Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: Tinttinen - 31.10.2021, 08:29:55
-
Perkele. Ajettiin auto eilen talliin, irrotettiin abs boksi, laitettiin toinen tilalle ja olis ollu testilenkin aika niin eipä käynnisty. Akkua ladattu nyt 2 kertaa ja seiso yön yli auto tallissa. Starttaa starttaa mutta ei, pakoputkesta pieni hörinä kuuluu ja bensa haisee.
Siirrettiin tosi lyhyt matka että olisko se se kuuluisa liimaventtiili? Mutta ollaan nyt startattu jo aika kauan että eikai sekään vika nyt yleensä kauaa kestä? Voiko siinä jokin mennä vikaan siitä boksin vaihdossa niin että ei käynnisty?
-
Kyseessä siis 850 T5. Startatessa ei mittaristossa mitään eloa eli ei mikään mittari nouse. Sähköpuoli? Täytyykö kokeilla vaihtaa vanha abs boksi takasi?
-
Oliko näissä se kampuran (vai nokan) asentotunnistin siellä laatikon puoleisessa päässä ja se olisi kolhittu tai tönitty??
Tämä vaan tuli mieleen kun nuoren miehen vastaava laite oli lähdössä uudelle omistajalleen eikä kirveelläkään käyntiin, lopulta ostaja ropelsi sitä anturia/liitintä ja heti lähti.
Tämä näin oppimattoman arvauksena.
-
Oliko näissä se kampuran (vai nokan) asentotunnistin siellä laatikon puoleisessa päässä ja se olisi kolhittu tai tönitty??
Tämä vaan tuli mieleen kun nuoren miehen vastaava laite oli lähdössä uudelle omistajalleen eikä kirveelläkään käyntiin, lopulta ostaja ropelsi sitä anturia/liitintä ja heti lähti.
Tämä näin oppimattoman arvauksena.
Täytyykin kokeilla kun päästään takaisin auton äärelle.
-
Paa puolanjohto kunnolla kiinni. 8)
Jos se on se tulppien kastelu jota jotkut nimittää liimaventtiiliksi niin starttia vaan ja pidä vaikka kaasua puolessa kun veivaat.
Tuskin se boksi vaikuttaa.
Tulpat irti ja kuivaus, startista käyntiin nääs...
Jos on manuaali, voihan sen hinatakin.
-
Jos se on se tulppien kastelu jota jotkut nimittää liimaventtiiliksi
Tulpat tuskin aiheuttaisi sitä että koneesta katoaa puristukset ja startti pyörittää kuin tyhjää.
Toisinpäin toki eli jos venttiilit ei sulkeudu mutta bensaa ruutataan sen syttymättä niin kastuuhan ne.
starttia vaan ja pidä vaikka kaasua puolessa kun veivaat.
Näin itse sain V70 mk1:n lopulta käymään, kun oli siirretty pihan perältä muutama kymmenen metriä talliin ja rempan jälkeen startti pyöri kuin tyhjää. (Ei edes tehty mitään koneeseen liittyvää silloin.) Todella pitkään piti startilla pyörittää. Useita pitkiä pyörityksiä.
-
Sovitaan sitten että venttiilit jää rakoselleen ja kylmäkäynnistyssekvenssi menee sekaisin ja pensaahan sit tulee, siitä seuraa tulppien kastuminen ja öljykalvon peseytyminen sylinterinseinistä pois.
Vaikuttanee myös vähän puristuksiin.
Tuossa vaiheessa vois ruuvata tulpat pois ja lurauttaa vähän öljyä pyttyihin niin tiivistyy.
Törmäsin tuohon ilmiöön jo toyota corona mk2 kanssa ja auto tais olla vm.73. P>
Eikä kyllä ollu hydr nostajia. :2funny:
-
Oli puolan johto lähtenyt irti :2funny:
-
Paa puolanjohto kunnolla kiinni. 8)
Joo, tota aattelin kun olitte siellä hääränny abs boxin suunnalla. :knuppel2:
-
Eka silmäyksellä näytti että kaikki okei mutta sit käsi osu siihen johtoon ja huomattiin että perhana täähän on irti.