osan ajasta jolloin välillä käy normaalisti ja välillä päin honkia
Ja ei sattuis olemaan jotakin kuvaa siitä miltä kyseinen etuvastus/rele paketti näyttää niin löytää paremmin
-
Tuossa näkyy esivastukset keskellä, muuhun otettu kuva, rele ei näy mutta pääset kartalle
-
Tuossa näkyy esivastukset keskellä, muuhun otettu kuva, rele ei näy mutta pääset kartalle
Linkki ei toimi ainakaan puhelimella niin häätyy illalla koneella kokeilla avata
Kiitos
-
Eipä näytä foorumille onnistuvan kuvan liittäminen suoraan kännykästä. Rele ja ne vastukset on aika helppo löytää kyllä siitä konehuoneen seinästä akun kohdalta
-
Eipä näytä foorumille onnistuvan kuvan liittäminen suoraan kännykästä. Rele ja ne vastukset on aika helppo löytää kyllä siitä konehuoneen seinästä akun kohdalta
Juu no eiköhän ne löydy sitten kun taas pääsee auton luokse ihmettelemään
-
Tänään pääsi vähän tutkimaan lisää.
Sytytyslampulla katsottiin tyhjäkäyntiennakko joka oli n.12 astetta ja lähti siitä normaalisti nousemaan kierrosten noustessa, MUTTA sytytys rupesi pätkimään kun antoi rajummin kaasua.
Sama sytytyksen pätkiminen/kokonaan katkeaminen tapahtui myös muillakin kuin 1. pytyllä. Voisiko vikana olla puola tai kulunut jakaja? Miten muilla nuo on oireillut? Kumpi todennäköisempi?
Imuvuotoja en löytänyt. Immun johdon irroituksella ainut vaikutus oli että tyhjäkäynti nousi n.1300 kierrokseen. Tuli myös tyhjäkäyntimoottorin liitintä irroiteltua, koska aikanaan oli tyhjäkäynti noussut yhtäkkiä 3500rpm mutta liitintä irrottelemalla ja nitkuttelemalla tyhjäkäynti palasi normaaliksi, tai sitten ongelman aiheutti jokin muu joka korjaantui itsestään siinä samalla ährätessä. Tyhjäkäyntimoottorilla ei tässä tapauksessa ollut muuta efektiä käyntiin kuin samainen kierroksissa mikä tapahtui immun kanssa.
No mutta jospa tämä probleema alkaisi tästä selviään.
-
Tuo vois mielestäni johtua virranjakajan kannestakin. Näistä ollut aikoinaan paljonkin juttua .Haulla vois etsiä. Varsinkin intermotorin laatu oli aika kirjavaa. (en tiedä myydäänkö tuota merkkiä enää). Omani aikanaan lopetti käymisen kokonaan kannen takia. Löyty alkuperäinen Saksasta vuosia sitten eikä tuosta ole ollut murheita sen jälkeen.(auto ollut mulla uudesta -96)
-
Täytynee siis jakajaa ihmetellä ja tutkia. Ensinnä vaihdetaan tulpat ja testataan kaverin puolalla toimisiko, jos ei niin jakaja irti ja uusi pyörijä ja kansi.
Näillä eteenpäin